Magevondt

Babysjuk92

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Septemberlykke 2021
Vi har hatt en liten drømmegutt siden fødsel. Sov masse dag og natt, spiste godt og har lagt godt på seg. I går ettermiddag begynte han plutselig å hyle. Ikke vanlig gråt, men helt rød i fjeset gråt. Han presser og styrer masse(også i søvne) så tydelig at magen er vond. Dette har fortsatt utover dagen i dag. Han sover fortsatt godt og lenge og han spiser, men har skikkelig vondt når han er våken. Noen som har erfaringer fra tidligere med lignende situasjoner? Evt. tips og råd? Mister litt motet her i dag [emoji24]
 
Stakkar ! Gir du mme eller ammer du? Hvis du ammer bør du tenke over hva du spiser, og lese deg opp på hva som gir luft i magen. Løk kan f.eks gi luft i magen. Jeg fant også en metode på nett som en kiropraktor brukte med å sykle med beina til baby for å få ut luften. Håper det blir bedre [emoji173]️
 
Min lille hadde vondt i magen en kveld, da tok jeg å ga han et varmt bad. Det virket som at varmen lindret, kom en kjempepromp etter badet. Kan jo være tilfeldig, men virker som at varmen lindret smertene :)
 
Vi ammer. Pleier stort sett å komme en god rap etterpå, men ikke alltid vi får det til. Har rapet godt siste døgnet så tror ikke det kommer av det. Har også vært veldig forsiktig med hva jeg spiser, men fant ut nå at sjokolade kan være dårlig. Så får prøve å kutte det helt neste dagene.
Tar gjerne imot flere tips også[emoji4]
 
Minifom kan prøves, kjøpes på apoteket. Jeg brukte prøve å rape baby på nytt etter en stund hvis jeg var usikker på om han hadde rapet nok. Jeg kunne spise alt, bortsett fra egg det ga magesmerter på junior. All mat som gir deg luft i magen gir små barn luft i magen.. kaffe, brus, sjokolade, jordbær.
 
Minifom kan prøves, kjøpes på apoteket. Jeg brukte prøve å rape baby på nytt etter en stund hvis jeg var usikker på om han hadde rapet nok. Jeg kunne spise alt, bortsett fra egg det ga magesmerter på junior. All mat som gir deg luft i magen gir små barn luft i magen.. kaffe, brus, sjokolade, jordbær.
De har vel egentlig gått bort i fra dette og sier at det som regel ikke har noe å si hva mor spiser, med mindre det er allergi hos baby.
https://ammehjelpen.no/artikkel/99/Hva-kan-du-spise
 
Vi slet litt med magevondt her også, og her har minifom hatt bra effekt [emoji4] mye mindre gråt og mer fornøyd baby [emoji4] så det kan være verdt et forsøk.
 
Følger denne! Lillegull har hatt veldig vondt i magen siste tre dagene :/
 
Følger også denne. Lille jenten vår har hatt det samme de siste dagene. Trykker og offer seg hele tiden, og vil bare ligge til puppen. Fikk opp en monsterrap i går, da gikk det litt bedre. Jeg har selv kuttet melk og kunstig søtning...usikker på om det har effekt, men skader ikke å prøve tenker jeg. Fælt å se når lille har det vondt :(
 
Hos oss hjalp det veldig med et varmt bad i går! Om det er tilfeldig eller om badet hadde effekt vet jeg ikke, men har ikke hatt vondt etter det. Så spiser «nøytralt» neste døgnet, så får jeg prøve meg litt frem igjen!
 
Slik ble det plutselig med oss også, helt forferdelig!! Minifom har virkelig gitt meg tilbake babyen vi fikk altså, nå et hun fornøyd igjen og både kommuniserer og smiler [emoji4]
 
Slik ble det plutselig med oss også, helt forferdelig!! Minifom har virkelig gitt meg tilbake babyen vi fikk altså, nå et hun fornøyd igjen og både kommuniserer og smiler [emoji4]
Begynte med miniform i dag vi også. Fikk egentlig anbefalt semperdråper av helsesøster men hun sa vi kunne prøve miniform også om vi ønsket det. Hvor lang tid tok det før dere merket bedring?
 
Vi er også igang med minifom i dag! 4 dager på rad med gråt og vondt ble nok!!
 
Varmt bad, varmeflaske på magen, sykling med beina, massasje, ammete, minifom, malt, semperdråper, sukkervann, vippestol med vibrering/dissing, bæresele. Har hatt misfornøyd baby i tre uker nå og Googler meg snart i hjel. Har prøvd det meste til nå. Skal prøve manuellterapeut.
Det tar et par dager før man evt merker virkning av minifom.
 
Back
Topp