Mørkredd 4-åring

Har ikke noe erfaring selv, men kan jo prøve å komme med råd.

Slår disse lysene seg av på rommet hans? Du Du er det er så lyst at man kan lese en bok der inne, da burde jo ikke mørket være noe problem?
Er det noe konkret han er redd for som mørket eller er det noe i mørket han er redd for?

Hadde en venninne som hadde en sprayflaske med vann på som hun hadde som spøkelsesspray, for det var datteren hennes redd for. Du kunne jo brukt noe sånt for å "bli kvitt" det han er redd for, bare endre navn og bruksområdet slik at det passer dere.

Eller om du kunne kjøpt/laget noe som skal passe på han om natten som kan være i sengen sammen med han eller stå på nattbordet som passer på.

Håper du får noen gode råd og tips som kan hjelpe han. Er ikke lett å være liten og redd :(
 
Når min gutt var 3-4 så var han redd for nøkken[emoji47]
Og da var han slik som din, våknet om natten og var livredd.
Her la jeg da han inn i min seng den perioden, og han lå tett inntil meg. Tok vel en månedstid så sov han i sin egen seng igjen og nøkken var borte. Snakket med barnehagen om dette og det viste seg at barnehagen hadde fortalt eventyr om nøkken. Kan du høre med barnehagen om de har fortalt noen eventyr eller noe som skremmer opp gutten din?
Så godt det løste seg etterhvert :) Jeg snakket med de idag og hun kunne ikke komme på noe som skulle tilsi at han er redd :) Han sier ingenting annet enn at han er redd mørket, så virker ikke som de har snakket om noe ihverfall :)
 
Har ikke noe erfaring selv, men kan jo prøve å komme med råd.

Slår disse lysene seg av på rommet hans? Du Du er det er så lyst at man kan lese en bok der inne, da burde jo ikke mørket være noe problem?
Er det noe konkret han er redd for som mørket eller er det noe i mørket han er redd for?

Hadde en venninne som hadde en sprayflaske med vann på som hun hadde som spøkelsesspray, for det var datteren hennes redd for. Du kunne jo brukt noe sånt for å "bli kvitt" det han er redd for, bare endre navn og bruksområdet slik at det passer dere.

Eller om du kunne kjøpt/laget noe som skal passe på han om natten som kan være i sengen sammen med han eller stå på nattbordet som passer på.

Håper du får noen gode råd og tips som kan hjelpe han. Er ikke lett å være liten og redd :(
Lysene er på hele natta, så det blir ikke mørkere på rommet enn når han legger seg :) Det ene kan gå tomt for batteri, men det har han fått beskjed om så han ikke skal tro det er vi som har skrudd det av :) Jeg får ikke helt tak på hva han er redd for, om det er noe i mørket eller bare det at det er mørkt...

Hvis han nevner noe spesifikt skal jeg lage sånn spray :) Han har også en stor fascinasjon for drømmefangere, så han har fått en sånn hengende over sengen sin :)
 
Han fikk et ekstra lys i går kveld (den ene lanternen) og natten gikk faktisk over all forventning :) Han sa han hadde våknet, men bare lagt seg ned igjen da han så alle de fine lysene :) Håper det er sånn det skal bli fremover, men er veldig forsiktig optimist :)
 
Back
Topp