MME ??? Og hard mage!

Lindus77

Betatt av forumet
Novemberskattene 2014 <3
Dere som har født nå eller har barn fra før, hvilken MME bruker dere? Jeg har prøvd NAN og den ble hun veldig hard i magen av, prøvd nå også Collett sin, men virker som den heller ikke funket så godt, veldig hard i magen, så tenkte prøve HIPP sin, har også forsøkt med Malt uten noe stort hell der. Så ble anbefalt av helsesøster og prøve Hipp sin MME nå, men vil gjerne høres deres meninger og råd. Har dere noen gode råd mot har mage, hun er 4.5 uke nå. Hater se lille skatten min ha vondt i magen.
 
Mitt beste råd er å kontakte barnelege og be om vurdering for melkeproteinallergi.
Men nå har jeg dette i familien fra før og langt fra objektiv.

Da jeg var 3 mnd holdt jeg på å dø på sykehuset pga collet og nan. Jeg var så forstoppet at jeg de etter 3 tømminger med klyster ikke turte mer for at jeg ikke skulle gå i sjokk.
Jeg holdt rett og slett på å sprekke.

Min datter har og melkeproteinallergi og det oppdaget vi tidlig og fikk utredet og fikk Nutramigen på blå resept. Den er kumelksbasert den og men melkeproteinet er spaltet og lettere å fordøye for en umoden tarm.
 
Jeg har brukt hipp tidligere, men ikke på så små så vet ikke helt om den er bedre enn nan og collett. Eventuelt prøve melkefritt om det ikke funker med hipp og malt.. men nå er jeg ikke begeistra for kumelkprodukter til spedbarn heller da.. håpe dere finner noe som funker på lille :)
 
Jeg måtte gå over til hipp på eldstejenta fordi hun ble forstoppet av nan. Lillebror bruker og hipp foreløpig
 
Sniker fra desember :) har lest flere som sier at om man bytter merke så bør man bruke det en stund før man evt prøver noe nytt igjen fordi det tar bort i mot 2 uker før babyen har vendt seg til et evt nytt merke :) Hipp er vel den som funker best for de som reagerer med magevondt på NAN, så jeg ville fortsatt på den en stund og heller prøvd og lindre med massasje osv :) lykke til!
 
Her får han Hipp, og ingen tegn til vond mage enda i hvert fall. Nå delammer jeg da, så mulig det har noe å si også. Han får alltid mm før mme :)
 
Jeg har hatt tre barn som har fått mme fra starten av. De har hatt hard mage alle mann, men ikke forstoppet. Jeg brukte rikelig med malt ( dvs ei stor t-skje ) i hver flaske.
Jeg brukte nan HA i starten, etterhvert vanlig nan.
 
Back
Topp