Middag

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Hva skal dere ha til middag i dag?
Jeg er så matlei, ingenting frister!
Trenger litt inspirasjon :D
 
Skjønner den. Vært så matlei siste ukene selv jeg. Skal ha szechuan i dag vi [emoji108][emoji16]
 
Kylling i folie. Er kyllingfilet i biter lagt i marinade. Også har man i biter av babymais, vannkastanjer, gulerøtter, chassewnøtter, bacon og ost. Evt d man ellers måtte ønske å ha av grønnsaker.
 
Kyllingfilet i form med rosmarin. Lag flere hull i fileten og dytt inn oppkuttet hvitløk. Ha pp litt olje, salt og pepper. Server med en god salat.
 
Åh en sånn tråd har jeg savnet [emoji1] vi skal ha hjemmelagd italiensk pizza i dag [emoji173]️ med masse pepperoni og chili!
 
Vi skal ha noe så enkelt som pølsegrateng. Potetmos i en ildfast form med oppkuttet middagspølser stappet ned i potetmosen. Gratineres i ovnen med ost på toppen, og paprikakrydder og evt piffi på toppen av osten[emoji12]
 
Vi skal ha noe så enkelt som pølsegrateng. Potetmos i en ildfast form med oppkuttet middagspølser stappet ned i potetmosen. Gratineres i ovnen med ost på toppen, og paprikakrydder og evt piffi på toppen av osten[emoji12]
Det høres jo
Kjempegodt ut. Dumt jeg ikke er alene hjemme og kunne laget noe slikt.

Her blir det skrei i dag.
 
Fullkornpasta med fløtestuet spinat og sprøstekt bacon. Nam! Og brownies fra pose til dessert :angelic:
 
Taco....som hver eneste fredag hele året :laughing001 kommer aldri unna, tradisjon for ungene:dontknow
 
Vi har alltid taco på fredager [emoji1]
 
Ovnsbakt svinefilet med ovnsbakte båtpoteter og grønnsaker[emoji4]
 
Reker her i dag
 
Mange gode tips her :D
Vi endte opp med glutenfri pizza i dag. Lillemors bestilling. Den var tålelig god :)
 
Oppskrift? [emoji1]

Jeg bruker oppskriften på baksiden av den frosne hakkede spinaten til bunnpris :happy::sorry: Steker en løk og et par fedd hvitløk blankt i to spiseskjeer smør. Tilsetter frossen spinat og steker til den er smeltet og tilsetter deretter 3 dl fløte. Lar det putre en liten kort stund og rører inn salt, pepper og basilikum. Pasta vendes inn, og parmesan og bacon strøs på toppen. Verdens kjappeste litt sunne oppskrift ☺
 
Idag skal jeg lage søtpotetsuppe [emoji5]
 
I dag skal jeg lage hjemmelaget biff stroganoff med potetmos ....gleder meg :hungry:
 
Blir rester fra i går (søtpotetsuppe) men jeg har bakt kanelboller i dag, så blir noen av dem til dessert [emoji39][emoji39]
 
Back
Topp