MME kløna

Morena

Gift med forumet
Jeg har vist blandet mme heeelt feil. [8|] Fatter ikke at det går ann å lese så feil. Men har til nå blandet 3 skjeer på 150 ml, altså ei skje pr 50ml. Noe jeg syntes var en veldig grei huskeregel! Men når jeg nå kjøpte ny pakke så jeg at det sto 5 skjeer på 150ml [&:] Hehe!
Nå må jeg bare fortsette med den blandinga jeg har begynt med, for Nikolai liker IKKE melka når jeg blander den som det står [8D] Forsto ikke hvorfor han drakk så lite, men da jeg blanda på gamle måten drakk han plutselig 250ml [8D] Lille raringen min [8D][:D]
 
Ja man må være veldig nøye med målingen. De kan bli mer tørste av å få for tynn og mer tørste av for mye pulver [&:]
Hvertfall det jeg har hørt/lest.
 
Spiser han godt av annen mat? Gjør han det så ville jeg bare latt han få mme sånn som han har blitt vant til. [:)] Det hadde vært verre om det var en bitteliten baby som bare spiser mme til alle måltider. Da kan det bli litt for lite næring når man har mindre pulver i enn det som står på pakka. For mye pulver kan føre til hard mage i følge helsesøster jeg går hos... men ellers har jeg aldri hørt at det er noe farlig å ha mindre pulver enn det står. Helsesøster snakket her om å begynne å blande mindre og mindre pulver i vannet for å venne han av med melk dersom det ble et problem med masse drikking av melk på nattetid. [8|] Såeh... jeg tror neppe gutten din tar noen skade av å få melka si sånn som han vil ha den. [;)]
 
Jeg har nok blanda feil så lenge som han har fått det [&:] Altså en pakke. sånn ca siden lillejulaften.. Han spiser masse annen mat, både grøt, skive og middag, så han får jo de flaskene fordi han skal ha litt melk om dagen og han nekta å puppe lenger [8|]

Men er vel ikke no vits i å gi han noe han ikke vil ha, når han drikker godt av den feilblanda? Da sløser jeg jo bare med nan..
Vet man skal være nøye på blandinga, derfor har alle mine skjeer vært helt strøkne og vannet akkurat på streken 150ml eller 200ml.. så hvordan jeg har fått til at det skulle være tre skjeer istede for fem det aner jeg ikke [:(]
 
ORIGINAL: ~Nefertiti~

Jeg tror jeg ville ha økt opp til riktig mengde, litt og litt, sånn at det ikke ble så merkbar smaksforskjell for mini. Over et par dager eller noe. Er jo gjerne en grunn til at det er så viktig med riktig mengde :)

Jeg og ville gjort det slik[:)]
 
ORIGINAL: SookieStackhouse

Hihi [8D] Flaks at du har amma såpass lenge, og at du ikke har kløna siden han var litenbaby.

Der er ikke farlig å blande for lite MME-pulver oppi. Det kan føre til underernæring, men gutten din spiser jo mye annen mat, og så lenge MME ikke er hovednæringskilden hans men mer kosedrikk ser jeg ikke problemet. Da hadde det vært verre andre veien. For mye pulver kan føre til dehydrering.


Det var akkurat dette her jeg mente med innlegget mitt også. Når han er såpass gammel at han spiser annen mat så er det ingen krise om han får en blanding med mindre pulver i. Det hadde vært mye verre om han hadde vært bitteliten og levd av bare mme enda. Da skal man være veldig nøye med blandingen ja. Så dette var jo ikke ment som noen oppfordring til å slurve med mengden og bare putte oppi på slump. Det jeg mente var at jeg tror trådstarter kan ta det med ro og bare blande sånn som det har blitt gjort så lenge gutten ikke vil drikke det noe annerledes. Han får nok helt sikkert nok næring av den andre maten han får. [:)]
 
Dette blir jo omtrent som om han skulle ha fått 90 ml MME og 60 ml vann, og dersom han har lagt på seg greit av det og virka fornøyd så er det neppe noen skade skjedd. Er jo mange unger som ikke tømmer ei 150 ml flaske med MME, men klarer seg med 90 - og tar litt vann i tillegg.

(Dette gjelder altså den konkrete saken som gjelder en fjorsårs-marsunge, ikke en generell betraktning rundt MME til årets mars-barn.)
 
ORIGINAL: Surita

ORIGINAL: SookieStackhouse

Hihi [8D] Flaks at du har amma såpass lenge, og at du ikke har kløna siden han var litenbaby.

Der er ikke farlig å blande for lite MME-pulver oppi. Det kan føre til underernæring, men gutten din spiser jo mye annen mat, og så lenge MME ikke er hovednæringskilden hans men mer kosedrikk ser jeg ikke problemet. Da hadde det vært verre andre veien. For mye pulver kan føre til dehydrering.


Det var akkurat dette her jeg mente med innlegget mitt også. Når han er såpass gammel at han spiser annen mat så er det ingen krise om han får en blanding med mindre pulver i. Det hadde vært mye verre om han hadde vært bitteliten og levd av bare mme enda. Da skal man være veldig nøye med blandingen ja. Så dette var jo ikke ment som noen oppfordring til å slurve med mengden og bare putte oppi på slump. Det jeg mente var at jeg tror trådstarter kan ta det med ro og bare blande sånn som det har blitt gjort så lenge gutten ikke vil drikke det noe annerledes. Han får nok helt sikkert nok næring av den andre maten han får. [:)]


Akkurat! Han får jo i seg masse næring og vitaminer ifra grøten og skivene han spiser...
Nei jeg fortsetter å gi han slik jeg har gjort.. Han har jo endelig begynt å drikke litt mer enn det han gjorde før. Tusen takk for at dere forsto meg [:)]
 
ORIGINAL: eiramena

Jeg har nok blanda feil så lenge som han har fått det [&:] Altså en pakke. sånn ca siden lillejulaften.. Han spiser masse annen mat, både grøt, skive og middag, så han får jo de flaskene fordi han skal ha litt melk om dagen og han nekta å puppe lenger [8|]

Men er vel ikke no vits i å gi han noe han ikke vil ha, når han drikker godt av den feilblanda? Da sløser jeg jo bare med nan..
Vet man skal være nøye på blandinga, derfor har alle mine skjeer vært helt strøkne og vannet akkurat på streken 150ml eller 200ml.. så hvordan jeg har fått til at det skulle være tre skjeer istede for fem det aner jeg ikke [:(]

Husk også forøvrig på at en åpnet pakke varer kun i 14 dager etter åpnet. . .
 
huff da, absolutt ikke bra. men nå er jo feilen oppdaget og bør jo rettes på! det er viktig å følge anvisningen på pakken, og det sier du jo at du vet at det er viktig. Du skulle bare ha visst hvor mye mme vi ha tømt ut i vasken. Men jeg
vil heller tilby enn å risikere at ungen får for lite næring!!!



Eh, nei? Det gjør jo ingenting, når ikke MME er hovedernæringen. Hadde det vært en baby som fikk MME som hovedernæring, så hadde saken vært en annen.
Dette gjelder jo MME som drikke ved siden av fast føde, og da har det ingenting å si at MME'en er litt tynnere enn den skulle vært. Hadde vært verre om det var for mye pulver oppi!

Slapp helt av, HI. Ingen skade skjedd! [:)]
 
ORIGINAL: Ylva09

ORIGINAL: blondi83

ORIGINAL: ~Nefertiti~

Jeg tror jeg ville ha økt opp til riktig mengde, litt og litt, sånn at det ikke ble så merkbar smaksforskjell for mini. Over et par dager eller noe. Er jo gjerne en grunn til at det er så viktig med riktig mengde :)

Jeg og ville gjort det slik[:)]


nei det ville jeg absolutt ikke anbefale!


Hvorfor ikke?? [8|]
 
ORIGINAL: Anna Panna

ORIGINAL: eiramena

Jeg har nok blanda feil så lenge som han har fått det [&:] Altså en pakke. sånn ca siden lillejulaften.. Han spiser masse annen mat, både grøt, skive og middag, så han får jo de flaskene fordi han skal ha litt melk om dagen og han nekta å puppe lenger [8|]

Men er vel ikke no vits i å gi han noe han ikke vil ha, når han drikker godt av den feilblanda? Da sløser jeg jo bare med nan..
Vet man skal være nøye på blandinga, derfor har alle mine skjeer vært helt strøkne og vannet akkurat på streken 150ml eller 200ml.. så hvordan jeg har fått til at det skulle være tre skjeer istede for fem det aner jeg ikke [:(]

Husk også forøvrig på at en åpnet pakke varer kun i 14 dager etter åpnet. . .


er det ikke 1 mnd eller 2?
vår blir alltid tom på en uke, men jeg mente jeg hadde lest det var 1 eller 2 mnd jeg [8|][8D]
 
Back
Topp