Maltekstrakt

marutt

Glad i forumet
Noen som har erfaring med virkning?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Jeg bruker det gjevnlig, siden jeg gir mme. Det hindrer at barnet får forstoppelse. Jeg tar tuppen av en ts med malte oppi varm mme, slik at det lettere blir oppløst. greit å varme ts'en før bruk. Men hvis du ammer, så har du naturlige stoffer i melken som skal hindre forstoppelse;) Hjelper generelt på magevondt, iallfall her i huset så har vi ikke slitet med mageproblemer.
 
Forresten, så virker det ganske fort også. Iallfall det jeg har fått inntrykk av. De få gangene hun har hatt litt treg mage.. og gitt henne malte på smokken, så har hun bæsjet med en gang:p
 
Ok ;) Men jeg finner ikke ut hvor hyppig avføring de som får både mm og mme skal ha... Oscar promper no helt sjukt her... :p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Lillegutt hadde avføring ca hver dag når han fikk mm og 1 flaske mme på kvelden. Men nå som vi har begynt med litt grøt gikk det 4 dager siden siste avføringa..
 
Okei, kanskje den ene flaska jeg gir med mme ikke har så mye å si da... kom ihvertfall en skikkelig utblåsing nå :) mange bekymringer og store gleder dere!! :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
her er det annenhver dag med bæsjebleier.. det er jo egentlig ikke noe fasitsvar på hvor ofte de skal ha noe i bleien, så lenge barnet ser fornøyd ut og ikke har veldig oppblåst mage tror jeg det går bra:) Ta sykkelbevelgse med benene hjelper jo litt, det får fart på tarmene;)
 
Så at du skrev at du bare ga en flaske med mme om dagen, da tror jeg ikke det er veldig nødvendig med malte egentlig. Det fins naturlige stoffer i morsmelken, som hindrer at barnet får forstoppelse;)
 
Her går det mest i mme, og jeg pleier å gi ca 1 tsk om dagen. Da kommer det bais i bleia ca hver dag. Noen dager går det to dager mellom.
Men da jeg bare ga en flaske mme på kvelden brukte jeg ikke malt. Da kom det mange ganger om dagen. Så tror ikke at malt vil gjøre noen særlig effekt nå. Og vanligvis kan det jo gå opptil 2 uker mellom hver bais på mm barn :)
 
Back
Topp