Når begynte dere med barnebursdag?

Hadde bare familien frem til skolestart :)
Har stor familie med mange barn, så har liksom ikke hatt behov for noe før da.
 
Har helst lyst å vente til 6 årsdagen, eventuelt skolestart. Synes egentlig ikke noe om barnebursdager. Alt for mye press
 
Godt å høre at det er flere som tenker som meg og ønsker å vente til 4-5 år. Var en i barnehagen som ble 2 år nå og inviterte til barnebursdag. Begynte derfor å lure på om det var vanlig.
 
5 år. Inviterte jevnaldrende jenter fra bhg. Synes det var tidlig nok. Noen her inviterte til 4-års. Helt greit det også:)
 
5 år. Da valgte vi å ha barnebursdag fordi hun er født i oktober, og det var dermed siste bursdag med barnehagevennene :)
 
Ser flere av jentene på eldstemann sin avd som er jevnaldrende med han har blitt invitert i bursdager nå i vår (de blir 4 år i år). Vet ett par av guttene på avdelingen hans har hatt bursdag til nå og fylt 4 men ikke feiret med de i bhg. Mange av de jevnaldrende guttene har bursdag til høsten så får se hva de gjør. Min er yngst av alle som blir 4 i desember
 
Godt å høre at det er flere som tenker som meg og ønsker å vente til 4-5 år. Var en i barnehagen som ble 2 år nå og inviterte til barnebursdag. Begynte derfor å lure på om det var vanlig.
Kanskje dw ikke har familie rundt seg feks og derfor valgte det.
Eller andre grunner
 
Hva er egentlig normalt? :)
 
Det varierer nok, men fra 3- 4 års alder er det normale både der jeg jobber og der kengubarnet har gått i barnehager

Mye har forandret seg siden jeg var så liten (tross det kun er 20 år siden). Da var det heller vanlig med å invitere et par stykker for en liten feiring hjemme, ellers tok man det i barnehagen med krone og noe spesielt å spise/gjøre. Husker hele avdelingen (12-13 stykker) var hjemme hos oss når lillebroren min var 4-5 år. Skikkelig mas :p Men de tok det i det minste som en liten utflukt da det var i barnehagetiden.
 
Eldste min har blitt invitert i noen fireårsdager i år. Han ville ikke ha selskap selv når han ble fire, så vi venter litt til.
 
Mye har forandret seg siden jeg var så liten (tross det kun er 20 år siden). Da var det heller vanlig med å invitere et par stykker for en liten feiring hjemme, ellers tok man det i barnehagen med krone og noe spesielt å spise/gjøre. Husker hele avdelingen (12-13 stykker) var hjemme hos oss når lillebroren min var 4-5 år. Skikkelig mas :p Men de tok det i det minste som en liten utflukt da det var i barnehagetiden.
Da jeg var liten, for nærmere 30 år siden, var det barnebursdager med alle fra avdelingen i barnehagen fra vi var 4-5 i allefall :) Jeg hadde Iallefall alle barna fra barnehagen i bursdagen min på 5-årsdagen min i 1990 (den husker jeg).
Så det varierte nok fra sted til sted. Men vi fikk lov å låne barnehagelokalet til bursdagsfeiringer, så slapp å ha alle barna hjemme.

Men jeg gikk jo også i barnehage til jeg hadde fylt 7 år. Kanskje større behov for bursdagsfeiringer i bhg når barna ble så store der. Nå begynner jo mange på skolen når de er 5.
 
Vi har ikke begynt ennå, men kommer nok til å invitere noen av vennene fra barnehagen i fireårsdagen.
 
Back
Topp