"murstein" pupper!!!

Negsinth

Forelsket i forumet
Ouch! Sier jeg bare, jeg har møkka vondt i puppene og de er så harde som murstein. Fødte natt til mandag, og melken kom ordentlig i gang for et par dager siden.
Når går denne hovenheten over?? Det gjør fryktelig vondt synes jeg... :( Og prinsessen synes det er vanskelig å få ordentlig tak på puppen siden de er så harde, jeg klemmer de i formen når hun skal puppe, men det er ikke så digg, og hun synes det er litt vanskelig selv om.

Er dette bare en fase puppene mine går igjennom nå sånn helt i starten av dems nye jobb som meierifabrikk?? Fins det tips? Eller må jeg bare vente til det går over. Hun pupper masse også.
 
Mine var sånn også. Jeg måtte ty til pumping (bare litt) for å lette på trykket. Sto ofte over vasken og bare lot det renne også.. :S Det gikk over etter en uke ca. Nå er de nesten i overkant slappe. Vertfall rett etter mating. ;p
 
Jeg hadde det sånn et par/tre dager. Fryktelig vondt. Jordmor sa at det var kjertlene som hovnet opp og at det ikke var vits å pumpe. At det rett og slett kunne bli enda vondere da. Hun tipset meg om varme omslag, men jeg testet det aldri, så vet ikke om det fungerer. Kanskje verdt et forsøk?
 
Lurt å håndmelke ut litt før du legger henne til, lettere for henne å gå tak da. En lang og veldig varm dusj hvor du masserer på evt kuler. Ikke sirkelbevegelser, stryk med hele hånden mot brystvortene. Jeg hadde det akkurat likens, det varte et par tre dager.
 
Her hjalp det på med varm dusj samtidig som jeg masserte bort kulene.Det er nok verst de første 3 dagene etter melken kommer,så stabiliserer det seg :)
 
Jeg og hadde det sånn i 2-3 dager, er vel sånn før kroppen vet hvor mye som skal produseres... Kan melke litt for hånd først om det er vanskelig å få tak...
 
Takk for svarene :)
Er bedre i dag, ikke like vonde! Måtte pumpe i går. I dag er det bedre for både meg og vesla :) Har ikke testet ut varme omslag enda; men har hørt flere plasser at det fungerer; setter i gang blodsirkulasjonen :)
 
Back
Topp