Morsmelkerstatning!

S

Sanna27

Guest
Til dere som gir mme: hvordan tilbreder der mme?

Jeg har kaldt kokt vann stående i kjøleskapet som jeg skifter ut hver dag. Fyller opp flasken med f.eks 60ml kaldt vann, har oppi pulver og rister flasken godt. Heller kokende vann i en kopp og setter oppi flasken til den blir passende varm :)
 
Vi bruker imsdal, tar oppi ca 90% og tilsetter 10% nykokt, varmt vann. Tar oppi pulveret til slutt. Det blir akkurat passe varmt :)
 
Har vannkoker som viser temperaturen med ferdig kokt vann i som vi varmer opp til 40-42 grader, tilsetter så pulver og rister godt :) veldog kjekt :)
Hvordan jør dere det når barna er 6 måneder og vi trenger ikke å koke vannet noe mer?
 
Har vannkoker som viser temperaturen med ferdig kokt vann i som vi varmer opp til 40-42 grader, tilsetter så pulver og rister godt :) veldog kjekt :)
Hvordan jør dere det når barna er 6 måneder og vi trenger ikke å koke vannet noe mer?
Da bruker en vanlig springvann og varmer litt i mikro:)
 
Til dere som gir mme: hvordan tilbreder der mme?

Jeg har kaldt kokt vann stående i kjøleskapet som jeg skifter ut hver dag. Fyller opp flasken med f.eks 60ml kaldt vann, har oppi pulver og rister flasken godt. Heller kokende vann i en kopp og setter oppi flasken til den blir passende varm :)

Skal ikke pulveret blandes i når vannet et varmet opp? Nan skal i hvertfall varmes opp i vann ved 50 grader leste jeg :) hipp tror jeg er 70 grader! Hvis ikke jeg tar helt feil? :)
 
Jeg fyller kokt vann og kaldt vann fra springen og rister det, så har jeg i pulver og rister mer.

Om natten eller ute på tur har jeg en flaske med kaldt vann og en termos med kokt varmtvann som jeg blander med mme fra sånn doseringsboks (helt genialt! Den har 3 kammere som hver er nok til 7 måleskjeer/210 ml flaske) :)
 
Neida skjønner det :) alle gjør det på sin måte :) jeg bare mente at hvis det gjør det på sykehuset så kan det ikke være farlig/feil...?
 
Men kan jeg heller blande kokt kaldt vann og kokt vann fra vannkoker og så ha oppi mme pulver og riste godt? Er det det dere anbefaler?
 
Men kan jeg heller blande kokt kaldt vann og kokt vann fra vannkoker og så ha oppi mme pulver og riste godt? Er det det dere anbefaler?

Når helsesøster var hjemme hos oss og poden var bare 3-4 uker gammel, tok hun vann rett fra springen og gav han. Så man trenger ikke koke det kalde vannet nødvendigvis ifølge henne. :)
I norge har man rimelig bra vann, og med mindre det er noe rart med rørene så skal det vel ikke være noe i veien for å bruke ukokt kaldt vann. (Bare kaldt da. Ukokt varmt vann derimot er jo ikke bra for voksne engang.)
 
Neida skjønner det :) alle gjør det på sin måte :) jeg bare mente at hvis det gjør det på sykehuset så kan det ikke være farlig/feil...?
Men kan jeg heller blande kokt kaldt vann og kokt vann fra vannkoker og så ha oppi mme pulver og riste godt? Er det det dere anbefaler?
At de gjør det på sykehuset synes jeg høres rart ut. Sikker på at de ikke brukte ferdig utblandet da? Det er viktig at det er varmt når pulveret blandes i. Både pga bakterier og pga det skal bli løst skikkelig opp. Bland kokt varmt vann og kokt kaldt vann og så tilfør pulver ja:)
 
At de gjør det på sykehuset synes jeg høres rart ut. Sikker på at de ikke brukte ferdig utblandet da? Det er viktig at det er varmt når pulveret blandes i. Både pga bakterier og pga det skal bli løst skikkelig opp. Bland kokt varmt vann og kokt kaldt vann og så tilfør pulver ja:)
Ja de gjør det sånn som jeg skrev.... :-\
 
Har kokt kaldt vann på flaske som vi varmer litt i mikro før vi har i pulver. På tur tar vi ca 2/3 kaldt vann og 1/3 varmt vann fra termos, og pulver fra doseringsboks fra avent. Har med en flaske vann og en med drikketut hvis hun må ha flere ganger
 
Back
Topp