Menn som ikke bidrar hjemme...

M

Megigjen

Guest
La akkurat ut en moro-tråd her ang ekser/fengsel og kom til å tenke på mitt nåværende forhold.
Min mann er super på mange måter.. er pen å se på, får meg til å le og vi har det fint sammen.
Men det er et stort MEN her!
Jeg må innrømme at jeg aldri har vært borti latere mann.. han er langtidssykemeldt, vært det flere perioder i livet sitt (pga tankekjør i hodet), og ligger kun inne på sofaen og spiller Fifa og drikker pepsi max og spiser. Han legger jevnt og trutt på seg, fordi han beveger seg minimalt og spiser desto mer.
Hjelper aldri til med matlaging, oppvask, klesvask, gulvvask, skifting av sengetøy og det meste annet av husarbeid som må til for at hverdagen skal gå rundt. En sjelden gang tar med eldstemann og støvsuger, men det er sjelden kost.
Andre her med late menn som ikke bidrar hjemme?
Hvordan føler dere om saken, er det OK at han ikke bidrar? Snakker dere mye om det?
Vet ikke hvordan jeg kan motivere min til å bidra mer, av og til innrømmer han at jeg gjør alt og at han er en latsabb, men det genererer ikke noen vilje til å faktisk bidra og hjelpe til mer med husarbeidet
 
Jeg hadde forventa at han skulle bidra hjemme! Vi er jo trossalt to som bor her, to som spiser, to som "rotet" etc.. Greit nok at jeg er den som gjør mest inne, siden han tar seg av det meste ute, men han kan fint komme på å sette på en klesvask osv på eget initiativ. Ikke så flink til resten på eget initiativ da, men ber jeg han bidra med noe gjør han det stort sett :) Han er oftes den som lager middag da, da jeg rett og slett ikke liker å lage mat :p
 
Så en video jeg likte godt. To kompiser satt og snakket sammen, så sa den ene at han kom straks tilbake igjen, han skulle bare ta oppvasken. Kompisen hans ble helt rar, men så til slutt at han syns det var fint at han hjalp konen med oppvasken.
Da svarte Han tilbake, konen hans trenger ikke hjelp til å ta oppvasken, klesvasken, husvasken, handling osv.. Han hjelper ikke. Han gjør sin del av arbeidet i husholdningen. Han deler på oppgavene med konen som han har et barn sammen med. På den måten lærer også barnet gode verdier av gode rollemodeller:) han skitner like mye til klær og tallerkener som sin kone og barnet. Det er ikke rett at konen skal ta seg av alt arbeid alene :)
 
Min man hjelper till kun med barnen. Legger,klær på de leverar i bhg henter ibland.

Alla klævask,heng,Tork, stryke,lag av mat oppvask . Vask hjemma gjør eg.
 
Alt av husarbeid gjør jeg. Ikke det at han ikke kan, men han synes at det er min oppgave.
Levering/henting på skolen varierer litt. Er jeg dårlig gjør han det, men stort sett er det jeg som gjør det.
Har sagt til han at han kan lage kveldsmat til meg og han. Ellers tar han ungen med seg ut på ettermiddagene.
 
Min x bodde i huset med oss ... han gadd ikke ta møkkete klær 4m inn på vaskerommet, så han fikk pent vaske sine egene klær! Han kom å gikk som han ville, og ungene og jeg gjorde vårt.
Endte med storkrangel 1 gang i mnd fordi jeg var drittlei.
Nå er vi skilt,heldigvis.
Jeg har møtt en ny mann, som rydder,vasker, ordner med MINE barn (overhode ingen selvfølge) han er rett å slett fantastisk! Vi er to likeverder!
 
Æsj! Jeg har levd det livet, og det var før jeg fikk barn.. Med andre ord, en skikkelig baby liksom. Min eks var som et barn og jeg var moren hans.

Han gjorde aldri noe og jeg oppfostret han. Lite attraktivt og idioti fra min side. Godt jeg vokste opp og skjønte det selv da jeg gikk ifra han. Skjer aldri igjen.. Hvem er de liksom? Som ikke kan bidra med annet en penisen sin? Nei takk!

Er gift med en mann som er kjempe flink til husarbeid og vi har aldri diskutert eller kranglet om noe som har med husarbeid å gjøre. Han vaske klær, henger opp, bretter, legger i skap, rydder til og med ofte i skapene, vasker vinduer når han ser det trengs, støvsuger, vasker gulv, lager middag minst 3 ganger i uka og sette likevel pris på det jeg gjør de gangene jeg gjør det :Heartred
 
Min lager middag og kjører ofte ungene til og fra bhg. Ellers bidrar han fint lite. Det hender at han rydder 3/4 av kjøkkenet. Den siste benken fyller han alltid med rot. Økonomisk bidrar han noe, men jeg betaler 99% av regningene.
Jeg er dritt lei mannen og vurderer skilsmisse på daglig basis. Hadde vi ikke hatt unger så hadde jeg kastet han ut for flere år siden...
 
Syns det er helt sykt at så mange menn tror de "hjelper til" med husarbeid. Det er da for svarte dems eget ansvar!
Helt enig!! Min mann fikk høre av noen venner hvorfor han hjelper til så mye med husarbeid?! Da svare han foran alle.. Han hjelper ikke til.. Det er hans plikt! Og kona mi er ingen tjener!
 
Back
Topp