Når deler dere nyheten?

M

Moderator Tonje

Guest
Når deler/delte dere graviditeten med de rundt dere?
Hvordan har dere tenkt å dele nyheten?
 
Vi har delt med mine foreldre og søster. Har prøvd å fortelle svigers, men har vært problematisk å fortelle det uten andre til stede. Planen er å fortelle de kommende storesøstrene til helgen! <3
 
Etter TUL i uke 13 delte vi med svigermor. Hun var da den første som fikk vite noe. Foreldrene mine samt mine beste venner fikk vite uken etterpå, fordi det passet seg slik. Noen dager etter det igjen fortalte jeg sjefen, og så har flere og flere fått vite det :) Men vi har fortsatt noen igjen, så vi har en liten jobb å gjøre i løpet av den kommende uken. Det begynner å synes på magen nå så det er på tide ;)
 
Ble nødt å fortelle de nærmeste samt ledelsen på jobb det myyye tidligere enn vi egentlig hadde ønsket, pga hyperemesis og da sykehusinnleggelse. Så har vi tatt venner fra og med uke 12ish, men vi kommer ikke til å dele noe offentlig på Facebook eller lignende.
 
Fortalte kommende besteforeldre det tidlig. Så nærmeste venner, søsknene våre rundt uke 11 og nevøer og nieser av oss samt kommende oldeforeldre fikk vite det i uke 12. Resten av familie har også fått vite nå[emoji4]

Sjefen fikk vite nå i uke 13 pga sykemelding relatert til svangerskapet.
 
Familie og nære venner fikk vite litt etter litt ganske tidlig, arbeidsgiver og kolleger etter uke 12. Fortalte det til datteren vår på 2,5 år ca uke 15, da fikk også barnehagen ganske automatisk vite det [emoji6] Perifere venner får vite etter oul.
 
Fortalte ene søsteren min etter første TUL. Fortalte det til hans foreldre og resten av søskene våres rundt uke 13 for da hadde vi hatt to TUL og følte vi kunne senke skuldrene litt. Sjefen min og en nær kollega fikk vite det tidlig.
Familie vi har mindre kontakt med, venner, og resten av kollegene mine får vite det etter OUL.
 
Delte og deler når det faller seg naturlig, altså når vi er med familie/venner.
 
Back
Topp