Lyst å lære å strikke

Miliane88

Elsker forumet
Januar 2017
Septemberbarna 2019
Æ kan strikke sånn helt enkle ting da som skjerf, tøfler og lue, men kunne godt lært meg å strikke klær og sånt. Æ skjønner meg ikke på oppskrifter, så e vel kanskje egentlig det æ treng å lære? Noen youtube sider eller nettsider der det e godt forklart? :)
 
Jeg tenker at du bare må ta en ting om gangen i en oppskrift[emoji4] si at du skal strikke en enkel jakke da, så bare hopper du over det du ikke forstår når du leser oppskriften, og så tar du det etter hvert som du kommer dit. Jeg synes for det første ofte det er mye lettere å forstå hva de mener i oppskriften når jeg har komt til det punktet med strikketøyet. Og forstår du ikke hvordan det gjøres så kan du google det aktuelle problemet, og få både filmer og skriftlige forklaringer[emoji4] Du kan også spørre om hjelp i diverse Facebook-strikkegrupper eller her på forumet også. Tenker du kommer helt fint til å klare å strikke klær, du kan jo allerede strikke![emoji4]
 
Søk opp strikkezilla på YouTube. Ho har masse flotte videoer, hun har også veldig enkle beskrivelser og design.
 
Jeg er nybegynner på strikking selv, men har funnet ganske enkle oppskrifter og så har jeg googlet meg frem til videoklipp og forklaring på det jeg ikke forsto. Har også spurt mamma om hjelp, men synes det er bedre å finne info på nett enn når hun forklarer :p
 
Youtube hjelper godt :)
Og jeg og søstra mi starta sammen. Begge begynte med snøløvgenser og fikk det til. Nå har jeg plutselig 6 kasser garn, de fleste pinner og ymse pluss en del bøker [emoji23]


Ble raskt glad i det når en fikk det til.

Før når heg har prøvd har det vært lette prosjekter som skjerf. Hvor jeg mista hele gnisten for det var så kjedelig.

Målet mitt var en marygenser til meg selv. Eneste grunn jeg lærte strikking. Men gu så mye fint. Har 3 prosjekter nå liksom [emoji23]
 
Jeg har også lyst til å bli flink til å strikke :) Hele morsslekten unntatt meg er råstrikkere. Søsteren min er kjempeflink.

Jeg spør mamma om hun er tilgjengelig. Ellers googler jeg og bruker youtube.

Men problemet er når noe går galt, for eksempel jeg mister masker og får ikke fatt i dem igjen, eller jeg oppdager at jeg har surret flere rader lenger nede, og så må jeg rekke opp, og vet ikke om jeg må rekke opp eller ikke, og så roter jeg det til.

Til nå har jeg strikket to gensre, hvorav begge har gått rett i uff-containeren for det har vært alt for mye tøy under armene :p Selv om jeg har fulgt oppskriften til punkt og prikke, tror jeg da...
 
Jeg har også lyst til å bli flink til å strikke :) Hele morsslekten unntatt meg er råstrikkere. Søsteren min er kjempeflink.

Jeg spør mamma om hun er tilgjengelig. Ellers googler jeg og bruker youtube.

Men problemet er når noe går galt, for eksempel jeg mister masker og får ikke fatt i dem igjen, eller jeg oppdager at jeg har surret flere rader lenger nede, og så må jeg rekke opp, og vet ikke om jeg må rekke opp eller ikke, og så roter jeg det til.

Til nå har jeg strikket to gensre, hvorav begge har gått rett i uff-containeren for det har vært alt for mye tøy under armene :p Selv om jeg har fulgt oppskriften til punkt og prikke, tror jeg da...

Har du spurt noen lokale garnbutikker om hjelp?
 
Jeg har til gode å oppleve god service på garnbutikker her jeg bor... Å spørre om noe som ikke gir dem salg kan man glemme.

Er så synd at det er sånn! Hvor bor du?
 
Back
Topp