Mulig å få smerter i ligamentbåndene allerede?

*Mai11&Nov13og18?*

Glad i forumet
Overskriften sier vell sitt, men flere som kjenner stikk/vondt i ligamentbåndene allerede? Kjennes om jeg reiser meg raskt eller hoster/nyser. Er bare i uke 5. Hadde mye av de smertene de andre graviditetene, men kan ikke huske at de var så tidlig i svangerskapet [emoji848]
 
Ja jeg har dette og er straks 4 uker. Må ofte stå i ro litt når jeg reiser meg opp. Murrer noe veldig i rygg og mage så livmora er nok i full gang med jobben allerede.:)
 
Ja, jeg har hatt det fra uke 4/5 i alle svangerskapene. Selv om fosteret er bitte bitte lite enda, vokser jo selve livmora en del tidligere. Så det er nok godt mulig å kjenne at det jobbes, strekkes og dras litt der ja :)
 
Sniker litt fra juni.

I følge min meget kloke fastlege, opptrer ligamentsmerter tidligere, og kraftigere for hvert svangerskap. Jeg opplever de nå som skikkelig heftige, og dette er mitt sjette svangerskap. Hos meg varer smertene lenge, og er skikkelig intense. Jeg har våknet om natten av ligamentsmerter, og vært nødt til å ta en halv Paracet bare for å få sove.
 
Sniker litt fra juni.

I følge min meget kloke fastlege, opptrer ligamentsmerter tidligere, og kraftigere for hvert svangerskap. Jeg opplever de nå som skikkelig heftige, og dette er mitt sjette svangerskap. Hos meg varer smertene lenge, og er skikkelig intense. Jeg har våknet om natten av ligamentsmerter, og vært nødt til å ta en halv Paracet bare for å få sove.

Wow, såpass ja. Svangerskap nr 6 står man i respekt av [emoji6] takk for oppklaringen, da får jeg bare prøve å reise meg saktere [emoji28]
 
Overskriften sier vell sitt, men flere som kjenner stikk/vondt i ligamentbåndene allerede? Kjennes om jeg reiser meg raskt eller hoster/nyser. Er bare i uke 5. Hadde mye av de smertene de andre graviditetene, men kan ikke huske at de var så tidlig i svangerskapet [emoji848]

Kan jeg spørre hva ligament er?? :p men om det er det jeg tror så har jeg det også...spesielt når jeg ligger og hoster, da gjør det skikkelig vondt i lysken eller området der, og et kjennes helt forferdelig ut. Kjennes ikke ut som noe som er bra for et lite rumpetroll hvertfall..
 
Kan jeg spørre hva ligament er?? :p men om det er det jeg tror så har jeg det også...spesielt når jeg ligger og hoster, da gjør det skikkelig vondt i lysken eller området der, og et kjennes helt forferdelig ut. Kjennes ikke ut som noe som er bra for et lite rumpetroll hvertfall..

Ligamenter er kraftige bånd som holder livmora på plass i bekkenet[emoji5]Har nøyaktig samme plager som deg, vondt men sunne voksetegn[emoji120]
 
Jeg har også kjent mye av dette de siste dagene. Har og i dag følt de første tegnene på symfyseløsning. Slet skikkelig mef det sist gang. Er 5+3 i dag:/
 
Back
Topp