Mannen bidrar så lite...

Lille hemmelighet:)

Elsker forumet
Oktoberskattene 2015
Her hjemme er det jeg som gjør alt, mannen kommer hjem fra jobb til middag og så sitter han på pcn, ipaden,tlf eller ser på serier på kontoret somregel. Kommer opp kanskje et kvarter å er med babyen og så holder han på igjen. Jeg maser og maser men ingenting skjer. Har vi feks gått tur sammen en lørdag da har han gjort sitt føler han og bare holder seg for seg selv igjen. Skjønne ikke hva jeg skal gjøre, alle sier at menn ikke bryr seg om babyen vent til hun blir større, men sånn vil jeg ikke ha det, føler meg som en maste sur kjerring for tiden.. Han har vært slik til og fra de ti årene vi har vært kjærester, men var mye bedre de siste årene og gledens eg sånn til å bli far. Sto på å hjalp til før han begynte på jobb. Tror ikke han forstå hvor mye livet forandrer seg. Han vil fortsatt komme hjem å slappe av!! Hva i alle dager kan jeg gjøre for å få ham til å forstå det jeg sier?
 
Huff har akkurat samme type mann jeg og. Bare i vårt tilfelle forandret MYE seg etter han var i pappaperm. Han kunne ikke slutte å snakke om alt storebror hadde gjort osv osv. De har ett meget godt bånd og samhold nå. Han følger han på do, leker, dusjer og ligger han. :) han får ett bedre og bedre samhold med lillebror og, men han synes ikke det er så stas når de var veldig små. Må noen ettermiddager mase på han ang mobilen. Men han får ikke lov å spille før de har lagt seg. I ditt tilfelle tror jeg at jeg ville bare reist ut og latt han ha alt ansvaret alene litt. De har godt av å knytte bånd på den måten. :) kjenne litt på mestringfølelsen. :) og gjerne sitt dere ned bare dere to å diskuter hva du føler på en ikkemasendesint måte, for det får bare mannfolk til å trekke seg unna. Og bli enig om noen "regler" dere kan ha hjemme. :) gjerne dra han med på tur og lignende i helgene. :) lykke til.. Håper det blir bedre hos dere sånn som det har blitt hos oss. :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Det er jo ganske vanlig har jeg skjønt, mange som ikke synes det er stas med babyer, men som endrer seg når de blir litt mer mobile.
Om du maser mye , vil jeg tro det bare blir verre av det.Så jeg ville kanskje ikke mast så mye jeg da, men latt han prøve å få finne ut av ting litt selv.
Du kan jo ta deg en tur ut, mens han er alene med babyen f.eks, det kan jo hjelpe
 
Dere må virkelig ta dere en alvorsprat! Å være samboere/ektefeller er et partnerskap hvor man er to som skal bidra. Er det slik at han ikke bidrar med noen ting i huset som middagslaging og husstell heller? Hvis det er tilfelle så får du la alle skittenklærne hans (inkludert brukte håndklær) ligge så han kan vaske dem selv, lage middag til bare deg selv, ikke rydd hans rot, så får han se hvor mye du faktisk gjør i huset. Når det gjelder barnet så kanskje han føler seg veldig usikker på dette med baby og slikt, det gjorde hvertfall min mann, men han syntes det gikk bedre når han faktisk tok seg mer tid og lærte gutten å kjenne. Da ble han tryggere og syntes det var en glede å være med barnet sitt. Håper det ordner seg for dere.
 
Du må finne ut om du vil finne deg i sånt tull eller ikke!! Ta deg en prat med han, en virkelig prat der du nevner konkrete eksempler på hva du er misfornøyd med.. Du skrev deg ikke opp som alenemamma, det er meningen at han og skal bidra!
Vanskelig å skjønne hvorfor han velger sånne ubetydelige ting fremfor tid med familien sin..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har også en mann som sitter litt mye på iPad på ettermiddagen.......mn hadde aldringodtatt st han gikk å satte seg på ett annet rom...
 
Han kan jo sitte på ipaden mye på stuen også, og han er dårlig på å være tilstede. Hadde bare aldri trodd mannen skulle bli en slik far! Han bidrar ikke hverken med husarbeid, matlaging eller noe, babyen er jo 7 mnd og synes han burde kunne gjøre mere nå. Alltid be han om å skifte bleie, leike med henne osv. Hun er veldig puppeavhengig og umulig å legge for far desverre så jeg kan ikke ta meg en tur ut uten henne på kvelden. Jeg legger opp for at han skal gjøre ting på sin måte osv, men jeg klarer sjelden å unngå å klage på at han ikke bidrar og bryr seg om henne. Føler meg som en over her sa som en alenemamma til tider... Fatter ikke hva som foregår i hodet på denne fyren. Jeg er jo veldig glad i ham, og vil helst ikke være alene og få et barn med skilte foreldre så tidlig. Men skjønner ikke hvordan det skal gå seg til, om jeg ber ham bidra mere eller ikke sier noe like lite gjør han. Har prøvd å snakke med han mange ganger men til ingen nytte
 
Hadde aldri godtatt det! Kjenner til flere av den typen, og forstår ikke at konene holder ut! Snakk med han og gi han beskjed! En gang for alle! Kjenner slikt irriterer meg!
 
Uff vet jeg er for snill og etetrgivende. Det er jo totalt uakseptabelt hvordan han holder på, bryr seg hverken om vår familie og hjem. Holder på som han vil.. Desverre har jeg nok blitt pga min dårlige økonomi enn så lenge..
 
Har en som til tider er lik, og som da vi fikk vår første var omtrent akkurat sånn. Han har blitt bedre. Mye bedre. Han bidrar en god del med barna nå, men kunne selvfølgelig ønska meg mer hjelp til huslige ting i tillegg. Han er utrolig dårlig på å ta initiativ, men om han får tursekken servert, klarer han å gå på tur med de f.eks. Men han har vokst MYE på å være alene med barna. Jeg har jobba nattevaktshelger hver 3. helg i et par år nå og det har hjulpet veldig. Så ta deg en tur ut på ettermiddagen og kom hjem til leggetid. Om ikke annet bare for å gå deg en tur! Protesterer han så be han skjerpe seg! Det er like mye hans ansvar og om han ikke har tenkt å ta del så kan han like gjerne flytte. Jeg har trua med det samme.. Nå venter vi vår 3. og har snart en gård (uten dyr) å ta ansvar for i tillegg..hu hei!
 
Jeg prøver å være flink til å plassere henne med ham i helgene på dagtid å dusje, ta en tur på butikken. Vaske og ordne huset(huff dumt det men da må han passe henne) så da gjør han det. Men det er akuratt som han ikke forstår vi kan være sammen alle tre, istedenfor at enten har jeg henne eller han. Han sier han liker og vil at jeg skal ha hovedansvaret men jeg sier det er like mye hans samsvar å ta. Ser jo han elsker jenta men det holder ikke slik det er nå:- håper det bedrer seg, jeg skal gi det litt tid iforhold til at jeg ikke ønsker at hun skal ha to hjem. Og hvordan er det med fordeling av et så lite barn??:/
 
Dette hadde ikke jeg godtatt rett og slett. Han hadde fått valget med å bidra eller og flytte!
Synes ikke du skal bekymre deg så mye for økonomien, vi har mange goder i vårt veldferdsamfunn.
Du vil få en overgangstødnad, dobbel barnetrygd og mulig bostøtte.
Man trenger heldigvis ikke å være avhengig av noen i dette landet!
Sett deg ned å snakk skikkelig med han, fortell hvordan du opplever dette, hva du forventer av han. Kanskje han trenger en liste med arbeidsoppgaver som han skal gjøre i løpet av uken og jeg hadde forventet at han involverte seg med barnet.
Ingen kvinner skal godta dette!



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Dette hadde ikke jeg godtatt rett og slett. Han hadde fått valget med å bidra eller og flytte!
Synes ikke du skal bekymre deg så mye for økonomien, vi har mange goder i vårt veldferdsamfunn.
Du vil få en overgangstødnad, dobbel barnetrygd og mulig bostøtte.
Man trenger heldigvis ikke å være avhengig av noen i dette landet!
Sett deg ned å snakk skikkelig med han, fortell hvordan du opplever dette, hva du forventer av han. Kanskje han trenger en liste med arbeidsoppgaver som han skal gjøre i løpet av uken og jeg hadde forventet at han involverte seg med barnet.
Ingen kvinner skal godta dette!



Sent from my iPhone using BV Forum

sign. denne og de andre som sier at her trengs det en alvorsprat og kanskje et ultimatum om enten er han der eller ikke, for skjønner godt at har følelsen av å være alenemamma..
 
Dette hadde ikke jeg godtatt rett og slett. Han hadde fått valget med å bidra eller og flytte!
Synes ikke du skal bekymre deg så mye for økonomien, vi har mange goder i vårt veldferdsamfunn.
Du vil få en overgangstødnad, dobbel barnetrygd og mulig bostøtte.
Man trenger heldigvis ikke å være avhengig av noen i dette landet!
Sett deg ned å snakk skikkelig med han, fortell hvordan du opplever dette, hva du forventer av han. Kanskje han trenger en liste med arbeidsoppgaver som han skal gjøre i løpet av uken og jeg hadde forventet at han involverte seg med barnet.
Ingen kvinner skal godta dette!



Sent from my iPhone using BV Forum
signerer!
forhåpentligvis slipper du å faktisk kaste han ut / flytte, men vis det går til det steget så skjønner han forhåpentligvis hva han går glipp av

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app
 
Mannen min var sånn, og kan fort bli sånn i perioder. Jeg bare setter krav jeg. Sier ikke "kan du brette klær" jeg sier "ta de klærne der" eller Tta koppene, så lager jeg middag". Da går det greit.
 
Jeg hadde aldri godtatt det. Jeg hadde vært helt utslitt..
Du fortjener bedre!

En voksen mann bør kunne ta ansvar for hjem og famile!
 
Han jobber hele dagen for å tjene penger for at man har melk og brød og kan betale lån, leie, bil og alt.

Og du klager på at han ikke gjør noe?
 
Back
Topp