Micro lax

Guttemamma10og13

Gift med forumet
I dag må eg gi lillemann på 7 måneder bare micro lax. Ingen bæsj siden lørdag. Eller i dag kom det bitte litt, og det var knall hardt :'(
Vet av laaaang erfaring med storebror at selv om han no får vann med sviskesaft, grøt med mye vann og malt og sviskemos og vann flere ganger daglig i tillegg til mm når han ønsker det så kommer ikke det harde ut av seg selv. Sander sin lege sier at når avføringen blir liggende i tre dager så blir den knall hard og vond å få ut, evt man må ha hjelp.
Er full i angst for at han skal slite like mye med magen som storebror, der det har vært en kamp i to år før de fant ut at det var kronisk forstoppelse og ett klyster ikke tømte alt. Han måtte på tømming i en uke for å få ut alt. Og vi har hatt flere slike runder siden.
Eg skjønner eg er hysterisk og dette ikke er rasjonelt, kan jo være en liten filleting som gir Sebastian forstoppelse no og at han ikke blir plaget mer, men er så redd likevel. Det er jo så vondt for de =/ Forstoppelsen kom helt ut av det blå, avf. hver dag så lenge eg kan huske og plutselig ikke siden lørdag :-S Sebastian er naturligvis ikke i god form, sutrete, spiser dårlig, gulper mye og sover kjempe dårlig stakkars :(
Har snakket med legevakten i dag og de anbefalte micro lax, eg vil jo helst på ultralyd i morgen, for å sjekke at vi får ut alt, men det er for mye å forlange :(
 
Uff det var ikke gøy å lese:-( er ikke lett å være mamma når de små plages eller er syke:-( håper det bare er nå han minste er forstoppet og ikke blir plaget slik som storebror ♥

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Micro lax fungerte veldig bra ser det ut som :) Stakkars, var veldig vondt for han :( Men han er nok mye bedre no. Håper på litt søvn i natt :) Tror vi skal klare å holde magen i sjakk no, eg har kokt opp masse sviskemos og saft og aprikosmos og saft så tenker litt av det i grøt og vann vil nok hjelpe :)
 
  • Liker
Reactions: jc
Svisker er ganske oppskrytt..kokt pære funker myye bedre:) kiwi også men det er for større barn da:)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
 
Det er eg helt enig i, bruker stort sett bare aprikos no. Pære er for hardt for magen hans enno, får så vondt så kan ikke gi det. Men han modnes hele tiden så snart kan eg prøve igjen :)

No får han movicol som forebyggende for forstoppelse og det ser ut til å fungere. Kontroll neste uke :)

Sent from my GT-I8190 using BV Forum mobile app
 
Vi fekk laktulose når mellomste va plaget med magen å det fungert fint for lillegutt :) Va i samråd me lege...
 
svisker funker fint her i huset,spesielt den fra Ella's Kitchen.
 
Back
Topp