Når bør barnet få mobil?

Eldste fikk når hun begynte i andre klasse. Hun er som oftest alene en times tid før vi kommer hjem og vi har ikke hustlf.
 
Vanskelig spørsmål, 10 år kanskje? Må nesten se det litt an.
Voks opp på bygda og fikk min første mobil til 16'årsdagen. Her i byen er det litt annerledes - flere farer, lengre avstander, mye som kan skje, vanskeligere å finne barnet dersom han har "glemt tiden" osv.
 
Syns fordelen med smartklokke er at den sitter på armen ( en telefon hadde hun garantert mistet/glemt ), og den kan brukes kun til å ringe de vi har lagt til, ingen spill, Internett og andre distraksjoner. Hender hun har lånt en telefon og da går hun med nesa i den konstant. Syns rett og slett ikke hun er moden til telefon enda, men liker muligheten til å få tak i henne når hun sykler alene til treninger eller er ute og farter med venner når jeg sitter "fast" hjemme med småsøsknene som sover.
 
Når behovet er der[emoji6] for vår del var det når han sluttet med SFO etter skolen og dro rett hjem.
 
Jeg har sagt at hun skal få mobil når hun kan lese og skrive på norsk eller svensk og arabisk.

Antar det tar litt tid så skulle behovet dukke opp før den tid får vi diskutere en mulig husmobil.

Ser ikke behovet med mobil før hun reelt sett greier å kommunisere og da med hele familien.
 
Vurderer i julegave :) nå er han straks 7.
 
Back
Topp