Lungebetennelse og høygravid..

hvitveis11

Andre møte med forumet
Lurer på om det er noen som har opplevd det samme?

Er 36 + 3 uker på vei i dag, og har vært i ganske god fysisk form hele veien, men er nå på min 13. sykedag... Begynte med kraftig forkjølelse som virket å gå rette vei, men plutselig ble jeg bare dårligere og holdt meg der. Forrige onsdag (8 dager siden) fikk jeg konstatert dobbeltsidig lungebetennelse, hadde 120 i CRP. Ble satt på antibiotika, Apocillin, i 7 dager. Jeg ble bedre, men følte meg fortsatt ganske slapp og frossen for to dager siden og dro derfor til legen. CRP var på 58, og dermed ble kuren min forlenget til og med søndag.

Jeg har slitt med kraftig panikkangst tidligere, hovedsakelig tanker rundt helsen min, og nå merker jeg at dette blusser opp.. Jeg føler fortsatt at jeg bare blir kjempefort trøtt og sliten, slapp og hoster når jeg trekker pusten dypt. Det gjør det ikke bedre at jeg er høygravid akkurat!

Klarte selvfølgelig også å lese en forskningsartikkel som viste til at lungebetennelse øker risiko for lungekreft. Akkurat sånne ting gjør meg helt kvalm.

Lurer på om noen har erfaring med lungebetennelse og graviditet, og hvor lang tid en må beregne på å skulle føle seg frisk igjen? Det har gått ganske greit å ta det med ro fram til nå.. føler meg rett og slett deppa!!
 
Ser dette er en stund siden, men hvordan går det med deg nå?
 
Back
Topp