Mange tanker

U

Usikker

Guest
Jeg er så usikker på hva vi skal gjøre at jeg trenger litt tips og hjelp.

Vi bor nå i et hus men det er alt for trangt her. Vi har 4 barn og ikke nok rom til alle. Vet de kan dele men de er forskjellige alder og kjønn. Og det er ikke like lett å dele rom. Så er ikke rommene så stor så er ikke så lett å dele rom heller.

Vi har nesten ingen oppbevaring. Kunne nok kvittet oss med en del ting men er fremdeles lite plass.

Nå har vi funnet et stort hus med masse plass. Men det er i en annen kommune så ungene må bytte skole og barnehage. Noe vi egentlig ikke har helt lyst til.

Itillegg sliter vi økonomisk så vi ligger alltid etter med regninger. Føler vi aldri har råd til noe til ungene. Må alltid si nei til ting.

Kjøper vi dette huset som er mye billigere enn det vi har nå så kan vi ha råd til mer.
Men det er en del oppussing i huset så vi vil bruke masse tid i huset.

Vi er så usikker på hva vi skal gjøre.

Skal vi flytte, rive ungene opp fra nettverket sitt her, bytte skoler og barnehage. Men få det bedre økonomisk og større plass.

Eller skal vi være her hvor ungene har sitt kjente men vi bor trangt og ikke har mye penger..

Er så vanskelig. Noen som har vært i lignende situasjon eller andre som kan komme med råd?
 
Ingen som vil dele litt tanker med meg eller som har vært borti dette? :)
 
Høres ut som at det beste for både dere og ungene er å flytte. De vil klare seg fint med å måtte bytte skole og bhg. De er så tilpasningsdyktige. Kanskje de også vil få mulighet til å sette sitt eget preg på rommene sine og kan lokke med det? Selvom jeg tror de vil ta det fint. Og så er det viktig å huske på at dere er foreldrene dere bestemmer[emoji2]
 
Jeg er så usikker på hva vi skal gjøre at jeg trenger litt tips og hjelp.

Vi bor nå i et hus men det er alt for trangt her. Vi har 4 barn og ikke nok rom til alle. Vet de kan dele men de er forskjellige alder og kjønn. Og det er ikke like lett å dele rom. Så er ikke rommene så stor så er ikke så lett å dele rom heller.

Vi har nesten ingen oppbevaring. Kunne nok kvittet oss med en del ting men er fremdeles lite plass.

Nå har vi funnet et stort hus med masse plass. Men det er i en annen kommune så ungene må bytte skole og barnehage. Noe vi egentlig ikke har helt lyst til.

Itillegg sliter vi økonomisk så vi ligger alltid etter med regninger. Føler vi aldri har råd til noe til ungene. Må alltid si nei til ting.

Kjøper vi dette huset som er mye billigere enn det vi har nå så kan vi ha råd til mer.
Men det er en del oppussing i huset så vi vil bruke masse tid i huset.

Vi er så usikker på hva vi skal gjøre.

Skal vi flytte, rive ungene opp fra nettverket sitt her, bytte skoler og barnehage. Men få det bedre økonomisk og større plass.

Eller skal vi være her hvor ungene har sitt kjente men vi bor trangt og ikke har mye penger..

Er så vanskelig. Noen som har vært i lignende situasjon eller andre som kan komme med råd?

Er ikke så lett skjønner jeg.. Men når du sier en del oppussing, hvor mye mener du egentlig da? For om det er snakk om mange og dyre rom (som kjøkken og bad) som må pusses opp, er det jo ikke sikkert dere slipper så billig unna likevel? Det blir fort veldig mye penger å pusse opp også, med mindre dere kan gjøre mye selv (husk at det er jo ikke alt man har lov å gjøre selv heller, og det er vel kanskje begrenset hvor mye dere har tid til heller?).
 
Back
Topp