LOL

Cadillac

Forumet er livet
August 2018
Sommerfuglene
Jeg vet ikke om noen av dere husker da guttungen sendte meg snap av dansk godteri; salte ugler som het KUK KUK ...!? Ifl guttungen var det episk. :p

Vel, nå er jeg atter overbevist om at gutten har arvet sin mors kofferthumor. :oops::hilarious:

Dagens beste snap:
BE442717-950C-4EE6-9983-568012CB1DCA.jpeg
 
Ååh elsk!! ❤ jeg er SÅ koffert selv :p tok påbygg i voksen alder før høyskole, og da var vi en god gjeng som hadde store koffertproblemer i mattetimen....

Vet du hva den verste brøken er??
 
Ååh elsk!! ❤ jeg er SÅ koffert selv :p tok påbygg i voksen alder før høyskole, og da var vi en god gjeng som hadde store koffertproblemer i mattetimen....

Vet du hva den verste brøken er??

Nei, fortell!

Her kan man ikke snakke om mus og pølser uten at det blir «feil». Jeg klarte å si på sommeravslutningen til 4. klasse, sa vi satt en gjeng rundt bordet og spiste, og en mor bare «nå har jeg spist 4 pølser, så godt det var» ...og jeg bare «man skal ikke undervurdere pølser altså, det kan være skikkelig digg»!! :hilarious: Gjengen har samme humor som meg, så det ble rimelig lattermildt et øyeblikk.
Jeg har ikke tall på hvor mange samtaler om mus på jobb som har blitt rimelig festlige, ala noen som bare «åååårgh, musa mi er så seig!» eller «jeg har ei mus som ikke virker i dag» ...:laughing002
 
Nei, fortell!

Her kan man ikke snakke om mus og pølser uten at det blir «feil». Jeg klarte å si på sommeravslutningen til 4. klasse, sa vi satt en gjeng rundt bordet og spiste, og en mor bare «nå har jeg spist 4 pølser, så godt det var» ...og jeg bare «man skal ikke undervurdere pølser altså, det kan være skikkelig digg»!! :hilarious: Gjengen har samme humor som meg, så det ble rimelig lattermildt et øyeblikk.
Jeg har ikke tall på hvor mange samtaler om mus på jobb som har blitt rimelig festlige, ala noen som bare «åååårgh, musa mi er så seig!» eller «jeg har ei mus som ikke virker i dag» ...:laughing002

Haha :D Og det blir bare verre med alderen synes jeg :hilarious:

På min dialekt sier vi "onna" i stedenfor under. Så brøken 9/6 (6 under 9) blir da 6 onna 9... Yeah :joyful::hilarious:
 
Haha :D Og det blir bare verre med alderen synes jeg :hilarious:

På min dialekt sier vi "onna" i stedenfor under. Så brøken 9/6 (6 under 9) blir da 6 onna 9... Yeah :joyful::hilarious:

Jeg hadde dævva!!! Eller, jeg gjør det jo nå!

Fikk en snap før i dag også, fra en boligannonse i Oslo, med adresse Sexesgate - hva gir du meg? Jeg MÅ bo der!! :knegg:
 
Dere er like ille som meg :p:p :laughing021 Vi er like ille alle sammen på jobben.... Ene fysio vår har to rom... ener`n og toer`n... Godt han har pasienter som kjenner ham, men tror det letter godt på stemningen... :laughing025 " vi tar toer`n i dag væ ....." :laughing001
 
Gikk sikkert minst ett år etter at jeg startet å jobbe i en QC-avdeling (Quality Control) før jeg klarte å la være å fnise når noen sa QC.
 
Jeg og ei venninne hadde en gang en lang samtale med bare doble betydninger. Lurer på om vi snakket om grønnsaker, men egentlig om noe helt annet..... Vi lo oss skakke hver gang vi kom på noe mer. Etter laaaaang tid kom det fra en som overhørte samtalen at han fattet ikke hvordan noen kunne le så mye av å snakke om grønnsaker. Tok lang tid før vi klarte trekke pusten normalt da:laughing001
 
Hahaha. Dere ass :hilarious:
 
Jeg og ei venninne hadde en gang en lang samtale med bare doble betydninger. Lurer på om vi snakket om grønnsaker, men egentlig om noe helt annet..... Vi lo oss skakke hver gang vi kom på noe mer. Etter laaaaang tid kom det fra en som overhørte samtalen at han fattet ikke hvordan noen kunne le så mye av å snakke om grønnsaker. Tok lang tid før vi klarte trekke pusten normalt da:laughing001

Jeg hadde en sånn stund på en hyttetur. Noen ba oss tenke koffert, og leste så opp deler av fiskeriloven. Vi holdt på å le oss fillete...

«Saltvannsfiskeloven § 16 fastslår at den som først begynner å sette ut sine redskaper og fortsetter med det uten usedvanlig opphold, har rett til det havområde som redskapene krever eller vil omslutte. Dette innebærer at andre ikke har rett til verken å ferdes eller sette redskap innenfor det omsluttede område.

Rettspraksis fastslår blant annet at saltvannsfiskeloven § 16 gjelder alle som setter ut redskap - også fiskere som fisker med håndsnøre, uten hensyn til om de er yrkesfiskere eller ikke. Det er ingen begrensninger i størrelsen på havområdet som kan omsluttes av redskapen og gi fisker enerett til området under høstingen, så lenge redskapen er satt uten usedvanlig opphold.

Og det beste av alt:

Sammenvikling av redskaper.
Saltvannsfiskeloven § 22 gir regler for opptreden når redskap har viklet seg sammen med annen redskap. Første ledd i § 22 oppstiller en varslingsplikt for den som oppdager at egne redskaper er sammenviklet med andres ved ”å gi dette til kjenne”. Etter annet ledd må om mulig samtlige interesserte varsles før trekking tar til, dersom trekking ikke kan foregå uten at andres redskaper blir påført skade. Loven oppstiller ikke nærmere hva som ligger i ”å gi dette til kjenne” eller i hvilke tilfeller varsling ikke er mulig. Lovens vilkår er normledende plikter som må vurderes konkret i erstatnings- eller straffspørsmål utfra hva som med rimelighet kan kreves etter omstendighetene på stedet. Tredje ledd fastsetter en regel om pliktig skadebegrensning i den grad det er mulig. Det er således forbudt å kappe sammenviklet redskap dersom redskapen kan løses fra hverandre på annen måte, samt at det i ethvert tilfelle foreligger plikt til å kappe eller løse sammenviklet redskap på den måte som gir minst mulig skade. I § 22 fjerde ledd pålegges en plikt til å knytte forsvarlig sammen annens redskap som er kappet eller løst fra hverandre. Annet punktum fastslår at sammenviklede redskaper som ikke kan bringes i land, skal forsynes med forsvarlige iler. Iler er søkkesteiner som skal sørge for at redskapen ikke fortsetter såkalt spøkelsesfiske i havet, men havner sammenrullet på bunnen.
 
Å herreguuuud, jeg tisser på meg!!!!!!!!
 
Hahaha [emoji23][emoji173]️
 
Back
Topp