mistet 22. februar!

sofia_86

Blir kjent med forumet
Hei..har holdt meg borte lenge nå..fra babyverden,og fra alt som har med babyer å gjøre.. jeg og samboeren min har prøvd siden januar 06..har hatt mye problemer med syklusen min, og har for dt meste gått og ventet på eggløsning/ eller mensen..hadde evige lange sykluser, men så begynte ting å se lyserer ut!i desember fikk jeg mensen til normal tid, og så kom den tilbake igjen i januar til riktig tid![:)]mn så gikk februar, nå var jeg så vant til å gå å vente på mensen, og har tatt 10 000 negative gravid tester det siste året..så ville ikke suffe meg selv med en sånn igjen![&:]var sikker på at jeg ikke skulle bli gravid, i januar var jeg til legen og fikk bekreftet at jeg hadde eggløsning, mn trodde likevel ikke jeg skulle bli gravid. 22. februar var det en liten antydning til blod, og jeg tenkte at endelig var mensen her!mn den kom liksom ikke på ordentlig!i dagene som fulgte hadde jeg skikkelig vondt i magen, det var forferdelig!men tvinget eg ivei på jobb, var jo bare menssmerter!mn det blle bare værre, etter noen dager bestemte jeg meg for å ta en gravidtest, for hadde en mistanke om at dette ikke var en vanlig mens!og testen var positiv, det var med svært blandede følelser jeg så på testen, for skjønte jo at ting ikke var som de skulle!mn en del av meg ble så utrolig glad for å se to strek på testen..og hadde et svakt håp om at alt skulle være ok.ringte med en gang til fastlegen min,og han sendte meg til sykehuset til en gynekolog, og der fikk jeg vite at det var en spontan abort..skjønte ingenting jeg!visste ikke en gang at jeg var gravid!var helt forferdelig, jeg begynte jo såklart å klandre meg selv!jeg er sikker på at om jeg hadde vært klar over at jeg var gravid ville jeg ikke mistet! gjenopplever hele den siste uka før aborten og husker muskelsmerter i magen, et spark i magen av et av barna i barnehagen der jeg jobber, og vet at hvis jeg hadde visst det hadde jeg gått til legen for å sjekket om ting var i orden, ikke slitt meg ut med arbeid, ikke dratt på jobb når jeg hadde vondt i magen..men tatt det med ro så ville jeg kanskje ikke mistet det! blir helt ødelagt av å tenke sånn, vet at det er dumt, mn klarer ikke å la være!ønksker meg sånn en baby!nå har jeg fått mensen igjen, og ønsker å begynne å prøve igjen, men er så redd for at jeg skal miste igjen, gynekologen sa at jeg burde vente ltt med å prøve igjen..mn han sa ikke hvor lenge?er det farlig å begynne å prøve nå? er det større sjanse for å miste da? dette ble et veldig langt innlegg, men måtte ut med det, er ingen andre enn samboeren min som vet det, vi holder det hemmelig at vi prøver..
 
Så trist då[:(] håper det fester seg en spire igjen fort og att alt går bra. Kan ikkje klandre deg sjøl for att det gikk gale,hadde ikkje hatt noe å si kva du hadde gjort. Veit desverre ikkje noke om kor lenge du bør vente med å bli gravid igjen. Lykke til og stor klem fra meg[:)]
 
tusen takk for svar![;)]vet at jeg ikke skal klandre meg selv..men klarer ikke la være å tenke på "hva om", men vet at det er dumt! mn gleder meg til å prøve igjen, og håper det går bra denne gangen! må vel bare tenke positivt så går det vel bra![:)]
 
ORIGINAL: Cathrine76

Så trist då[:(] håper det fester seg en spire igjen fort og att alt går bra. Kan ikkje klandre deg sjøl for att det gikk gale,hadde ikkje hatt noe å si kva du hadde gjort. Veit desverre ikkje noke om kor lenge du bør vente med å bli gravid igjen. Lykke til og stor klem fra meg[:)]

 
Sign!
 
Hei.

Uff, så trist og høre. Men, uff, du må ikke ta skylda i at det gikk som det gikk. Har selv mistet og fikk beskjed om at når fosteret døde før uke 12, var det mest sansynlig pga kromosomfeil. Håper at alt går bra, og at det snart sitter en ny spire. Masse lykke til.

Da jeg mistet i slutten av november, fikk jeg beskjed om og vente en mens, før vi prøvde igjen. Vi hadde også prøvd mange ganger før jeg ble gravid, og trudde etterhvert det ikke skulle gå. Men, så gikk det plutselig, og det var så trist og miste. Men, fikk også beskjed om at det kunne bli lettere og bli gravid igjen etter og ha mista. Og, jeg fikk mensen en gang etter og ha mista, før den var borte igjen. Visste ikke helt hva jeg skulle tru, men da jeg ble dårlig og kvalm tok jeg en test, og den visste at jeg var gravid igjen. Så håper virkelig det går fort for deg og bli gravid igjen.

Lykke til igjen.

Masse klemmer til deg...
 
Når en mister sånn så er det ikke din feil.
Det er barnet som har fått en missdannelse som en ikke kunne gjøre noe for.
 
Lykke til videre, håper du snart får en liten spire.
 
hei du
vil bare si at jeg føler med deg og kjenner kjempegodt igjen følelsen av å ville prøve igjen med en gang.....
har det sånn selv etter at jeg mistet i februar.
Jeg fikk beskjed av jordmor på sykehuset at det ikke var farlig å prøve igjen med en gang....hun sa at hvis kroppen ikke var klar for det så blir den ikke gravid.....[;)]
Lykke til med prøvingen [;)]
 
Hei på deg!
Først av alt; ikke klandre deg selv, slutt med det! Gynekologen sa til meg at det var aldri noe en selv kunne gjøre for å unngå det som hadde skjedd. Han sa at jeg skulle tenke slik og ikke tenke sånn hvis atte, om atte. Det blir en bare tullerusk av! Fornuftig nok det..
Så til hvor lenge en skal vente.. Gynekologen min sa tre mnd. Hørtes grusomt lenge ut syntest vi. Legen min forklarte nøyere, og sa at han sikkert mente at vi skulle vente først til å få en menstruasjon, og så en til som kunne bekrefte at kroppen var "i rute" igjen. Jeg mistet selv min lille spire 16 feb i år, brukte prevensjon og fikk en menstruasjon på dagen 24 dager etterpå. Har alltid hatt en syklus på ca. 24 dager. Det følte jeg var godt nok bevis på at jeg var i rute, kanskje dumt, men tenkte det sikkert bville ta litt tid å bli gravid igjen, selv om det klaffet på første forsøk forrige gang. Derfor skortet det litt på prevensjonen, og resultatet nå er at jeg ikke har hatt menstruasjon siden 12 mars, og er gravid igjen.. Klaff igjen med en gang denne gangen også, kanskje dumt, men håper det går bra denne gangen.
Uansett, du kjenner kroppen din best, og føler på deg når du er klar for å prøve igjen, men noen leger anbefaler først en mens samt en mens til for å bekrefte at en er i rute igjen. Noe som høres lurest ut i grunn spør du meg. Var slik jeg i grunn hadde tenkt det... Det har jo faktisk å gjøre med at barnet skal ha det beste grunnlaget å vokse på, å gjøre, om du skjønner meg...
 
Ønsker dere masse lykke til videre! [:)]
 
tusen takk alle sammen![;)]går bedre nå..er noen perioder jeg blir veldig deppa og tenker mye på det..men prøver stort sett å tenke positivt!har hatt en mens etter aborten nå, men nå har jeg bestemt meg for å vente til jeg værtfall har hatt en til..bare for å forsikre meg at alt er i orden..[:)]gratulerer til de av dere som har blitt gravid igjen![;)]håper alt går bra for dere! og alle oss andre også omsider![:)]
 
Back
Topp