Motorikk :)

Lillebror tok et ministeg idag. :) Og blitt litt tryggere på å slippe seg. Er spent på å se når han går alene.

Min tar 1-2 steg alene. Men har han ikke fått tak i noe å holde innen da så er det ned å krype videre etter det :p dette har han holdt på med i ca 1 uke :)
 
Den var fin! Sitter ikke alene her, og er 10 måneder. Men fikk godkjent på helsestasjonen i dag alikevel xsmile5

Så bra! :)
Helsesøstra mi sa at gjennomsnittet sitter selv ved ti måneder. :) Og gjennomsnitt skal man jo ikke tro er fasiten.
 
Så bra! :)
Helsesøstra mi sa at gjennomsnittet sitter selv ved ti måneder. :) Og gjennomsnitt skal man jo ikke tro er fasiten.

Og han sitter for så vidt selv hvis jeg setter han opp, men kommer seg ikke dit selv. Så da lar jeg han ligge på gulvet. Skal jo ikke drive å sette dem opp hvis de ikke klarer det selv. Satser på at han er som broren. Kommer seint, men godt når det gjelder motorikk.
 
Og han sitter for så vidt selv hvis jeg setter han opp, men kommer seg ikke dit selv. Så da lar jeg han ligge på gulvet. Skal jo ikke drive å sette dem opp hvis de ikke klarer det selv. Satser på at han er som broren. Kommer seint, men godt når det gjelder motorikk.

Det er sant. :)
Det kommer når det kommer.
 
Hvor mange går her nå ? Her går våres jente nå :) fikk sine første sko i Dag :D
 
Mi går, men velger stort sett å krype. Har vært sånn i ca 2 måneder nå. Virker som hun synes det er litt skummelt å gå, men hun kan det jo når hun først tørr. Får hun en finger å holde i løper hun avgårde uten at hun egentlig bruker fingeren. Mye psykisk støtte i den ;)
 
Min går også :) Tok sine første skritt 10,5 måneder gammel og har gått selv siden 11 måneder. Har ikke fått kjøpt sko enda, men tenker å gjøre det snart. Til nå har han lånt søstra sine mens vi har vært ute og lekt. Ute går han ikke noe særlig, sitter mest i sandkassen og huska, pluss at han sklir i sklia, så skoene er ikke skikkelig i bruk. ;)
 
Går og nesten løper rundt her. Liker ikke så godt å gå ute enda. Men kan det og. Kryper bittelitt enda, viss han skal fort frem. Men ellers velger han å gå.
 
Hun mi er ei bedagelig anlagt frøken. Er ikke i nærheten av å gå enda. Hun reiser seg nesten ikke etter ting heller, og har enda ikke skjønt hvordan hun kommer seg opp trappa. Krabber fortsatt. Hun er veldig tålmodig ellers også, så har det vel ikke travelt da :)
 
Hun mi er ei bedagelig anlagt frøken. Er ikke i nærheten av å gå enda. Hun reiser seg nesten ikke etter ting heller, og har enda ikke skjønt hvordan hun kommer seg opp trappa. Krabber fortsatt. Hun er veldig tålmodig ellers også, så har det vel ikke travelt da :)
Så deilig :) her løper jeg rundt som en gal
 
Mini her tok sine første skritt 10, 5 mnd ca. Og begynte å gå skikkelig for to uker siden. Fyller et år 19.april. Likte ikke å gå med sko først,men nå går det veldig fint. De er så søte når de stabber rundt omkring.
 
Lillemor går ikke selv, men kan reise seg opp uten støtte å gå med gåvogn og diverse. I begynnelsen gikk hun rundt med sklia vi har inne :p
 
Sier deres noe ? Her sier hun mamma, pappa, Bø, wæ, titt titt og hade

Nei...
Eller, han sier veldig mye "se!" Men vet ikke om det er tilfeldig lyd eller om han faktisk mener "se", om du skjønner. ;)

Han er veldig søt og lager kjørelyder når han dytter på lekebiler/traktorene :D
 
Back
Topp