Mage høyt oppe?

mylittlepony007

Betatt av forumet
Oktobermirakler 2013
Sommerfuglene
Hei! Er det flere her som nærmer seg termin som har mage som fortsatt er ganske høyt oppe? Hørte at magen skal synke når man nærmer seg fødsel. Stemmer dette montro? For hvis det stemmer går jeg sikkert over termin :(

Og til dere som er så heldige å ha fått lille nurket; sank magen de siste ukene/dagene før fødsel?
 
Jeg er på overtid, og den er like høyt oppe som den har vært hele veien :/
 
Termin på tirsdag. Magen er like høy som alltid - men mini ligger visstnok høyt i bekkenet og har ikke festet seg. Jeg går nesten helt garantert over. Ingen tegn til fødsel på forrige kontroll iallefall.
 
Termin på tirsdag. Magen er like høy som alltid - men mini ligger visstnok høyt i bekkenet og har ikke festet seg. Jeg går nesten helt garantert over. Ingen tegn til fødsel på forrige kontroll iallefall.

Ja, samme her. Min har heller ikke festet seg, og jeg er førstegangs! :eek:
Typisk meg og min flaks.. overtid garantert :shifty: Lurer på om man må ha masse symptomer før fødsel, eller om man kan være helt fin - også BÆM riene kommer? :wacky:
 
Jeg er 8 dager på overtid, magen har sunket veldig siden tirsdag men fortsatt så har ingenting skjedd :wtf:
 
Ja, samme her. Min har heller ikke festet seg, og jeg er førstegangs! :eek:
Typisk meg og min flaks.. overtid garantert :shifty: Lurer på om man må ha masse symptomer før fødsel, eller om man kan være helt fin - også BÆM riene kommer? :wacky:

Jeg er også førstegangs :) Jeg er helt sikker på overtid og igangsettelse. Noe annet ville vært en stor overraskelse.. Men håper at overtidskontroll en bekrefter en stor gutt, og at de da setter meg i gang før dag 11 :rolleyes: Men det viktigste er selvfølgelig en frisk og rask fyr.
 
Termin på tirsdag. Magen er like høy som alltid - men mini ligger visstnok høyt i bekkenet og har ikke festet seg. Jeg går nesten helt garantert over. Ingen tegn til fødsel på forrige kontroll iallefall.

Samme her.. Er førstegangs, 39+2 og hodet står veldig høyt og bevegelig i bekkenet. Magen har ikke sunket, det er helt sikkert :) Heller ingen tegn til fødsel, kun kynnere og ubehag der nede (virker som han prøver intenst å komme seg lengre ned, men får det ikke til).
 
Syns det er vanskelig å si om magen har sunket eller ikke her, men hodet er ihvertfall festet godt nedi bekkenet og har vært det siden en gang mellom 36+4 og 38+4... er likevel på dag 9, straks 10, på overtid... og jeg er tredjegangs [emoji28]

Man kan fint føde selv om magen ikke har sunket og hodet ikke er festet, og omvendt [emoji51][emoji846]
 
Samme her.. Er førstegangs, 39+2 og hodet står veldig høyt og bevegelig i bekkenet. Magen har ikke sunket, det er helt sikkert :) Heller ingen tegn til fødsel, kun kynnere og ubehag der nede (virker som han prøver intenst å komme seg lengre ned, men får det ikke til).


Uff, det virker som alle som har mage høyt oppe = overtid :(
 
Syns det er vanskelig å si om magen har sunket eller ikke her, men hodet er ihvertfall festet godt nedi bekkenet og har vært det siden en gang mellom 36+4 og 38+4... er likevel på dag 9, straks 10, på overtid... og jeg er tredjegangs [emoji28]

Man kan fint føde selv om magen ikke har sunket og hodet ikke er festet, og omvendt [emoji51][emoji846]


Det håper jeg virkelig! Kjenner jeg blir skikkelig stresset når folk spør hvor lenge er det til termin? Og jeg sier 1 uke.. og de sier nei det blir nok overtid på deg, magen din har jo ikke synket engang :(
 
Det håper jeg virkelig! Kjenner jeg blir skikkelig stresset når folk spør hvor lenge er det til termin? Og jeg sier 1 uke.. og de sier nei det blir nok overtid på deg, magen din har jo ikke synket engang :(

Ikke stress med det! Oddsen er jo høyest for at du går litt over som førstegangs, så er nok lurt å innstille seg litt på det (jeg var ikke forberedt på såpass med overtid som det har blitt nå, og har slitt litt med det altså)... bedre å bli positivt overrasket om du skulle føde litt før tiden [emoji5]
 
Ikke stress med det! Oddsen er jo høyest for at du går litt over som førstegangs, så er nok lurt å innstille seg litt på det (jeg var ikke forberedt på såpass med overtid som det har blitt nå, og har slitt litt med det altså)... bedre å bli positivt overrasket om du skulle føde litt før tiden [emoji5]


Jeg har vært innstilt på å føde før termin i hele svangerskapet (magefølelse). Men i det siste har jeg begynt å bli veeeeldig usikker pga de kommentarene jeg har fått :(
 
Jeg har vært innstilt på å føde før termin i hele svangerskapet (magefølelse). Men i det siste har jeg begynt å bli veeeeldig usikker pga de kommentarene jeg har fått :(
Har hatt samme følelse selv! Ikke på mye før men typ 4-5 dager før og senest 1-2 dager etter termin... så det har gjort ventingen veldig tung [emoji17]
 
Jeg har vært innstilt på å føde før termin i hele svangerskapet (magefølelse). Men i det siste har jeg begynt å bli veeeeldig usikker pga de kommentarene jeg har fått :(

Jeg har egentlig vært veldig innstilt på max overtid, så jeg har ofte svart antall uker til overtid, særlig i det siste. Mye for min egen del, men også for å slippe spørsmål fra folk i to uker :hilarious:

Men på grunn av plutselig vektøkning (5kg på 2,5uker), mye vann og kløe (testet for gallesyre) så har selvtilliten fått en skikkelig knekk og jeg er skikkelig stresset og redd for å gå to uker til.. Jordmor sier jeg kan slappe av, men jeg er tung fra før av og nærmer meg nå tresifret med stormskritt :( Jeg var så flink og la på meg 12kg fram til uke 37, og nå er jeg på 17... :(

Synes det er så leit at siste delen av svangerskapet skal preges så mye av vonde tanker om vekten og det forsterkes nok av ønsket om å få han ut nå. Så jeg har gått fra tålmodig til vanvittig utålmodig omtrent over natta, også er jeg sikker på at jeg må settes i gang.. Så håpet mitt er at han på magisk vi skal komme av seg selv, eller at noe på overtidskontrollen gjør at de setter meg i gang allerede da..
 
Føler magen min og ligger veldig høyt:shifty: tror og at det går mot overtid på meg og. Merker en del der nede og en del kynnere, men på de siste kontrollene på sykehuset har de fortsatt fått målt hodet ordentlig så hodet ligger ikke langt nede i bekkenet. Blir spennende å se hva de sier på onsdag. For en uke siden var jeg helt umoden.
 
Føler magen min og ligger veldig høyt:shifty: tror og at det går mot overtid på meg og. Merker en del der nede og en del kynnere, men på de siste kontrollene på sykehuset har de fortsatt fått målt hodet ordentlig så hodet ligger ikke langt nede i bekkenet. Blir spennende å se hva de sier på onsdag. For en uke siden var jeg helt umoden.
Når har du termin?:)
 
Back
Topp