Magevondt

Plokkfisk

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Marsboerne2017
Tydelig at eg har spist nåke so mini ikkje va heilt klar for i da sista... [emoji52]
Nåken so veit kor long tid da tar før vondten vise seg??.. altså, va da nåke eg spiste i går sio magevondten begynte i går? Eller va da nåke eg spiste på søndag?.. [emoji15] eller?...
 
Etter min erfaring er det helt mulig å si. Vi har slitt med magevondt og gråting ved avføring periodevis i flere uker... Jeg har prøvd 'matdagbok' og har kuttet ut melk, men uten å se spesielle mønster. HS nevnte at vi fordøyer mat ulikt og at det derfor er forskjellig hvor lang tid det tar før det kommer i melken, og før babyen reagerer. Er det noe nytt/uvanlig du har spist? Husk også på mellommåltider, f.eks. nøtter og druer?
 
Etter min erfaring er det helt mulig å si. Vi har slitt med magevondt og gråting ved avføring periodevis i flere uker... Jeg har prøvd 'matdagbok' og har kuttet ut melk, men uten å se spesielle mønster. HS nevnte at vi fordøyer mat ulikt og at det derfor er forskjellig hvor lang tid det tar før det kommer i melken, og før babyen reagerer. Er det noe nytt/uvanlig du har spist? Husk også på mellommåltider, f.eks. nøtter og druer?
Ikkje spist nåke spesielt egentli.. men løk,sjokolade,brus og marsipan e nåke av da eg har fått i meg iløpet av helgo.. men da har eg og spist/drokke før og uten at mini har blitt så luftig.. [emoji52]

Frustrerande å ikkje veta ka so e grunnen... :/
 
I tillegg kan du tenke på om han har spist veldig glupsk og svelger mye luft uten å få rape etter måltidet, det vil jo også kunne gi luft i magen/magevondt...
 
Jehar spist smågodt, siden mannen hadde kjøpt påskeegg, så nå har mini mer luftsmerter igjen... Får prøve å holde meg til ren sjokolade (evt holde meg unna påskegodtet, for jeg har fortsatt 15 gravidkilo på kroppen)
 
Her har mini hatt veldig magevondt den siste uken.. Synes det har vert forferdelig, ikke kjekt når de vrir seg i smerte. Han har hatt sjelden avføring, 1-2 ganger i uken, noe jeg trodde var normalt, noe det ikke er i starten.. Prøver meg på å kutte ut melk/melkeprotein for en periode nå, håper det hjelper på :) (jeg absolutt elsker melk! Ofrer avhengigheten :p )
Har og kuttet ut brus med koffein, håper på bedre søvn på mini i tillegg :)
Lykke til med å finne ut hva det er som gir magevondt, satser på det er forbigående :)
 
Vi sliter litt med det samme.. de to-tre siste dagene har det vært en del mageknip. Her har jeg spist en del sjokolade i helga, så tenkte jeg skulle prøvene kutte ut det en periode. Ellers sliter hun litt periodevis med at hun svelger en del luft, hoster/gulper og blir tett i nesa, som igjen gjør at hun svelger enda mer luft. Litt usikker på hva jeg skal gjøre med det o_O er så vondt å se at hun har vondt
 
Her har mini hatt veldig magevondt den siste uken.. Synes det har vert forferdelig, ikke kjekt når de vrir seg i smerte. Han har hatt sjelden avføring, 1-2 ganger i uken, noe jeg trodde var normalt, noe det ikke er i starten.. Prøver meg på å kutte ut melk/melkeprotein for en periode nå, håper det hjelper på :) (jeg absolutt elsker melk! Ofrer avhengigheten [emoji14] )
Har og kuttet ut brus med koffein, håper på bedre søvn på mini i tillegg :)
Lykke til med å finne ut hva det er som gir magevondt, satser på det er forbigående :)
Nei, e ikkje kjekt å sjå på at mini har so vondt.. [emoji15] å so i tillegg veta at da mest sannsynlig e min feil!.. [emoji20] Ikkje greit å veta ka so utgjør vondtane allti.. [emoji53] men takk :) Håpe da går øve for dåkas del og!
 
Jehar spist smågodt, siden mannen hadde kjøpt påskeegg, så nå har mini mer luftsmerter igjen... Får prøve å holde meg til ren sjokolade (evt holde meg unna påskegodtet, for jeg har fortsatt 15 gravidkilo på kroppen)
Off... men da e jo ikkje så lett å holda seg vekke frå da heller!... [emoji15] [emoji28]
 
Nei, e ikkje kjekt å sjå på at mini har so vondt.. [emoji15] å so i tillegg veta at da mest sannsynlig e min feil!.. [emoji20] Ikkje greit å veta ka so utgjør vondtane allti.. [emoji53] men takk :) Håpe da går øve for dåkas del og!
Leser så mye forskjellig.. At ammende kan spise som normalt, men med måtehold på visse ting.. Siste jeg leste i dag var at magevondt ikke hadde noe som helst med hva mor spiser.. Har lyst å tro på det, men klarer ikke det da :p
 
Leser så mye forskjellig.. At ammende kan spise som normalt, men med måtehold på visse ting.. Siste jeg leste i dag var at magevondt ikke hadde noe som helst med hva mor spiser.. Har lyst å tro på det, men klarer ikke det da :p
Ja, eg og har lest ulike ting rondt da.. men sånn so mini e her no virka da veldi tydelig at da e mitt kosthold so har gjort da.. Heilt plutseli masse bobling i magen og veldi uroli.. men då sku eg ønska da kunne gå øve snart og.. [emoji54]
 
Jehar spist smågodt, siden mannen hadde kjøpt påskeegg, så nå har mini mer luftsmerter igjen... Får prøve å holde meg til ren sjokolade (evt holde meg unna påskegodtet, for jeg har fortsatt 15 gravidkilo på kroppen)
Vi "sliter" med akkurat det samme her, kjakan har reagert med skikkelig magevondt i flere dager når jeg har spist smågodt. Hvis jeg har spist det på fredag/lørdag så er han ikke bra i magen igjen før på onsdag... Henger i veldig lenge.
Så her blir det godterinekt :facepalm:
 
Vi "sliter" med akkurat det samme her, kjakan har reagert med skikkelig magevondt i flere dager når jeg har spist smågodt. Hvis jeg har spist det på fredag/lørdag så er han ikke bra i magen igjen før på onsdag... Henger i veldig lenge.
Så her blir det godterinekt :facepalm:
Off... da kan henga igjen so lenge altså?!.. da va heise.. [emoji15] føle me deg og godterinekten!..[emoji52]
 
Off... da kan henga igjen so lenge altså?!.. da va heise.. [emoji15] føle me deg og godterinekten!..[emoji52]
Er ihvertfall det vi har funnet ut at er årsaken siden han har hatt mageknip hver gang jeg har spist smågodt. Ja, tenkte jeg skulle spise det når han har blitt 3mnd så får vi se om han reagerer da. Får se på det som diett :p
 
Er ihvertfall det vi har funnet ut at er årsaken siden han har hatt mageknip hver gang jeg har spist smågodt. Ja, tenkte jeg skulle spise det når han har blitt 3mnd så får vi se om han reagerer da. Får se på det som diett :p
Ja, kan jo vera greit å ta ein pause frå da då!.. :) sku ønska eg og visste ka da va han reagerte på her.. holde ein knapp på marsipanen so eg åt litt av på lørdag.. [emoji52] lika da lite, for skapet e fullt i marsipan.... [emoji30] [emoji28] Men ka gjer ein ikkje for desse små! :) e jo og so du seie, å sjå på da som ein diett... [emoji14] e jo longt i frå da versta ein kan holda seg vekke frå egentlig .. [emoji14]
 
Fant samme side i dag, i min evige søken etter svar.. :p
Det er lett å lese og være enig, men å faktisk ta det til seg, det sliter jeg med.. Vil så gjerne at mini skal være fin i magen sin, ham vrir seg noe ekstremt, og kan plutselig skrike ut i forferdelige hyl.. Men jeg klarer ikke komme på hva jeg kan ha spist for at han skal ha det sånn. Prøver meg på "diett" uren melkeprotein, selv om det står i den linken her at det er så sjelden som 0,5% barn som reagerer på det i morsmelken :)
 
Her fikk mini magevondt når jeg prøvde meg på ammete (ja, vet at det ikke er anbefalt lengre med te som inneholder fennikel), før jeg drakk teen ptompet han og fikk ut masse luft, begynte med te og da fikk han ikke ut lufta lengre... slutta med den teen, og nå promper han og koser seg igjen :)
 
Back
Topp