Mm på flaske med ut?

Guttemamma22

Elsker forumet
Januar 2017
Februarhjertene2017
Jeg fikk mitt første barn for snart 6 uker siden og jeg fullammer. Har (og har alltid hatt) et veldig naturlig forhold til nakenhet, kropp o.l.
Trodde i den forbindelse jeg ikke kom til å ha noe som helst problem med å amme offentlig.
Likevel kommer det ikke helt naturlig for meg. Kunne ikke brydd meg mindre om at noen kan se puppene mine, men klarer ikke legge fra meg tanken om at andre kan føle seg ukomfortabel/mislike det.

Jeg har derfor pumpet en flaske klar om jeg skal ut noen plasser. Denne legger jeg i voksiposen sammen med mini slik at den holder temperaturen da jeg har lest at mm kan holde seg i 6-8 timer i romtemperatur.

Er det noe "farlig" med dette? Aldri opplevd noe galt med hverken melken eller mini etter å ha drukket fra den, men har heller aldri hørt om noen som har gjort noe lignende og tenker det kansje er en grunn til det?..
 
Hei.

Jeg har gjort det et par ganger av ulike årsaker. Og det har gått kjempefint! Så lenge melken ikke overstiger romtemperatur, er den holdbar i 6-8 timer. Om den er kaldere så gjør ikke det noe. Det er greit å huske at ikke alle barn liker kald melk. Min er ikke så kresen på akkurat dette.

Når det gjelder amming offentlig; du gjør det som er komfortabelt for deg - og behøver ikke å utdype det for andre. Det vil ALLTID være folk som vil mislike ulike ting man gjør, og sånn er det. Hvis man skulle brydd seg om alt og alle, så tror jeg ikke det frie samfunnet i Norge hadde eksistert:) Jeg har ammet min ute og bare fått hyggelige kommentarer hvis det har vært noen. Jeg er heller ikke komfortabel med offentlig amming, og kanskje derfor satt meg sånn at ikke hele cafeen ser puppen min.

Lykke til:)
 
Mm holder seg i 5-8 timer i romtemp ja. Er du usikker så smak på melken om den er sur før du gir. Men er det kaldt ute er det bedre å ha den utenfor vognposen, den holder det jo lengre om det er kjørlig. Fersk melk holder seg i kjøleskap i 3-5 døgn. Altså mellom 1 og 4 plussgrader. Så får du vurdere hvor lang trilleturen er om det er mange minus ute, om du ikke vil at melken skal fryse.

Mm skal jo helst uansett varmes opp til kroppstemperatur (37 grader) før den gies, ikke romtemp (20-22 grader). Og må varmes i vannbad, ikke i micro.

Jeg ville bare ha ammet. Om noen føler seg ukomfortable av å se litt av en pupp eller at et barn ammes så er det bare bra de blir eksponert for det, tenker jeg. ;)
 
Hei.

Jeg har gjort det et par ganger av ulike årsaker. Og det har gått kjempefint! Så lenge melken ikke overstiger romtemperatur, er den holdbar i 6-8 timer. Om den er kaldere så gjør ikke det noe. Det er greit å huske at ikke alle barn liker kald melk. Min er ikke så kresen på akkurat dette.

Når det gjelder amming offentlig; du gjør det som er komfortabelt for deg - og behøver ikke å utdype det for andre. Det vil ALLTID være folk som vil mislike ulike ting man gjør, og sånn er det. Hvis man skulle brydd seg om alt og alle, så tror jeg ikke det frie samfunnet i Norge hadde eksistert:) Jeg har ammet min ute og bare fått hyggelige kommentarer hvis det har vært noen. Jeg er heller ikke komfortabel med offentlig amming, og kanskje derfor satt meg sånn at ikke hele cafeen ser puppen min.

Lykke til:)
Er mulig det er litt varmere enn romtemperatur inni posen, det har jeg ikke tenkt på.. Men vi har foreløbig ikke vært ute mer enn få timer av gangen så skulle vel gå fint. Aldri prøvd å gi han kald melk før, men vil tro det hadde gått fint. Er ikke så veldig kresen på temperaturen og drikker fint melk som har stått på bordet en stund.

Melken min er fortsatt ikke helt stabilisert slik at når mini tar et halvt sekund med pause fra puppen spruter melken alle veier haha. Derfor er det litt ekstra stress å amme offentlig. Må liksom følge med og gjerne sitte med en klut å "fange opp" og tørke det som flyver i ansiktet hans, på klærne våre og gudene må vite hvor det ikke ender opp.Tenker det blir litt lettere når det kun kommer når det skal komme:angelic:
 
Er mulig det er litt varmere enn romtemperatur inni posen, det har jeg ikke tenkt på.. Men vi har foreløbig ikke vært ute mer enn få timer av gangen så skulle vel gå fint. Aldri prøvd å gi han kald melk før, men vil tro det hadde gått fint. Er ikke så veldig kresen på temperaturen og drikker fint melk som har stått på bordet en stund.

Melken min er fortsatt ikke helt stabilisert slik at når mini tar et halvt sekund med pause fra puppen spruter melken alle veier haha. Derfor er det litt ekstra stress å amme offentlig. Må liksom følge med og gjerne sitte med en klut å "fange opp" og tørke det som flyver i ansiktet hans, på klærne våre og gudene må vite hvor det ikke ender opp.Tenker det blir litt lettere når det kun kommer når det skal komme:angelic:
Skjønner - her var problemet det motsatte; melken var treeeg i starten. Det gjorde offentlig amming utfordrende for min del helt i starten.

Ja, i vognposen vil melken holde seg varm. Jeg har hatt vannflasken min i bagen (slet en periode med ising, og da var det kjekt å ha lunkent vann på tur).

Hvis du skal gi melken ute på en cafe eller noe, så kan du jo ha melken utenfor vognposen og be om en kopp varmt vann så du kan varme melken.

Som nevnt er ikke min kresen på temperatur, her har jeg gitt kald melk når jeg ikke har hatt anledning til å varme (ikke kjøleskap-kald, men sånn rundt 18 grader ish).
 
Back
Topp