Morsmelk til grøten - hvilken grøt?

~Ønskebarn17&19

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Desemberlykke2017
Julegavene 2019
Dere som bruker morsmelk i grøten. Hvilken grøt bruker dere og deler du feks 50/50 med vann og morsmelk?
 
Jeg brukte bare mm i starten. Varmet den forsiktig opp i vannbad (hvis den ikke var nypumpet) Hoppet over til kun vann når det virket som hun likte grøt. Brukte en som het mild havregrøt i starten. Prøvde med smak i, men det likte hun ikke i begynnelsen.
 
Jeg brukte bare mm i starten. Varmet den forsiktig opp i vannbad (hvis den ikke var nypumpet) Hoppet over til kun vann når det virket som hun likte grøt. Brukte en som het mild havregrøt i starten. Prøvde med smak i, men det likte hun ikke i begynnelsen.
Type Nestlé da ?
 
Tror det var hipp sin. Sjekket at den ikke var glutenfri, og det tror jeg noen av de fra Nestlé er :)
Stemmer. Hvorfor glutenfri? Vet jo at de egentlig ikke anbefaler å gi glutenfri ifra starten av.
 
Jeg har kokt grøten selv. Før barnet var 6 mnd har jeg brukt maismel (med tanke på gluten), og senere havremel :) Mye billigere og smaker bedre enn ferdiggrøtene. Dessuten har mange av ferdiggrøtene tilsatt palmeolje, jeg ville heller bruke rapsolje.

Jeg har kokt grøten i mikrobølgeovn og tatt morsmelk i når den er ferdig for å hjelpe til med avkjølingen :)
 
Back
Topp