Morkake over åpningen

Kahvi

Blir kjent med forumet
Juliknøttene 2022
Hei dere.

Noen andre som fikk vite at morkaken lå litt over åpningen på TUL? De sa den kunne trekke seg tilbake og at det ville bli fulgt opp på OUL, men jeg lurer på hvor vanlig det er og for de som har gjort det før; endte det i keisersnitt, eller trakk den seg nok vekk fra åpningen til at ordinær fødsel var mulig?
 
Min lå såvidt over, lå foran og dypt. Ligger ikke ved åpning nå uansett, har hatt flere ul. Uke 18+3 nå. Det er sjeldent at den ikke flytter seg, har jeg skjønt. Hvis ikke, følges det tett opp, og vil bli planlagt KS, som du også skriver.
 
Min lå såvidt over, lå foran og dypt. Ligger ikke ved åpning nå uansett, har hatt flere ul. Uke 18+3 nå. Det er sjeldent at den ikke flytter seg, har jeg skjønt. Hvis ikke, følges det tett opp, og vil bli planlagt KS, som du også skriver.
Takk for svar. Fint å høre at det normalt ordner seg selv. Har ikke egentlig lyst på keisersnitt.
 
Har ligget foran hos meg og flyttet seg i to svangerskap :)
 
Den lå over forrige svangerskap hos meg og. Men hu som tok tidlig ul da mente at det ikke var uvanlig og at den mest sannsynlig ville flytte på seg. Og det gjorde den, så var ikke noe problem, tror du kan slappe helt av:happy:
 
Hadde også morkaken over åpningen, og medfølgende blødninger i første trimester. Flyttet seg helt fint bort innen jeg var på OUL.
 
Lå foran i første, tredje og nå fjerde svangerskap. Ved de to første flyttet den seg. Regner med at den gjør det nå også:)
 
Ligget foran en gang, å flyttet seg :happy:
 
sniker fra mai.
Lå foran åpning i mitt første svangerskap, men på ny ul i uke 30 hadde den flyttet seg. :)
er nå 26uker gravid, og morkaka foran åpning ved oul nå også. Men skal på ny ul i uke 31, tipper den har flytta seg til da:) det er sjeldent den ikke gjør det. Og om ikke, så får jeg ta det da. De følger det opp uansett, og man får ks om den ikke flytter på seg.:)
 
Ligger foran hos meg også, skal på ny ultralyd i uke 32 for å sjekke at den har flyttet på seg :)
 
Back
Topp