Lite forståelsesfull kjæreste..?

HeidiB

Elsker forumet
I går kveld kranglet vi, han lurte plutselig på hvorfor vi ikke hadde gått tur hele uken...
Jeg prøvde å forklare at jeg ikke har orket pga jobb og kvalme.
Jeg trodde han forsto dette og tok hensyn, så fikk helt sjokk da jeg plutselig måtte forsvare hvorfor jeg ikke har orket å foreslå å gå tur!
Han er veldig aktiv og konkurransemenneske, jeg er ikke det. Trodde at, siden jeg er gravid med hans barn, burde få lov til å følge formen og gå ut når jeg orker. Nå vil jeg føle hver gang jeg sier jeg er kvalm at han synes jeg er en hypokonder.. for han forsto ikke hvorfor jeg ikke kunne gå tur selv om jeg var kvalm...
 
Får samme følelsen her... Han har et barn frafør, eksen var ikke dårlig i det heletatt, så det virker som at det er ulogisk at jeg skal være det....
 
Har litt samme problemet her. Men jeg sliter med at jeg er trøtt og sliten. Sleit med det før jeg ble gravid også. Men siden han har energi for 10 stk, så mener han at alle andre også skal ha det.
 
Jeg blir så skuffet og provosert når han tar en lang diskusjon på natten om sånt! Synes det er et minimum når man er gravid å få lov til å følge dagsformen?
Nå gikk søndagen vår i vasken...orket ikke gjøre de tingene vi hadde planlagt sammen...så ba ham dra hjem og være aktiv med noen venner i stedet..
Jeg merker jeg blir skikkelig irritert, hjelper ikke at jeg er hormonell på bunnen..

Nå føler jeg at hver gang jeg forteller jeg er sliten pga blodtrykket, kvalm eller trøtt, så selv om han sier han forstår så er jo det egentlig bare ord!
 
Har litt samme problemet her. Men jeg sliter med at jeg er trøtt og sliten. Sleit med det før jeg ble gravid også. Men siden han har energi for 10 stk, så mener han at alle andre også skal ha det.

Må jo eller bør jo forstå at man har forskjellig nivå med energi..? Jeg og har redusert energi i utgangspunktet, men han spretter rundt med masse energi
 
Må jo eller bør jo forstå at man har forskjellig nivå med energi..? Jeg og har redusert energi i utgangspunktet, men han spretter rundt med masse energi

Ja, sant. Men er ikke alle som forstår det. Slitsomt å ha det sånn.
 
Jeg hadde oversett sånt jeg. Hvis han ikke skjønner du er sliten, neivel. Da skal han få lov til det, men å bruke tid på å diskutere det hadde ikke vært aktuelt for min del.
 
Huff, det høres ikke noe koslig ut da.
Du må da få lov til å føle formen din nå. Han kommer jo aldri til å forstå hvordan du har det med din kropp.
Det er jo koslig at han ønsker å ha deg med på tur, men å gjøre det til en negativ ting at du ikke vil synes jeg er urettferdig.
Gjør det som er best for deg du.
Håper du føler deg beste snart da :) :Heartred
 
Ikke bra. Det kjennes jo som å være fyllesyk uten å ha drukket noe, omtrent-iallefall var min kvalme sånn. Er det noe han kan relatere seg til? ;) slitsomt å ikke få forståelse for det. Håper det blir bedre.
 
Seriøst?! Hadde typen min vært så lite forståelsesfull hadde jeg klikka! [emoji35]
Og sånn som jeg føler meg nå (som sørlandssnuppa så fint forklarer) orker jeg INGENTING. Ligger bare på sofaen og får servert kjekt og sitronvann...
(Typen min er veldig forståelsesfull heldigvis)

Hvis mannen din har så mye energi kan han jo vaske huset, lage middag, ta oppvasken og skifte på senga.... [emoji53]
Ønsker deg god bedring [emoji171][emoji92]
 
Seriøst?! Hadde typen min vært så lite forståelsesfull hadde jeg klikka! [emoji35]
Og sånn som jeg føler meg nå (som sørlandssnuppa så fint forklarer) orker jeg INGENTING. Ligger bare på sofaen og får servert kjekt og sitronvann...
(Typen min er veldig forståelsesfull heldigvis)

Hvis mannen din har så mye energi kan han jo vaske huset, lage middag, ta oppvasken og skifte på senga.... [emoji53]
Ønsker deg god bedring [emoji171][emoji92]

Det hun sa [emoji1312]
 
Ikke bra. Det kjennes jo som å være fyllesyk uten å ha drukket noe, omtrent-iallefall var min kvalme sånn. Er det noe han kan relatere seg til? ;) slitsomt å ikke få forståelse for det. Håper det blir bedre.

Som jeg skulle sagt det selv!! Er jo akkurat som om å være fyllesjuk hverdag.
 
Jeg har heldigvis en samboer som har full forståelse og hele tiden følger med på at jeg ikke gjør ting jeg ikke skal, spesielt siden jeg glemmer det selv :)
 
Jeg hadde så klikka hvis han hadde sammenlignet meg med x'n:angry4

Det er bare ikke lov!
Han gjorde det mye til å begynne med når vi møttes, men tror han endelig forstår at vi er to helt motsatte personer. Der hun ble sint, blir jeg lei meg feks. Men fikk han til å si "elsker deg" for første gang nå og vi har kjent hverandre i 3 år.
 
Han gjorde det mye til å begynne med når vi møttes, men tror han endelig forstår at vi er to helt motsatte personer. Der hun ble sint, blir jeg lei meg feks. Men fikk han til å si "elsker deg" for første gang nå og vi har kjent hverandre i 3 år.
Det er ikke en person jeg hater mer en den x'n til samboeren min så det tror jeg ikke han hadde turt:)
Men nå er jeg sprekere i formen enn henne under graviditet så kanskje derfor det ikke har vært et tema her:)

Jeg er også en person som er litt sparsom på disse "elsker deg" kommentarene, men at du ikke har hørt det før nå etter 3 år var trist:( håper han sier det ofter i fremtiden:) alle har godt av å bli satt pris på og høre det:)
 
Det er ikke en person jeg hater mer en den x'n til samboeren min så det tror jeg ikke han hadde turt:)
Men nå er jeg sprekere i formen enn henne under graviditet så kanskje derfor det ikke har vært et tema her:)

Jeg er også en person som er litt sparsom på disse "elsker deg" kommentarene, men at du ikke har hørt det før nå etter 3 år var trist:( håper han sier det ofter i fremtiden:) alle har godt av å bli satt pris på og høre det:)
Joda, er vel det at ingen av oss helt har turt å si det selv om vi eier hus sammen og nå venter barn. Det er bra typen din har erfaring med gravide som har vært dårlig da, kanskje det ikke kom som et sjokk som det gjorde for han her :) men han har blitt kjempesnill idag virker det som. Jeg avviste kos imorges. Var på vei til jobb. Sendte han en mld om hvorfor jeg avviste, det skjønte han heldigvis.
 
Back
Topp