Litt liten spire på ul

Poppi

Forumet er livet
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Hei dere! Spira var 8,9 mm når jeg var 7+3, målt til 6+9. Men pga prøverør så vet vi jo hvor gammel spira er. Legen kommenterte ikke på det. Andre som opplevde samme? Vet at det er vanskelig å måle så tidlig ;) men dere vet jo hvor mye man tenker på...
 
Hei dere! Spira var 8,9 mm når jeg var 7+3, målt til 6+9. Men pga prøverør så vet vi jo hvor gammel spira er. Legen kommenterte ikke på det. Andre som opplevde samme? Vet at det er vanskelig å måle så tidlig ;) men dere vet jo hvor mye man tenker på...

Det er nok ganske vanlig at de bommer litt der. Var jo ikke mye det var snakk om :) vi ble satt frem noen dager. ( holdt meg til egen termin uansett da )
Gratulerer :)
 
Takk for beroligende ord. Noen andre? Var sånn sist og, og da tenkte jeg jo litt på det og det endte i MA..
 
Tror ikke du er så uheldig en gang til jeg da, tror det skal gå helt fint denne gangen :Heartred Tenk så lite 8,9 mm er da.. Ikke 1 cm en gang og alle vokser vel litt forskjellig. Men si i fra om dine bekymringer til legen så du slipper å være urolig. Og tenk positive tanker :)
 
Tror heller ikke du er så uheldig en gang til! Og legen hadde helt sikkert satt deg opp til ny UL for oppfølging dersom bekymring?

Kan du ikke be om en ny UL om et par uker for å se om det utvikler seg fint? Evt ta en privat? Jeg syntes selv det er verdt pengene for å få roe ned litt:)
 
Tror heller ikke du er så uheldig en gang til! Og legen hadde helt sikkert satt deg opp til ny UL for oppfølging dersom bekymring?

Kan du ikke be om en ny UL om et par uker for å se om det utvikler seg fint? Evt ta en privat? Jeg syntes selv det er verdt pengene for å få roe ned litt:)

Tror ikke du er så uheldig en gang til jeg da, tror det skal gå helt fint denne gangen [emoji813]red Tenk så lite 8,9 mm er da.. Ikke 1 cm en gang og alle vokser vel litt forskjellig. Men si i fra om dine bekymringer til legen så du slipper å være urolig. Og tenk positive tanker :)
Takk for oppmuntrende ord jenter [emoji173] det er jo ikke akkurat så mye unna og legen sa at alt så fint ut. Men så var ikke dette ul på klinikken i Porsgrunn, det var hos en 'vanlig' gynekolog. Han virket å ha dårlig tid og lite forståelse. Lurer på om jeg burde ta en privat ul om jeg ikke klarer å slutte å tenke på det :) jeg må være veldig uheldig om jeg opplever ma igjen, men man begynner jo å tenke om det er noe genetisk osv som kan føre til det sånn at det skjer igjen...
 
Tror det er helt vanlig. Også tenk så små de spirene er. Kan ikke være lett å måle 100%
Nøyaktig. Jeg ble vel også satt tilbake en dag eller to på tul men gynekologen forklarte at det kan være vanskelig å måle nøyaktig. Så jeg ville ikke bekymret meg om jeg var det. Selv om jeg skjønner deg veldig godt for jeg bekymret meg gjennom hele svangerskapet. Og det gikk jo fint til slutt:)
 
Tror det er helt vanlig. Også tenk så små de spirene er. Kan ikke være lett å måle 100%
Nøyaktig. Jeg ble vel også satt tilbake en dag eller to på tul men gynekologen forklarte at det kan være vanskelig å måle nøyaktig. Så jeg ville ikke bekymret meg om jeg var det. Selv om jeg skjønner deg veldig godt for jeg bekymret meg gjennom hele svangerskapet. Og det gikk jo fint til slutt:)
Ok :) takk for betryggende ord [emoji173]
 
Hei kjære Poppi!

Ja, lillemor var mindre enn forventet på 8 ukers ul. Med masse blødninger samtid gikk jeg og ventet på det unevnelige. Men på 18 ukers kontrollen var hun helt gjennomsnittlig. Født 4,2 kg to uker før termin. Nå 6 mnd og en plugg på 10 (!) kg ❤️

Dette går bra fine du ❤️
 
Hei kjære Poppi!

Ja, lillemor var mindre enn forventet på 8 ukers ul. Med masse blødninger samtid gikk jeg og ventet på det unevnelige. Men på 18 ukers kontrollen var hun helt gjennomsnittlig. Født 4,2 kg to uker før termin. Nå 6 mnd og en plugg på 10 (!) kg [emoji173]️

Dette går bra fine du [emoji173]️
Takk gode Hvitveisen [emoji173]

Jeg trengte å høre en suksesshistorie fra noen som har gått gjennom det samme.

Så hyggelig å høre fra deg, du er savnet her inne. Håper alt er bra med deg :)
 
Hei kjære Poppi!

Ja, lillemor var mindre enn forventet på 8 ukers ul. Med masse blødninger samtid gikk jeg og ventet på det unevnelige. Men på 18 ukers kontrollen var hun helt gjennomsnittlig. Født 4,2 kg to uker før termin. Nå 6 mnd og en plugg på 10 (!) kg [emoji173]️

Dette går bra fine du [emoji173]️
Takk gode Hvitveisen [emoji173]

Jeg trengte å høre en suksesshistorie fra noen som har gått gjennom det samme.

Så hyggelig å høre fra deg, du er savnet her inne. Håper alt er bra med deg og lillemor:)
 
Hei kjære Poppi!

Ja, lillemor var mindre enn forventet på 8 ukers ul. Med masse blødninger samtid gikk jeg og ventet på det unevnelige. Men på 18 ukers kontrollen var hun helt gjennomsnittlig. Født 4,2 kg to uker før termin. Nå 6 mnd og en plugg på 10 (!) kg [emoji173]️

Dette går bra fine du [emoji173]️
Takk gode Hvitveisen [emoji173]

Jeg trengte å høre en suksesshistorie fra noen som har gått gjennom det samme.

Så hyggelig å høre fra deg, du er savnet her inne. Håper alt er bra med deg :)
 
Takk gode Hvitveisen [emoji173]

Jeg trengte å høre en suksesshistorie fra noen som har gått gjennom det samme.

Så hyggelig å høre fra deg, du er savnet her inne. Håper alt er bra med deg :)

Å så koselig å høre, alt er bra med oss. Jeg koser meg så mye med lille gullet, hun er helt fantastisk. Hun er blid (jeg tuller ikke) hele tiden! Hun knurrer litt når hun er sulten, da er det bare å kaste seg rundt :D

Men tiden går fort og nå er det snart pappaperm. Vi deler 60/40 :)

Jeg skjønner godt frykten din for at noe er galt. Særlig med den bagasjen du har med deg ❤️ Min frykt har nok nesten ikke gått over enda, jeg er fortsatt ofte redd selv om hun er født og er helt frisk! Tror det nesten er vanskelig for meg å innse at dette gikk! Vi er så heldige! ❤️

Din lille spire kommer til holde seg godt fast i mammaen sin nå, det er jeg helt sikker på. ❤️ Når er neste ul?
 
Å så koselig å høre, alt er bra med oss. Jeg koser meg så mye med lille gullet, hun er helt fantastisk. Hun er blid (jeg tuller ikke) hele tiden! Hun knurrer litt når hun er sulten, da er det bare å kaste seg rundt :D

Men tiden går fort og nå er det snart pappaperm. Vi deler 60/40 :)

Jeg skjønner godt frykten din for at noe er galt. Særlig med den bagasjen du har med deg [emoji173]️ Min frykt har nok nesten ikke gått over enda, jeg er fortsatt ofte redd selv om hun er født og er helt frisk! Tror det nesten er vanskelig for meg å innse at dette gikk! Vi er så heldige! [emoji173]️

Din lille spire kommer til holde seg godt fast i mammaen sin nå, det er jeg helt sikker på. [emoji173]️ Når er neste ul?
Så koselig å høre at hun er så blid [emoji173] det fortjener du etter en lang vei til målet :) er veldig hyggelig!

Jeg kan faktisk ikke helt tro det at jeg er gravid igjen. Og det er vanskelig å tro at jeg skal klare å komme lengre enn sist eller at dette skal føre til en liten baby!Jeg skal på ny UL i uke 11, gruer meg, for det er rundt da vi oppdaget MA sist..

Vi begynner å bli så utrolig klare for å bli en familie. Mens vi har prøvd har ca alle i venner og familie blitt gravide og fått barn. Men jeg er skikkelig takknemlig for at jeg ble gravid igjen nå, jeg blir tydeligvis raskt gravid ved innsett, så der er jeg heldig [emoji173] nå må vi bare være heldige helt frem til august :)
 
Jeg tror det er helt normalt at det er variasjoner, jeg fikk forskjellige mål på alle bildene - tatt under samme undersøkelse! De sa ingenting om størrelse i forhold til antall uker på vei, men sjekket at hjertet slo og at plommesekken var der, samt så på livmorsveggen. Men jeg var inne hos Hausken på undersøkelse, de er jo vant til at man vet datoen for termin, fremfor en "vanlig" gynekolog som ofte fastslår termin ved hjelp av størrelse fordi menstermin er usikker. Men uansett er alt veldig usikkert fordi det skal så lite til for å måle 0,2mm "feil". Fikk beskjed senest idag på ordinær ultralyd at tre forskjellige ultralydundersøkelser kunne gi variasjoner på termindato med opptil 4 dager.

Tror alt skal gå helt fint for din del, krysser fingrene for deg, og gratulerer så mye! :)
 
Jeg tror det er helt normalt at det er variasjoner, jeg fikk forskjellige mål på alle bildene - tatt under samme undersøkelse! De sa ingenting om størrelse i forhold til antall uker på vei, men sjekket at hjertet slo og at plommesekken var der, samt så på livmorsveggen. Men jeg var inne hos Hausken på undersøkelse, de er jo vant til at man vet datoen for termin, fremfor en "vanlig" gynekolog som ofte fastslår termin ved hjelp av størrelse fordi menstermin er usikker. Men uansett er alt veldig usikkert fordi det skal så lite til for å måle 0,2mm "feil". Fikk beskjed senest idag på ordinær ultralyd at tre forskjellige ultralydundersøkelser kunne gi variasjoner på termindato med opptil 4 dager.

Tror alt skal gå helt fint for din del, krysser fingrene for deg, og gratulerer så mye! :)
Takk for beroligende ord Sadie [emoji173] jeg lurer på å bestille meg en ul til uka, er tre uker til neste ul. Men jeg får se om jeg klarer å holde meg uten ekstra ul :)
 
Takk for beroligende ord Sadie [emoji173] jeg lurer på å bestille meg en ul til uka, er tre uker til neste ul. Men jeg får se om jeg klarer å holde meg uten ekstra ul :)
Jeg forstår deg veldig godt, det er ikke lett dette her! Vi hadde to ekstra UL før OUL bare for å sjekke at alt var i orden. Det blir jo nesten litt uvirkelig når man har prøvd så lenge! Det er bedre å bestille en UL ekstra om det beroliger deg, men jeg tror nok små variasjoner er helt normalt når de måler :)
 
Jeg forstår deg veldig godt, det er ikke lett dette her! Vi hadde to ekstra UL før OUL bare for å sjekke at alt var i orden. Det blir jo nesten litt uvirkelig når man har prøvd så lenge! Det er bedre å bestille en UL ekstra om det beroliger deg, men jeg tror nok små variasjoner er helt normalt når de måler :)
Jepp, uvirkelig at det i det hele tatt skal være noe der inne altså.. Får se an ;)
 
Så koselig å høre at hun er så blid [emoji173] det fortjener du etter en lang vei til målet :) er veldig hyggelig!

Jeg kan faktisk ikke helt tro det at jeg er gravid igjen. Og det er vanskelig å tro at jeg skal klare å komme lengre enn sist eller at dette skal føre til en liten baby!Jeg skal på ny UL i uke 11, gruer meg, for det er rundt da vi oppdaget MA sist..

Vi begynner å bli så utrolig klare for å bli en familie. Mens vi har prøvd har ca alle i venner og familie blitt gravide og fått barn. Men jeg er skikkelig takknemlig for at jeg ble gravid igjen nå, jeg blir tydeligvis raskt gravid ved innsett, så der er jeg heldig [emoji173] nå må vi bare være heldige helt frem til august :)

Hei, jeg har nettopp opplevde MA, oppdaget det i uke 10 pluss 6. Ser du har opplevd det samme og har blitt gravid igjen, gratulere:)
Det jeg lurer på hvor fort har du blitt gravid igjen etter MA? Hadde du egg på frys eller måtte du gå via ny forsøk?
Jeg har ingen egg på frys må gjennom ny forsøk.
 
Hei, jeg har nettopp opplevde MA, oppdaget det i uke 10 pluss 6. Ser du har opplevd det samme og har blitt gravid igjen, gratulere:)
Det jeg lurer på hvor fort har du blitt gravid igjen etter MA? Hadde du egg på frys eller måtte du gå via ny forsøk?
Jeg har ingen egg på frys må gjennom ny forsøk.
Hei! Så trist å lese. Da oppdaget vi det ca samtidig som deg. Var skikkelig tungt.. Vi mistet rett før sommeren og derfor måtte vi vente med nytt forsøk til etter sommerferien.. Måtte i gang med nytt ferskforsøk i august-september, men pga ingen befruktning ble det ingen innsett. Ble innsett ved tredje ferskforsøk i desember ble jeg gravid :)

Så.. lenge å vente, men jeg ble gravid ved første innsett etter MA, tok bare litt tid å få nytt innsett igjen. Nå er jeg ni uker på vei og håper at vi ser et levende foster på neste ul i uke 11.

Hvordan var det før du opplevde MA? Mistet du symptomer? Det gjorde jeg..
 
Back
Topp