Mindre aktiv baby...

spirelitens

Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
Babyen har vært mye mindre aktiv det siste døgnet. Hørte på hjertelyden i stad, og fant den langt nede i livmora. Jeg mistenker at babyen har snudd seg og ligger med hodet ned, og at det kanskje er derfor jeg ikke kjenner sparkene så godt heller? Det er ikke slik at jeg ikke kjenner liv, men det er mye svakere enn det pleier. Jeg slet for øvrig med masse kynnere hele dagen i går, og tror egentlig jeg presset meg selv altfor langt :-(
 
Det er jo enda veldig vanlig med at det er forskjellig hvor mye bevegelse du kjenner, fordi baby er enda så liten at den kan legge seg i mange forskjellige stillinger som ikke alltid gjør at man kjenner spark like godt. Ville ikke bekymret meg for det før senere i svangerskapet.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vært slik her også siste dagene,men våknet i natt av en mega aktiv baby.Så tror h*n har endret søvnmønsteret sitt.Jeg sover jo som en stein så jeg har vel ikke merket endringen på natt.Håper det mønsteret endrer seg igjen;-)
 
Har du selv endret på hva du gjør for tiden? Livsstil? Sovemønster? Gysisk aktivitet? Jeg også hadde det slik for en stund siden.. Men kom på at jeg hadde jo plutselig endret sovemønster jeg også.. Og "sluttet med undervisning på skolen". Regner da med at baby endrer sitt levemønster samtidig :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har du selv endret på hva du gjør for tiden? Livsstil? Sovemønster? Gysisk aktivitet? Jeg også hadde det slik for en stund siden.. Men kom på at jeg hadde jo plutselig endret sovemønster jeg også.. Og "sluttet med undervisning på skolen". Regner da med at baby endrer sitt levemønster samtidig :)


Sent from my iPhone using BV Forum

Har ikke endret mye på hva jeg gjør, egentlig… er jo varierende hvor mye jeg jobber osv. Men mønsteret hennes har vært at hun ofte har vekket meg om morgenen blant annet. I dag og i går merket jeg derimot ikke noe til dette. Men jeg har jo et godt sovehjerte, også har jeg vært mer sliten i det siste pga kynnere og stress på jobb.
 
Her er det dager lillegutt er mer/mindre aktiv enn vanlig, var en kveld jeg ikke kjente noe! Ble ganske beskymret..
Snakket med jordmor om det igår og fikk beskjed om at det var helt normalt :)
 
Fikk også beskjed at om jeg var veldig beskymret om kvelden for det hadde vært lite liv i løpet av dagen skulle jeg spise og drikke noe søtt… Legge meg ned slappe av og prøve å kjenne etter bevegelser og telle dem :) Skulle vel være ca 10bevegelser i løpet av en time…
 
Jeg er vel bare blitt godt vant til at hun er veldig aktiv. Noen ganger virker det som om hun har tenkt å hoppe ut av magen… hehe! Men jeg merker jo at hun er der, og at hun beveger seg :) Merker det vel bedre i dag, siden jeg ikke er på jobb og stresser rundt. Ble bare bekymret i går fordi jeg hadde hatt kynnere nesten hele arbeidsdagen + at hun var så lite aktiv. Har vel innsett at jeg må roe ned, selv om det er lettere sagt enn gjort. Har bedt om sykemelding, og bare det er jo et stort steg for meg! Hehe! Klarer ikke å sitte rett opp og ned hjemme heller, men nå er iallefall det meste strøkent her hjemme, så da har jeg samvittighet til å bare sitte og pusle med diverse.
 
Kan være litt forskjell fra dag til dag hvor mye bevegelse du kjenner, det er normalt. Det viktigste er at du faktisk kjenner liv hver dag. Er du engstelig, så ta en telefon til jordmor!
 
Jeg leser i svangerskapsboka at babyen nå får et tydeligere søvnmønster - er det kanskje derfor hun har blitt mye roligere, kanskje?
 
Jeg leser i svangerskapsboka at babyen nå får et tydeligere søvnmønster - er det kanskje derfor hun har blitt mye roligere, kanskje?

Eg byrjar å legge merke til eit mønster på lillegutt. Så eg trur det er årsaken ja :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Eg byrjar å legge merke til eit mønster på lillegutt. Så eg trur det er årsaken ja :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Håper det er årsaken… jeg overtenker sikkert. Har legetime senere i dag, uansett. Tenkte å spørre om det da. Liker ikke å gå rundt og være engstelig uten grunn.
 
Min lille blir bare mer og mer aktiv, så det kan bli en vilter liten baby jeg får. Hvis hun har virket litt for rolig i en periode i de siste ukene har jeg klart å provosere frem skikkelige spark på en eller annen måte (f.eks. å drikke iskaldt vann).
 
Min lille blir bare mer og mer aktiv, så det kan bli en vilter liten baby jeg får. Hvis hun har virket litt for rolig i en periode i de siste ukene har jeg klart å provosere frem skikkelige spark på en eller annen måte (f.eks. å drikke iskaldt vann).

Dei seie at ein aktiv baby i magen er ein roleg baby ute og omvendt - kanskje greitt å vera aktiv no enn seinare? ;)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Har du mye kynnere kan det være derfor. Min baby sparker ikke mens dette pågår, men er livlig tvert det roer seg.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
FIkk ikke noe entydig svar fra legen i går heller. Men hvis jeg var bekymret så skulle jeg bare si ifra, så fikk jeg henvisning til ultralyd. Det hjalp imidlertid å snakke med mamma <3 hehe. Hun sa at det kan være fordi hun har fått mindre plass og at hun derfor har blitt roligere. Det var også stor forskjell på meg og broren min. Broren min var aktiv hele tiden, mens jeg hadde et mønster, og var mye rolig. Sliter jo endel med kynnere også. Prøver å ikke bekymre meg for mye.
 
Dei seie at ein aktiv baby i magen er ein roleg baby ute og omvendt - kanskje greitt å vera aktiv no enn seinare? ;)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Hehe, ja det hadde vært greit :)
 
Har forresten merket at min er ganske rolig når jeg har kynnere og en stund etterpå. Det eneste jeg pleier å merke da er kanskje at hun flytter litt på seg eller strekker seg litt, men aldri spark eller plutselige bevegelser.
 
Dei seie at ein aktiv baby i magen er ein roleg baby ute og omvendt - kanskje greitt å vera aktiv no enn seinare? ;)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Var ikke tilfellet med meg og mine søsken. Broren min var kjempeaktiv i magen, og var det også når han kom ut. Jeg og søstra mi var rolig i magen, og rolig når vi kom ut :p

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
 
Har forresten merket at min er ganske rolig når jeg har kynnere og en stund etterpå. Det eneste jeg pleier å merke da er kanskje at hun flytter litt på seg eller strekker seg litt, men aldri spark eller plutselige bevegelser.

Prøver å roe ned nå, men hun er fremdeles veldig rolig. Jeg sjekket hjertelyden i stad, og fant den langt nede til venstre. Jeg mistenker at hun ligger med hodet ned. Jeg har også morkaka foran, så sparkene blir kanskje ikke like tydelig da når hun sparker oppover?

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
 
Back
Topp