Når bruke vinterdress?

Nusse84

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Lurer på når dere tenker bruke vinterdress. Hørt at det er lurt p vente til det er ordentlig snø, siden de er vanskelig å vaske osv..
Har dere begynt eller venter dere på ordentlig vinter først?
 
Eh, har bare en dress, regulerer med tykkere ull under når det blir kaldt :p
 
Mine har brukt vinterdress en stund allerede. Bomma med parkdress så da ble det slik. Ikke vanskelig å vaske i det hele tatt synes jeg.
 
De bruker den I barnehagen vet jeg. Har ikke hatt behov for å vaske den enda :)
 
Vi bruker ikke vinterdress enda, bare parkdress med fleece under.
 
Her brukes det parkdress å flecc eller ulldress innenfor.
 
Har funnet to av dressene eg kjøpte i fjor på tilbud i større størrelser, så da er alt bra :) er forberedt på å ta de med når mini skal tilbake i bhg om to uker..
 
Bruker Reima sin som er forholdsvis tynn fra ganske tidlig høst til sen vår, uten ull under. Så slipper jeg vårdress. Mer lettvint også å ta på en foret dress enn ull først og så tynn dress. De er ikke noe vanskelig å vaske...
 
Sendte med første gang i går da snøen kom. Det er sjelden jeg vasker vinterdressene. De er stort sett kun våte og pga. snø blir de ikke så møkkete.
 
Har hatt både vinterdress og en tynnere i bhg noen uker, så de har kunnet velge ut fra hva de skal, da temperaturen har vekslet mellom -5 og +10.
 
Hun har både parkdress med ull-innerdress ig vinterdress i barnehagen nå, og så veksler de på hvilken de bruker.
 
Bruker vinterdress når det er minusgrader. Her kan det fort bli 20- og lite snø, så noe annet hadde vært uaktuelt.
 
Vi venta på ordentlig snø, den kom på mandag!
 
Når det noen minus. Nå har han parkdress og vinterdress bhg, så kan de kle på det som passer :) har vært ca -7 her hver morgen de siste dagene, så det har vel blitt vinterklærvær nå :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har brukt det lenge. De bruker eventuelt regntøy over den igjen hvis det er litt vått ute også.
 
Tok med parkdressen hjem fra bhg i dag, den blir nok kald nå.. 12 kuldegrader her kl 9.30 :)
 
I dag måtte eg sende med den tjukke dressen hans pga plutselege 9 minus :eek:
 
De tynne dressene blir nok med hjem nå ja. Brukes igjen til våren.
 
Blir skjelden så kaldt her. Så vi bruker vanlig dress med hjeme strikka ull bukse og jakke under. Så kan dressen brukes hele året:) må kjøpe nokk av utekler pga størrelsen blir for liten. Så like greit og gjer det sån:) bruker mye reima dresser. Og dei er gode selv om dei ikkje er av tykkeste typen :)
 
Back
Topp