Mat og drikke - tips

Kahvi

Blir kjent med forumet
Juliknøttene 2022
Tenkte det er greit med en tråd om tips vedr mat og drikke. Både for oss med alvorlig svangerskapskvalme, men også for snacking og diller og må-ha’er.

Jeg har oppdaget at setter du brus ut i 3-6 minusgrader forblir 1.5 literflaskene flytende (co2 har jo et veldog lavt frysepunkt og det alt sukkeret og greier hjelper nok til). Når du tar den inn og åpner den så får du en drink med instant slush på toppen. Hva er det å ikke like med det, tenker jeg.

Andre dillatips etc?
 
All frisk og syrlig frukt. Appelsinjuice:p Har akkurat fått blender, så har store planer om å lage forskjellige smoothies, anbefaler å prøve med plantemelk. Det er lett å få i seg når man er kvalm. Grønnsaker med dip er også et tips.
Selv har jeg også hatt veldig lyst på all type asiatisk mat:smug:
 
All frisk og syrlig frukt. Appelsinjuice:p Har akkurat fått blender, så har store planer om å lage forskjellige smoothies, anbefaler å prøve med plantemelk. Det er lett å få i seg når man er kvalm. Grønnsaker med dip er også et tips.
Selv har jeg også hatt veldig lyst på all type asiatisk mat:smug:
Takk for tipsene :)

Spørsmålet er ikke bare hvor lett å få i seg det er, men hvordan det smaker når det kommer opp igjen

anbefaler: surmelk og melk. Avokado smaker avokado, bare most og varmere
0/10 på biola. Det anbefales ikke.

appelsinjuice er godt, men desverre ikke veldig godt på retur. Oh, the choices!
 
Åh jeg har heldigvis sluppet å få maten i retur (bank i bordet!), men slitt en del med kvalmen. Jeg syns det frister (og hjelper) med eple. Ellers er det bra med appelsinjuice, kaldt vann med sitron, salte kjeks. Og når det er verst er det godt å knaske isbiter :happy: den siste uka har jeg også fått veldig sansen for rista brød:joyful:
 
Åh jeg har heldigvis sluppet å få maten i retur (bank i bordet!), men slitt en del med kvalmen. Jeg syns det frister (og hjelper) med eple. Ellers er det bra med appelsinjuice, kaldt vann med sitron, salte kjeks. Og når det er verst er det godt å knaske isbiter :happy: den siste uka har jeg også fått veldig sansen for rista brød:joyful:
Ristet brød er en schlager. 9/10 på opp igjen, også.
 
Har veldig dilla på frukt og grønt. Altaå gulrøtter med holiday dip, nam nam. Appelsin et også veeldig godt.
 
Ja, takk og lov for at det er klementinsesong. Det har vært redningen. Pink lady-epler har jeg også spist mye av. Ting som knaser er generelt godt, synes jeg.
 
Hadde hyperemesis i forrige svangerskap, og har også kasta opp mykje denne gongen. Er heldigvis på veg til å bli betre no, trur eg.

Når det kjem til mat som er grei å få i seg og og å kaste opp, anbefaler eg havregryn med melk, puffa ris med melk, potetstappe, ris med saus, fiskeboller, is, saft, julebrus.

Prøver å holde meg borte frå krydra mat og mat med mykje tomat i, det er heilt forferdeleg når det kjem i retur :dead:
 
Har sååå dilla på iskald melk:p
 
Alt friskt: sitron funsaft, sukkerfri sitronbrus/champagnebrus, klementiner, grønne epler :Heartred
 
Noen tips til lette og sunne middager?:joyful: Må prøve å holde meg til et sunt kosthold i dette svangerskapet:p Hadde 6kg igjen fra forrige, så håper jeg kan unngå å gå opp like mye nå:dead: Jeg hadde veldig lyst på ting med sukker sist, så hvis noen også har tips til hvordan man unngår sulkercravings så…:hilarious:
 
Noen tips til lette og sunne middager?:joyful: Må prøve å holde meg til et sunt kosthold i dette svangerskapet:p Hadde 6kg igjen fra forrige, så håper jeg kan unngå å gå opp like mye nå:dead: Jeg hadde veldig lyst på ting med sukker sist, så hvis noen også har tips til hvordan man unngår sulkercravings så…:hilarious:

Nettstedet fett og forstand har veldig mange gode tips. Selv er jeg fan av lasagne uten lasagneplater. Enkleste er å erstatte platene med ost.
 
Back
Topp