MA og ny syklus

Dora89

Blir kjent med forumet
Hei alle kloke damer! For 5 uker siden hadde jeg en medisinsk abort i forbindelse med MA. Jeg var da 10 uker på vei, men fosteret hadde stoppet på 8. Jeg venter og venter på mensen, men det er ikke noe tegn til at den skal komme. Hvor lang tid gikk det før du fikk tilbake mensen etter medisinsk abort? ❤
 
Jeg burde kansje nevne at jeg har tatt graviditetstest etter dette, og de har vært negative. Så da bør vel alt ha kommet ut
 
Jeg hadde samme nå i Juni, men var bare 6+5 på vei.. fikk mens tilbake etter 5 uker, nesten som normal syklus til meg! 2 dager lenger bare[emoji5] så lenge testene er negative så er det sikkert ikke rester! Kjipt, men er nesten bare å vente[emoji20] om den ikke er tilbake etter 8 uker anbefales det å sjekke det opp[emoji1303]
 
Jeg hadde MA og fikk Cytotec, men da det ikke gav ønsket effekt ble det til slutt utskrapning. Har 30 dagers sykluser og fikk Cytotec 23. Mai, fikk mensen 23.juni så om jeg regner aborten som mens så gikk det helt etter boka.
 
Leit å høre dere mistet.

Jeg tok aldri ny test etter medisinsk abort. Fikk påvist rester ved kontroll ca 7 uker etterpå (var også 10uker da vi måtte avslutte). En uke etter den kontrollen, altså 8 uker etter aborten kom resten og var da i normal syklus.
 
Jeg fikk mensen ca seks uker etter ma begge gangene.
 
Godt spørsmål, for det lurer jeg også på. Ønsker gjerne å bli gravid med en gang - uten noen mens imellom, men vet det kan bli vanskelig. Blir noen lange uker fremover...
 
Fikk mens etter såvidt under 4 uker, prøvde å speide etter el før den tid men tror ikke jeg hadde det. Når mensen kom var den større og varte lenger enn normalt (jeg hadde litt rester også), men fikk etter det el til ca normal tid for meg på CD15/16.
Leit å høre at du har mistet, håper kroppen kommer igang straks nå!
 
Jeg hadde SA da, ikke MA, men fikk medisinsk hjelp for å få ut rester. Måtte vente på mens i hele fire måneder:eek:
Har likevel inntrykk av at mange får igjen mens relativt raskt, etter fire-åtte uker. Håper du kommer raskt tilbake i syklusen igjen. Leit å høre at du mistet:(
 
Takk for svar alle sammen. Vondt å høre at dere også har mistet ❤ Mensen kom idag. Jeg ble litt sjokkert over at det skulle være så tungt. Litt som å oppleve det på nytt.. Føler meg litt gal Men det går nok over dette og. Håper det går bedre for oss alle sammen neste gang ❤
 
Takk for svar alle sammen. Vondt å høre at dere også har mistet [emoji173] Mensen kom idag. Jeg ble litt sjokkert over at det skulle være så tungt. Litt som å oppleve det på nytt.. Føler meg litt gal Men det går nok over dette og. Håper det går bedre for oss alle sammen neste gang [emoji173]

Akkurat sånn opplevde jeg det da mensen kom første gang etterpå også[emoji255] Krysser fingrene for en ny spire hos deg snart, som sitter hele veien[emoji177][emoji177]
 
Takk for svar alle sammen. Vondt å høre at dere også har mistet [emoji173] Mensen kom idag. Jeg ble litt sjokkert over at det skulle være så tungt. Litt som å oppleve det på nytt.. Føler meg litt gal Men det går nok over dette og. Håper det går bedre for oss alle sammen neste gang [emoji173]

Klem til deg! Takk for at du deler. Da skal jeg prøve å stålsette meg for hva jeg har i vente. Håper og håper at jeg skal klare å bli gravid uten at mensen kommer i mellom, men aner jo ikke hvordan kroppen oppfører seg etter en abort, så prøver å forberede meg på det verste.
 
Godt spørsmål, for det lurer jeg også på. Ønsker gjerne å bli gravid med en gang - uten noen mens imellom, men vet det kan bli vanskelig. Blir noen lange uker fremover...
Jeg ville også kjøre på med en gang, men misset eggløsningen fordi jeg fremdeles spottet. Men ble gravid igjen etter første mens, så nå går jeg og biter negler og håper at det går bra denne gangen. Synes jeg har enda mindre symptomer enn sist og er livredd for at det er en ny MA.
 
Jeg ville også kjøre på med en gang, men misset eggløsningen fordi jeg fremdeles spottet. Men ble gravid igjen etter første mens, så nå går jeg og biter negler og håper at det går bra denne gangen. Synes jeg har enda mindre symptomer enn sist og er livredd for at det er en ny MA.

Jeg blør ingenting (utskraping for en uke siden). Tenkte å kjøre på fra søndag/mandag og helt frem til tr eller pos test [emoji56]. Skjønner veldig godt at du engster deg. Gruer meg veldig for de 12-13 første ukene selv. Mitt problem er at jeg blir så himla dårlig med hyperemesis, vektnedgang og blodprøver på ville veier. Føles så ufattelig unødvendig å gå gjennom det i tre mnd for å bli rykket tilbake til start uten premie. Hvis jeg blir gravid nå, blir det 6 mnd med sammenhengende kvalme og oppkast. (Kaster opp enda pga resthcg) Da synes jeg at jeg fortjener en babypremie! Lykke til med denne bittelille! Statistisk sett skulle det jo gå aldeles fint denne gang, men har full forståelse for at engstelsen er konstant. Får du tettere oppfølging denne gang?
 
Jeg blør ingenting (utskraping for en uke siden). Tenkte å kjøre på fra søndag/mandag og helt frem til tr eller pos test [emoji56]. Skjønner veldig godt at du engster deg. Gruer meg veldig for de 12-13 første ukene selv. Mitt problem er at jeg blir så himla dårlig med hyperemesis, vektnedgang og blodprøver på ville veier. Føles så ufattelig unødvendig å gå gjennom det i tre mnd for å bli rykket tilbake til start uten premie. Hvis jeg blir gravid nå, blir det 6 mnd med sammenhengende kvalme og oppkast. (Kaster opp enda pga resthcg) Da synes jeg at jeg fortjener en babypremie! Lykke til med denne bittelille! Statistisk sett skulle det jo gå aldeles fint denne gang, men har full forståelse for at engstelsen er konstant. Får du tettere oppfølging denne gang?
Jeg blødde lite etter utskrapning, men var litt spotting rundt da EL. sannsynligvis var som gjorde at jeg ikke merket noe slim. Testet ikke etter EL ante ikke hvor lang tid det kom til å ta og orket ikke bruke 40 tester på det.

Jeg har ingen symptomer - har kanskje vært litt trøtt men det kan like gjerne komme av sykt mye overtidsjobbing. Bedre nå som jeg har ferie. Er ikke kvalm, ingen såre bryster osv, så det gjør meg veldig nervøs. Jeg har jo ikke lyst på hymeremisis akkurat, men litt kvalm hadde nesten vært godt som en bekreftelse på at det skjer noe..

Jeg har bestilt meg ny tidlig ul om to uker, da skal jeg være 7+ 4. Både gynekologen min og fastlegen er veldig greie ,så tror jeg får så mye oppfølging av dem som jeg vil. Om ikke så river jeg i private UL om det går på den mentale helsen løs.

Jeg skal ha ny ferie i slutten av august så om det skulle være ny ma, så rekker jeg å "rydde opp" før avreise. Litt kjiipt å få badeforbud ved Middelhavet og er ikke så interessert i å avlyse for det er en familietur som er 60 års gave til mamma og som jeg har regien for.
 
Jeg blødde lite etter utskrapning, men var litt spotting rundt da EL. sannsynligvis var som gjorde at jeg ikke merket noe slim. Testet ikke etter EL ante ikke hvor lang tid det kom til å ta og orket ikke bruke 40 tester på det.

Jeg har ingen symptomer - har kanskje vært litt trøtt men det kan like gjerne komme av sykt mye overtidsjobbing. Bedre nå som jeg har ferie. Er ikke kvalm, ingen såre bryster osv, så det gjør meg veldig nervøs. Jeg har jo ikke lyst på hymeremisis akkurat, men litt kvalm hadde nesten vært godt som en bekreftelse på at det skjer noe..

Jeg har bestilt meg ny tidlig ul om to uker, da skal jeg være 7+ 4. Både gynekologen min og fastlegen er veldig greie ,så tror jeg får så mye oppfølging av dem som jeg vil. Om ikke så river jeg i private UL om det går på den mentale helsen løs.

Jeg skal ha ny ferie i slutten av august så om det skulle være ny ma, så rekker jeg å "rydde opp" før avreise. Litt kjiipt å få badeforbud ved Middelhavet og er ikke så interessert i å avlyse for det er en familietur som er 60 års gave til mamma og som jeg har regien for.

Blir godt med tidlig ultralyd når du har lite symptomer. Jeg har heldigvis blitt lovet tett oppfølging neste svangerskap, etter jeg klaget på at jeg ble nektet det dette svangerskapet. Sjansen for ny MA hvis man har hatt det "bare" en gang, er heldigvis omtrent lik som hvis man aldri har hatt det, så det er godt håp. Å gå gjennom det her gjør at jeg ikke tror jeg kommer til å glede meg like mye over positiv test neste gang. Prøve å distansere meg litt, i håp om at det blir lettere å bære et evt nytt tap.
 
Jeg ville også kjøre på med en gang, men misset eggløsningen fordi jeg fremdeles spottet. Men ble gravid igjen etter første mens, så nå går jeg og biter negler og håper at det går bra denne gangen. Synes jeg har enda mindre symptomer enn sist og er livredd for at det er en ny MA.

Krysser fingrene for deg ❤ Det går nok bra! Det er jo heldigvis størst sjanse for det
 
Ny mens etter akkurat 5 veker. Var komt like langt som deg (10+1, foster 9+1).

Men har, etter første mens, fått to til i løpet av ein mnd :bored: Good times. Syklusen slo totalt krøll på seg. No er et midt i eit p-pillebrett, i håp om å guide kroppen inn på rett vei igjen :smiley-angelic001

Håpar du slepp slikt, og kan hoppe oppatt på hesten rimelig kjapt.
 
Jeg hadde en MA i mars og mensen kom 7uker etter . Den neste kom 5-6 uker etter:sorry:
 
Back
Topp