Min Dagbok

Aqvalie

Child of the Universe
IMG_9340.JPG

Termin: 15. mars
På vei: 37+4
Igjen til termin: 20 dager
♥ Kjønn: Jente
♥ Navn: Evelyn Iren (tror vi)
♥ Utålmodig: Begynner å kjenne på det nå etter at jeg tippet uke 37 og prinsessa kan komme "når som helst", men forventer at jeg må vente i ihvertfall 2 uker til. Kjeder meg litt da det er lite å finne på.
♥ Aktivtet innenfra: Litt mindre enn tidligere, men fortsatt store bevegelser og aktivitet.
♥ Vektøkning: ca. 6,5 kg
♥ Vann i kroppen: Merker at det har kommet litt, men ikke så alt for ille faktisk.
♥ Strekkmerker: Har ikke sett noen nye dette svangerskapet. Har jo endel fra sist gang.
♥ Melk i brystene: Merker de begynner å bli tyngre og jeg får presset ut hvis jeg prøver, men lekker heldigvis ikke.
♥ Om fødselen: Mest spent, men gruer meg til smertene og luer på hvordan jeg vil takle det denne gangen. Spent på hvor lenge denne fødselen vil dra seg ut og om det vil ende i keisersnitt denne gangen også. Spent på formen etter fødsel.
♥ Plager: Slitsomt å snu seg fra side til side i senga, tungt å bøye seg fremover, må tisse konstant.. det vanlige ;)
Kynnere: Har de siste dagene kjent endel mensmurringer og nedpress, stikkinger etc., men virker ikke som det skal skje noe enda.
♥ Oppegående: Ja, er forsåvidt det - bare slapp av å ikke ha noe å finne på :p
♥ Søvn: Sover mye lettere fortiden. Merker jeg våkner raskere på morgenene nå med storebror, så tydelig at kroppen driver å justerer seg inn mot våkenetter.
♥ Sulten: Ja, matlysten har kommet tilbake og etter jeg spiste is i helga, så kom jaggu søthunger'n for fullt og.
♥ Matkikk: Rosiner, varme rundstykker, vaniljekesam med blåbær og syltetøy, Pink Lady epler, mørk sjokolade
♥ Humør: Humøret er egentlig ikke så verst.. enn så lenge (kom snart lille venn, mamma er utålmodig :p )
♥ Hodet ned/festet: Var på kontroll 36+1 og hodet lå ned (som det har gjort siden uke 27), men var ikke festet.
♥ Sykehusbagen: Den ble basically ferdigpakket igår med siste rest som steriliserte smokker o.l.
♥ Tungt: Går greit :)
♥ Høygravid: Jupp!
♥ Neste kontroll: 6. mars 39+1


Utvikling til snuppetuppa:
Fosteret er nå 35 uker.
Ca. 3000 g
Full Lengde: ca 48 cm

Graviditeten regnes som fullgått.
Alle de indre organene er ferdig utviklet, nå skal barnet bare fortsette å legge på seg.
 
Back
Topp