Medela purelan til såre rumper?

snart2barnsmamma91

Flørter med forumet
Jeg har tenkt til å kjøpe medela purelan brystvorte krem til mine bryster, denne trenger man ikke vaske bort føre man ammer. Så siden det er en krem med 100% lanolin, lurer jeg på om jeg kan bruke den på sår baby rumpe også? Det står at den kan brukes til såre og sprukne lepper, så den kan jo da bli brukt overalt siden den kan bli brukt ved munnen og det heller ikke er farlig å få den i munnen.
 
Tenkte det var like greit å kjøpe en salve som både jeg og babyen kan bruke, i stedefor å kjøpe flere forskjellige :) Jeg vil selvfølgelig ikke bruke kremen på en måte som gjør at bakterier fra baby rumpa kan komme i kremen også over på mine bryster. 
 
Er det noen som har erfaring med denne kremen til baby rumper?
 
 
Har ikke selv prøvd den, men hørt lovord og skryt om den til akkurat det fra andre. Ser jo også at andre salver med lanolin fungerer. Så den kan du godt prøve på barnets rumpe.
 
Eg brukte den med sebastian, er gull verdt. Kan brukes til det meste, fra såre romper til skikkelig tørr hud.
 
Tusen takk for svar :D Da går jeg for den altså! :) Så funker det ikke, får jeg heller prøve en annen da den tid kommer :)
 
Jeg har også hørt masse bra om Purelan/ lanolin på sår stump. Har også ei venninde som brukte den på sår og mente det grodde mye raskere med lanolin.. Ikke vet jeg men det er som du sier iallefall ikke noe farlig med naturlig fett[;)]
 
ORIGINAL: Juhuuuuu!!!

Jeg har også hørt masse bra om Purelan/ lanolin på sår stump. Har også ei venninde som brukte den på sår og mente det grodde mye raskere med lanolin.. Ikke vet jeg men det er som du sier iallefall ikke noe farlig med naturlig fett[;)]


den var iallefall helt genial på åpne sår på brystvortene husker eg.
 
Er så mye på markedet.... jeg har selv kjøpt Dentatekt - smøres på brystvortne 2 ganger daglig i slutten av svangerskapet for å forebygge såre brystvorter, så smøres den på under ammeperioden også for å forebygge/lindre som en ikke trenger å vaske vekk før amming.... denne kan også brukes på lett såre rumper - inneholder ikke sink ( noe som er bra ) ... så denne kjøpte jeg [:D]
 
Back
Topp