Min vei til et mirakel <3

Ja jeg syns det er spesielt hvordan man er så prisgitt hvem man kommer til, at det er det som i mange tilfeller skal avgjøre. Men jeg er strålende fornøyd med min gyn jeg altså. Har fått resept på albyl e og crinone osv jeg og, og det er det heller ikke alle gyn som har lav terskel for å skrive ut. Jeg skal ta dette ved positiv test da.

Var dette noe du tok fra el? Og kan jeg spørre hva fragmin og prednisolon er? Fantastisk at du lykkes (nesten) på egenhånd ;-) hadde du prøvd lenge ?
Oi, beklager, jeg glemte jo helt å svare deg her om dagen [emoji85] Så godt å høre at du er fornøyd med gyn din, og ja, du har helt rett. Det skal litt til for å få diverse medisiner av dem, så det høres helt knall ut! Jeg tenker at så lenge det ikke kan være skadelig for noe, må det være verdt et forsøk å prøve ut når man har prøve nesten alt annet. Jeg er overbevist om at Prednisolon og Fragmin var med på at det gikk hele veien til slutt :)

Fragmin er blodfortynnende, så det blir vel ca det samme som Albyl-E. Prednisolon er kortison, og det tar man hvis man tror det kan være kroppens eget immunforsvar som frastøter seg spirene. Kortisonet demper immunforsvaret :) Det er veldig omdiskutert om det har noen effekt, men studier viser at det har det, spesielt de med PCOS. Det er bare det at mange leger ikke er helt oppdatert på det. Jeg tok Prednisolon fra første blødningsdag, Crinone fra 3 dpo og Fragmin fra positiv test :)

Ja, det skulle tre år, fem spontanaborter (fire av de kjemiske) og to prøverørsforsøk til før spira plutselig satt. Og nå sitter jeg her og vugger på min helt egne sønn. Det er helt sykt. Klyper meg stadig i armen. Håper det kan gi litt håp for de som fortsatt sliter [emoji173]️ Jeg hadde aldri trodd jeg skulle bli en av solskinnshistoriene..
 
Pp11 - cd 4:
Tr har begynt å pakke sakene sine, for denne gang og forhåpentligvis for siste gang på mange mnd!:) om man kan være litt positiv :) har startet på letrozol i dag og ser frem til fertil periode. Ellers koser jeg meg i Polen sammen med familien:) masse god mat og masse øl og vin dagen lang :)
 
Pp11 - CD 18 (egentlig 3 Dpo)
Jeg blir så utrolig lei meg. For 3 gang siste 5 mnd så ser det ut som at el uteblir. Dvs at jeg kun har el annenhver måned. Tempen går nedover istedenfor oppover og er nå lavere enn "før el". Dobbel letrozol fungerer dårlig og jeg er dritt lei. Har lyst å bare legge ned hele prosjektet og vente til ivf blir aktuelt.
Jeg tar kanskje sorgene på forskudd men...begynner jo å kjenne igjen tegnene.

IMG_4994.PNG
 
Pp11 - CD 37
Tr er 7 dager for sen, men i og med at el uteble denne måneden og, til tross for dobbel letrozol kur var ikke noe annet forventet.

Ble henvist til laparoskopi og ivf for en uke siden og går nå og venter på brev i posten. Håper ventetiden går fort, og at jeg snart blir innkalt til laparoskopi!! <3
 
Pp11 - CD 37
Tr er 7 dager for sen, men i og med at el uteble denne måneden og, til tross for dobbel letrozol kur var ikke noe annet forventet.

Ble henvist til laparoskopi og ivf for en uke siden og går nå og venter på brev i posten. Håper ventetiden går fort, og at jeg snart blir innkalt til laparoskopi!! <3
Kan du være gravid ? :angelic:
 
Da har vi fått time til forsamtale i november <3 ting skjer og jeg er GLAD
 
Ååh det blir så fint når vi kommer i gang! Jeg gleder meg til veien videre når du ligger så likt! :Heartred nå må tiden frem til november bare fly avgårde!
 
Ååh det blir så fint når vi kommer i gang! Jeg gleder meg til veien videre når du ligger så likt! :Heartred nå må tiden frem til november bare fly avgårde!

Ja det blir veldig fint:) Egentlig veldig greit at det skjer noe i den tunge kalde mørketiden som venter. Noe å se frem til også da :) har de sagt noe til deg om ventetid fra forsamtale til første forsøk?
 
Så hyggelig :) satser på at det skjer noe neste halvåret ;-) hvordan går det med deg??
Jeg har troa på at det blir klaff på første❤️ Vært hos gyn i dag, alt så fint ut på ul, men har bakoverlendt livmor som kan gi mer smerter visstnok. Så han så ikke noe grunn til å henvise til lap for videre undersøkelse av endometriose. Så får bare håpe at alt er bra til å bli gravid en gang :)
 
Jeg har troa på at det blir klaff på første❤️ Vært hos gyn i dag, alt så fint ut på ul, men har bakoverlendt livmor som kan gi mer smerter visstnok. Så han så ikke noe grunn til å henvise til lap for videre undersøkelse av endometriose. Så får bare håpe at alt er bra til å bli gravid en gang :)

Tusen takk for optimisme :) så fint at det så bra ut!! Når tenker dere starte prøvingen?
 
Pp12 - CD 2

Da var ny pp i gang. Jeg ringte sykehuset i dag for å høre om jeg var satt opp til operasjon, hu sa jeg ville få operasjon i oktober en gang men satte meg på ringeliste i tilfelle det blir en avbestilling :) Ellers sliter jeg mye med angst om dagen. Har egentlig kjent på det i perioder nå i mange år, men det har blitt værre i det siste. Jeg skal være forsiktig med å bruke ordet "deprimert" men jeg kan si at jeg er ganske langt nede og når det topper seg med angsten så er det ikke bra. Det sa stopp i helgen og jeg har følt meg skikkelig dritt siden. Var derfor en tur hos legen i sta og ordnet meg en sykemelding. Jeg er nå sykemeldt noen dager og det skal bli godt med litt tid til å komme meg oppå igjen. <3
 
Får håpe tiden til oktober flakser avgårde, men at du først og fremst får komme inn tidligere pga. avbestilling!

Leit å høre du sliter om dagene, og jeg kan godt forstå, som jeg har nevnt til deg tidligere, at du kan føle deg veldig langt nede pga. alt det du har vært igjennom det drøyt året som har gått. Det har dessverre vært altfor mange nedturer, og du har stått så sterk i det, så lenge. Er ikke rart du er sliten nå. Håper du får kommet deg som best mens du er sykemeldt, utnytt dagene og pleie deg selv godt!

Sender deg en stor klem! :Heartred
 
Tusen takk for optimisme :) så fint at det så bra ut!! Når tenker dere starte prøvingen?
Skal høre litt med samboer i dag, hva vi tenker videre. Foreløpig er søvn første pri hos meg, og da trenger jeg noe å sove på, så da kan vi jo fortsatt ikke prøve :(

Håper du får noen dager fri, og får slappet godt av ❤️ Prøvelivet er ikke for pingler! Og husk du er bra nok! Det er lov å være lei seg ❤️❤️ Pass på deg selv Bukett❤️
 
Pp12 - CD 2

Da var ny pp i gang. Jeg ringte sykehuset i dag for å høre om jeg var satt opp til operasjon, hu sa jeg ville få operasjon i oktober en gang men satte meg på ringeliste i tilfelle det blir en avbestilling :) Ellers sliter jeg mye med angst om dagen. Har egentlig kjent på det i perioder nå i mange år, men det har blitt værre i det siste. Jeg skal være forsiktig med å bruke ordet "deprimert" men jeg kan si at jeg er ganske langt nede og når det topper seg med angsten så er det ikke bra. Det sa stopp i helgen og jeg har følt meg skikkelig dritt siden. Var derfor en tur hos legen i sta og ordnet meg en sykemelding. Jeg er nå sykemeldt noen dager og det skal bli godt med litt tid til å komme meg oppå igjen. <3

Oktober er heldigvis ikke lenge til! :) Så leit å høre at du ikke har det bra og at det har gått så langt :( Men bra du tar hensyn til deg selv ❤️ Håper det hjelper med litt pusterom, ta vare på deg selv ❤️
 
Får håpe tiden til oktober flakser avgårde, men at du først og fremst får komme inn tidligere pga. avbestilling!

Leit å høre du sliter om dagene, og jeg kan godt forstå, som jeg har nevnt til deg tidligere, at du kan føle deg veldig langt nede pga. alt det du har vært igjennom det drøyt året som har gått. Det har dessverre vært altfor mange nedturer, og du har stått så sterk i det, så lenge. Er ikke rart du er sliten nå. Håper du får kommet deg som best mens du er sykemeldt, utnytt dagene og pleie deg selv godt!

Sender deg en stor klem! :Heartred

Ja tiden går jo egentlig veldig fort, så det skal nok gå bra. Men ja, håper jo på en avbestilling:) Ja det har nok gått litt for langt så nå sa det stopp. Må lade batteriene litt og tenke på meg selv. Må også jobbe litt med å endre tankemønsteret mitt, og det skal ieg få hjelp til. Trenger noen å snakke med som kan hjelpe meg til å tenke positivt...det er vel det viktigste akkurat nå...jobbe med hvordan jeg ser på meg selv og verden rundt meg. Ikke være så negativ og ta alt så tungt. Nå skal jeg ihvertfall slappe av og gå litt turer osv :) så satser jeg på at mye er gjort. Takk for at du legger igjen noen ord, det varmer som vanlig.
 
Skal høre litt med samboer i dag, hva vi tenker videre. Foreløpig er søvn første pri hos meg, og da trenger jeg noe å sove på, så da kan vi jo fortsatt ikke prøve :(

Håper du får noen dager fri, og får slappet godt av ❤️ Prøvelivet er ikke for pingler! Og husk du er bra nok! Det er lov å være lei seg ❤️❤️ Pass på deg selv Bukett❤️

Tusen takk for fine ord. Er akkurat det jeg må huske, og som kan være litt vanskelig noen ganger. Så kjipt å høre at formen din fortsatt ikke er helt bra..:/ har du fått snakket med samboeren din om hva planen videre blir?
 
Oktober er heldigvis ikke lenge til! :) Så leit å høre at du ikke har det bra og at det har gått så langt :( Men bra du tar hensyn til deg selv ❤️ Håper det hjelper med litt pusterom, ta vare på deg selv ❤️

Takk skal du ha...ja det kan være vanskelig å tillate seg å tenke på seg selv, spesielt på en hektisk jobb som krever mye og hvor fraværet er veldig høyt fra før...men fant ut at jeg bare måtte det nå... hadde ikke hatt noe på jobb å gjøre nå... og bedre å ta tak i det nå enn når det gåt altfor langt og veien tilbake blir lengre. Takk for at du fortsatt følger meg og legger igjen noen gode ord <3 håper alt står bra til med deg og den lille :)
 
Back
Topp