Må alle klærne til barna matche ?

Kengu

Forumet er livet
VIP
Jakke, lue og sko ?
Vinterbukse og vinterjakke fra samme merke og like ?
Innerklær og sokker?


Osv...
 
Nei, her tar vi det vi får tak i[emoji85] inna for en grense da så klart[emoji28]
 
Toåringen skal velge inneklær selv, og jeg tror ikke matching er et kriterie han har :p uteklær arver vi stort sett, men mye matcher i farge (har en del grått eller blått med hvitt mønster) :)
 
Langt ifra. Somregel ikke i nærheten engang. ;-)
 
Må ikke. Men iom at min 3 åring bryr seg lite om hva han har på seg, så velger jeg og da matcher det.
Skulle han velge seg noen andre sko en jeg velger, får han de han vil ha.
Men som regler, matcher alt til en vis grad
 
Det er jo absolutt penest, men siden min på 3,5 kler på seg selv, så blir det ikke sånn.
 
Nei, slikt har jeg verken penger eller tid til å tenke på. Er det alternativer tar man jo det man syns ser finest ut, men først og fremst går vi etter kvalitet og pris.

Ellers kler hun seg jo selv, så skjer stadig at klærne ikke matcher så godt. Gjør vel ingenting, det.
 
Definitivt ikke! :hilarious: Her holder ikke klærne seg rene lenge nok til at jeg kan holde det matchende om jeg så giddet å prøve, da hadde jeg måttet kaste hele sett med klær i skittentøyet når bare en genser ble tilgriset. Dessuten så må det ikke matche for å funke i min mening :p
 
Nei her tar vi det som passer til dagen.
Og av og til vil guttungen ha en annen genser eller bukse, så da får han det på, innenfor temperaturgrenser så klart!
Ytterklær trenger heller ikke matche.
Selv går jeg med sokker av forskjellige farge og er ikke nøye på matching selv. Pappaen er litt mer nøye der!
 
Nei det bryr jeg meg fint lite om. Mine har villet kle seg og bestemme selv siden de var 2-3 år. Det har de fått lov til så lenge de har vært kledd etter vær og temperatur. Selvstendighet og mestring er mye viktigere enn st alt skal se så fint ut hele tida.

Nå som de har blitt 8-9 år ser de det selv når ting ikke ser helt bra ut
 
Må ikke det nei. Men prøver holde det litt. Men en 6åring her i hus er fryktelig sta og jeg gidder ikke slåss om det
 
I mitt hode må det, men i praksis gjør det ikke det. Prøver å kjøpe yttertøyet i mest mulig like/nøytrale farger. Kjøper stort sett sorte utebukser og cherrox, da kan det liksom ikke bli helt feil.
 
Må ikke være samme merke på klærne, men ja, må matche altså. ☺️
 
Nei, tar det som finnes i skapet ;) Jeg har det litt i bakhodet sånn automatisk, da, men er ingen tvangsgreie.
 
Jeg har litt tvangstanker på slik så blir nok fort det ja. Om det endrer seg når vi får barn vet jeg ikke, men ser ikke for meg en knall rosa jakke med gule sko og rød kjole :p
 
Om jeg velger så er det helst sokker som matcher overdelen, og jeg blander ikke mønstre (feks blomstret topp og prikkete tights). Som regel får hun velge selv og da matcher det ikke i det hele tatt, men det tar jeg ikke så tungt [emoji6]
 
Back
Topp