Menssmerter uten blødning

Aya

Flørter med forumet
Hei. I en stresset situajon igårkveld så fikk jeg plutselig intense menssmerter, både i mage og korsryggen. Jeg er 5 uker på vei. Trodde jeg mistet men det stoppet opp etter noen minutter når jeg la meg ned. Det har ikke kommet tilbake og heller ikke noe blod. Er dette normalt eller tyder det på en begynnende SA? Noen med erfaringer? Hadde intense ligamentsmerter i starten av forrige svangerskap men dette føltes ikke helt som det, var mere som skikkelig sterke menssmerter.
 
Dette er min første graviditet, men jeg syns mye av magesmertene jeg har hatt har minner veldig om menssmertene, og noen ganger også føltes som mageknip tilsvarende om man har spist noe man blir dårlig av. Så for min del er det vanlig.
Kommer oftest på kvelden når jeg ligger, og varer gjerne i 2-15 minutter og så slipper det.
 
Når jeg rundt 5 uker hadde jeg flere timer med menssmerter, deretter et par dager med intense luftsmerter, og så ble det bedre :Heartred Tror det er mye som skjer de dagene :Heartred
 
Ja det er nok mye som skjer disse dagene og ukene ❤️ Så godt å høre at det er flere enn meg som opplever dette. Hatt litt vondt idag å men ikke så kraftig som igår. Bare svake menssmerter idag, får bare satse på at det er normalt
 
Jeg har kjent mensmurringer i alle tre svangerskapene jeg har hatt. I mitt første svangerskap var det så vondt at jeg måtte holde senga i rundt uke 6, men det gikk seg til utover i svangerskapet faktisk. Mitt andre svangerskap som var en MA, der hadde jeg nesten ingen murringer, bare noen småblødninger uten smerter. Nå har jeg litt murringer igjen (6+4), kjenner det spesielt hvis jeg sitter litt bakoverlent over tid. Har både mensmurringer og til tider kraftige luftsmerter som kan være litt irriterende.
 
Jeg hadde mensmurringer hver eneste dag fra rundt 5-6 dpo til uke 6-7. Nå er jeg i uke 10+5 og kjenner det kun litt sporadisk. Har gått over til mer stikk og strekk innimellom bare. Var faktisk tidlige mensmurringer som fikk meg til å teste. Jeg ser bare på det som et godt tegn :) Selv om man selvfølgelig forventer blod når man kjenner disse murringene.
 
Har hatt mer eller mindre konstante «menssmerter» fra jeg var ca 4 uker til nå (12). Ingen antydning til blod, men såpass vondt i magen og korsryggen at om det hadde vært vanlig mens hadde jeg knasket naproxen, og jeg var faktisk sykemeldt noen uker rundt uke 6-8 fordi jeg omtrent ikke kom meg ut av senga. Begynner å bli ganske lei av det nå. Godt å høre andres erfaringer, og at det fortsatt fins håp om at det kommer til å gi seg etter hvert:)
 
Hadde mye va det forrige runde. Følte ege tøig t det var livmoren som strakk seg på en måte. Ble sjeldnere ettterhvert ihvertfall. :)
 
Back
Topp