Mme - hvor mye og hvor ofte gir du? Alder?

Bkno7684882

Blir kjent med forumet
Hvor mye og hvor ofte får deres baby mme? Alder?

Mi er sju uker, får 150 ml hver 3-5 time. Føler det er mye? Ikke alltid hun drikker opp alt.

Gulper endel og jeg sliter med å skille sult fra magevondt... går fra å være rolig til å hylskrike gjennom hele dagen.
 
Gav hver 3 time i starten og de fikk så mye de ville ha. De små styrer dette helt selv hekdighvis. Ingen ting er for mye når de er så små (så lenge du ikke overskrider maks inntaket på mme) :)
 
Straks 3 mnd og får 180 til hvert måltid mellom 3-4 timer, er av og til 60 ferdigblanda igjen, noen ganger drikker han hele 180 blandingen.
Av og til (spesielt nå i varmen) trenger han litt påfyll etter en times tid.
Etter det jeg har forstått på andre flaskemammaer og hs så kan de ikke få for mye når de er så små fordi de kun spiser utifra sult, ikke sosialt. Og den 1l-regelen er visst pensjonert :)

Men har du prøvd langsom flaskemating? Vi gjorde det når jeg følte han stressa og heiv i seg maten, og det hjalp masse, og han regulerte mye bedre hvor mye han spiste og ikke hatt noe særlig magesmerter siden. Mulig det kan hjelpe på gulping også da de bedre klarer å filtrere vekk luft :)
Vår gulper nesten aldri, kun da vi prøvde å bytte smokk til nr2, da kom alt fort opp igjen, gikk tilbake til nr1 og ikke gulpa store gulper siden :)

Vanskelig å skille hva skrikingen skyldes, ja. Sleit med det selv, sliter fortsatt enkelte ganger:) Men om det er langt under 3 timer siden forrige måltid så prøver jeg alltid smokk, kos, ny bleie o.l. først. Og igjen, langsom flaskemating, Google det eller gå inn på ammehjelpen, der står det greit forklart :)

Bruker du malt forresten? Vår fikk skikkelig magesmerter av det, det inneholder visst gluten som babymager ikke takler så bra visstnok. Så prøvde oss frem med mme-typer, miniform og semperdråper istede.
 
5 måneder og får mellom 100-200 ml hver 2-3 time på dagtid. Tilsammen ca 800-1000 ml.
 
Back
Topp