Mensen tilbake?

Camia

Glad i forumet
Februarhjertene2017
Mini er nå 14 mnd, og vi har tenkt at det ville være fint med to «tette». Problemet er at jeg fortsatt ikke har fått menstruasjonen tilbake... Noen andre som fikk mens veldig sent tilbake?

Har vært i jobb fra mini var 6 mnd, så har hatt naturlige ammepauser på over seks timer siden da. Nattammer fortsatt. Er ikke gravid - har testet [emoji85]

Er det noen tips til å få syklus igang??
 
Forøvrig postet her, da jeg regner med at det er amminga som stopper at syklusen kommer igang [emoji23]
 
Fikk tilbake mens når mini var rundt året, men siden jeg og går på cerazette er det ikke ofte jeg ser noe til den, tror det er et halvt år siden nå. Hm, ikke godt å si. Men vet noen kan oppleve litt mer langvarig endring etter graviditet, kanskje det går an å få sjekket hormonnivåene dine? Har du vært på gynekologisk undersøkelse i det siste?
 
Jeg sluttet å pumpe til nr 1 når han var 4-5 mnd. Fikk først igjen mensen når han var 8 mnd, ble da gravid. Var hos gynekolog (+blodprøver), men alt vsrvi skjønneste orden bortsett fra litt lavt nivå av d vitamin. Denne gangen, nr 2, begynte jeg rett på p-piller etter pumpeslutt for ble fryktelig premenstruell i mange mnd før mensen kom sist.
 
Det er garantert ikke ammingen som gjør det når du ammer så lite og sjeldent.
Det er ikke noe du kan gjøre, annet enn å evt. få medisiner for å sette i gang eggløsning, eller vente. :)
 
Det er garantert ikke ammingen som gjør det når du ammer så lite og sjeldent.
Det er ikke noe du kan gjøre, annet enn å evt. få medisiner for å sette i gang eggløsning, eller vente. :)

Kan man få medisiner for å sette igang syklus?!
 
Kan man få medisiner for å sette igang syklus?!

Ja, men man får ikke det "bare" fordi man føler det går lang tid før mensen kommer tilbake.
Man må jo utredes for å se om det er noe galt, eller om det "bare" tar tid pga prevensjon eller svangerskap.
Det kan dog hende at du får medisiner når det gått såpass lang tid, eller at de setter deg på p-piller, for så å ta deg av dem igjen etter et par sykluser. Det er mildere for kroppen, selv om det jo da også hindrer en i å bli gravid.
 
Leste akkurat at Naproxen kan hemme eggløsning, og med en senebetennelse i hånden, så har det jo vært litt sånt og i det siste...
 
Mini er nå 14 mnd, og vi har tenkt at det ville være fint med to «tette». Problemet er at jeg fortsatt ikke har fått menstruasjonen tilbake... Noen andre som fikk mens veldig sent tilbake?

Har vært i jobb fra mini var 6 mnd, så har hatt naturlige ammepauser på over seks timer siden da. Nattammer fortsatt. Er ikke gravid - har testet [emoji85]

Er det noen tips til å få syklus igang??

Her kom den en mnd etter at jeg kuttet nattammingen. Tror det er alfa og omega egentlig.

Edit: det er nattammingen som hovedsakelig holder tilbake menstruasjonen. Ville prøvd å kutte den før jeg gjorde noe mer «drastisk»
 
  • Liker
Reactions: B
Back
Topp