Mageøvelser?

J88G86

Forelsket i forumet
Jeg trener en del gruppetimer fortsatt og da står mageøvelser på programmet. Hvilke øvelser bør man styre unna som gravid?

Pleier å kjøre disse mageøvelsene:
- Vanlig situps
- Bena opp i 90grader og sikksakk ned mot gulvet.
- samla ben ned mot gulvet
- albue mot kne for å trene skrå magemuskler.
- plukke epler

Takk for svar :)
 
Du kan trene skrå magemuskler, men ikke rette.... Ettersom de gjerne deles... Dette kan skape problemer som at du f.eks må operere de sammen igjen (worst case)
 
Du kan trene skrå magemuskler, men ikke rette.... Ettersom de gjerne deles... Dette kan skape problemer som at du f.eks må operere de sammen igjen (worst case)

Uff det hørtes skummelt ut. Får kanskje droppe de rette magemusklene framover da.
 
Jeg trener alt som føles bra! :) Tenker at kroppen er ekstremt smart, spesielt når man er gravid, og at den sier ifra med noe ubehag om den ikke vil jeg skal gjøre det :) Løper intervaller, trener styrke, steptimer, yoga... kroppen setter nok grenser etterhvert :)
 
Også hørt dette å ikke trene rette -etterhvert som de deler seg iallefall - og særs viktig å trene de skrå. Men forstått det slik at en merker når de deler seg og da slutter???
Kjenner uansett at det ikke på noe vis frister med vanlige situps lengre, så da dropper eg de. Burda sikkert pusha meg selv litt mer på de skråe (og bekkenbunn?), men det blir litt såder.... [emoji85]
 
I hvilke øvelser trener man de rette magemusklene? Vanlig situps?
Jeg tenker vel også at jeg gjør som jeg pleier så lenge jeg ikke kjenner ubehag, kroppen sier sikkert i fra :)
 
I hvilke øvelser trener man de rette magemusklene? Vanlig situps?
Jeg tenker vel også at jeg gjør som jeg pleier så lenge jeg ikke kjenner ubehag, kroppen sier sikkert i fra :)
Tenker også at kroppen sier ifra, iallefall om en følger med på det.
Vanlige situps og lignende øvelser (mulig det er like greit å bare gjøre alt skrått allerede? Altså i diagonal/rotasjon når resten jobber med vanlig mage?)
 
Back
Topp