nå har vi snakket om både tutt og flasker... Hva med Amming!!!!!!!

Lille-My

Glad i forumet
Hva tenker dere om dette emnet da??? Hvor lenge synes dere det er OK og amme, og når synes dere det er på tide og legge ammingen på hylla???
 
Jeg synes at folk får gjøre det som passer dem, men når jeg ser noen amme 3-4 åringer så blir jeg litt utilpass.. Personlig så kommer jeg nok ikke til å amme lengre enn til William er max 1 år.
 
Jeg syns det er helt greit å amme hjemme og offentlig til de er 1 år og deretter holde evt amming fra de er 1-2 år hjemme i senga som morgen eller kveldskos.
Amming etter 2 år syns jeg selv ikke noe særlig om, men alle må selvfølgelig gjøre hva de selv føler for:)
 
I det offentlige rom synes jeg vel grensen er nådd ved ett års alder.. Hva folk gjør hjemme eller blant kjente bryr meg fint lite. Selv om jeg mener det er litt drøyt med ungen som kunne STÅ og ta seg en sup... Og ja, jeg kjenner noen...
 
Amming er "unødvendig" etter at barnet er et år, men syns egentlig det er opp til den enkelte.
Syns bare kanskje man kan slutte å amme offentlig når barnet er rundt 1-1,5 år..
 
Siden du spør så kan jeg vel si at etter barnet er ett år synes jeg man kan legge ammingen på hylla. Da kan barnet drikke vanlig kumelk og av kopp.

Men hva folk gjør hjemme i sitt eget hus er bare opp til dem.
 
fra 1år syns jeg man kan legge det på hylla.
hvis jeg skulle ammet så hadde jeg gitt meg ved 1år,da kan de drikke vanlig mellk.

ja syns ikke noe om de som ammer fra 2+++
 
Såg et innslag for lenge siden om en mor som ammet datteren sin på 8 år. Vet dere... Jeg ble fysisk kvalm!!! Det må være en feil med denne mora...
 
Jeg sluttet da han var 10 og en halv mnd.. Syns at når han kunne gå og nesten finne frem puppen selv, var det på god tid å slutte! =)

Hva andre gjør er opptil de, men syns over året er nok!
 
Jeg synes det bør tenkes på ammeslutt ved 1-årsalder. Jeg personlig synes ikke noe særlig om når ungen er så stor at den ligger og tuller og smiler litt hit og dit, for så å drikke litt.

Dette har også litt å gjøre med mitt syn på at mange mødre ammer fordi det er så koselig. Kjenner flere barn som nok hadde hatt et bedre forhold til sin far hvis ikke mor hadde kunnet "lokke" med kos. Synes at når grunnen til å amme er fordi det er så koselig, så er det på tide å slutte.
 
hvorfor ialleverdensdager skal folk synse og mene noe om det?

det er da vitterlig opp til hver enkelt.


jeg ammet til han var 2 år og 2 mnd.  litt pga han hadde nesten kronisk ørebetennelser, og smerter.  dette lindret.  tilogmed spesialistene sa at det var bra jeg ammet så lenge.

fom han var 5-6 mnd så måtte jeg svare for meg ganske ofte hvorfor jeg ammet enda.
følte virkelig jeg levde i et flaskesamfunn.


jeg er stolt over å kunne gi min sønn den lindringen, og den kosen og tryggheten og næringen så lenge.  =D
 
Jeg syns man skal amme barnet så lenge barnet trenger det helsemessig og om det er 2 eller 3 år så får det være det.
Om barnet bruker det som sokk eller kos så burde man nok sette en stopper for det ved 2 års alder. Mener jeg.
Håper dere forstår forskjellen i det jeg skriver.
 
Folk må gjøre som det passer dem selv. Ammingen ødelegger jo ikke tennene på samme måte som tutt og flasker vil gjøre på sikt.
Ikke noe i veien for å amme til 2 år, er MIN mening. Ammet største gutten til han var 18 mnd.
 
Hvis det er helsemessige årsaker til å amme fram til 2 år, så syns jeg det er helt greit. Etter 2 år syns jeg man bør vurdere å slutte, men folk får ta avgjørelsen selv. Ammes det når barnet nærmer seg skolealder, så har det gått for langt.
 
jeg ammet fram til guttungen var 15mnd. Da begynte han å rope "mamma pupp!!". Da tenkte jeg at han begynte å bli for stor.. Hehe. Han ville aldri ha flaske og fortsatt vil han ikke ha vanlig melk. (er nå 20mnd) Alle må gjøre det som blir riktig for dem.
 


Leah`s mamma skrev:
Såg et innslag for lenge siden om en mor som ammet datteren sin på 8 år. Vet dere... Jeg ble fysisk kvalm!!! Det må være en feil med denne mora...



Det så jeg også en gang. Så jo ikke bare litt rart ut når jenta satte seg til for å suge.
Som deg ble jeg også kvalm, for det så motbydelig ut.
 


Miss Fat skrev:
Siden du spør så kan jeg vel si at etter barnet er ett år synes jeg man kan legge ammingen på hylla. Da kan barnet drikke vanlig kumelk og av kopp.

Men hva folk gjør hjemme i sitt eget hus er bare opp til dem.


sign.
 
Jeg ville ikke ammet mer enn to år. Her sluttet vi da han var 13 mnd, da ville han ikke ha mer.
Hva andre gjør med sine barn og amming bryr ikke jeg meg om :)
 
Hva andre gjør bryr jeg meg ikke om i det hele tatt. Jeg har nok et mer mye liberalt syn på det, enn det som kommer fram i denne tråden.

Her ble det en naturlig slutt av seg selv. Det ble mindre og mindre melk, så hun gidder ikke, og nå som hun har tenner både oppe og nede er det litt mer risikabelt for meg, så da blir det lite. Litt kos hvis hun plutselig får lyst, f.eks. når hun vekker meg om morgenen.
Hun er snart 16 mnd.
 
syns folk kan gjøre som di vil jeg altså.. :) men jeg syns 1år er greit..

stusser litt på at flere av dere over skriver at - ja fortsette amming etter at barnet er 1 år (+/-) men bare amming hjemme.. og ikke ute? hmmm..
 
Back
Topp