levert inn kvitteringer til nav

hegemw

Forumet er livet
dere som har tatt 2 ivf\icis har dere levert inn kvitteringer for å få igjen penger eller venter dere til dere har tatt alle 3?
 
Slik jeg har forstått det så skal jeg vente til det 3. forsøket dersom jeg ikke blir gravid på forsøk 2 da. Ellers er det noe med tiden fra 2 til 3 forsøk også, tenker det er best å spørre de i Porsgrunn jeg, de har iallefall peiling på dette. Mener jeg har hørt at man skal søke samlet for å få refundert pengene, men det kan være at jeg tar feil.
 
jeg har medisinkvitteringer på 9000 ca..så er vel ikke vits i å lever de inn før man er over 15000 eller?? går fort 6 mnd før vi er ferdige med 3 forsøk da..(gud forby det da[:D])
 
ORIGINAL: *ruge*babytutta

jeg har medisinkvitteringer på 9000 ca..så er vel ikke vits i å lever de inn før man er over 15000 eller?? går fort 6 mnd før vi er ferdige med 3 forsøk da..(gud forby det da[:D])

 
 
vi kom opp i 15069,50 kr[:D]
 
pappa mente at eg måtte gå på trygde kontoret for å få igjen de 69,50 kronene,for eg kunne jo kjøpe meg noen kilo med poteter
 
men eg fikk med meg en lapp fra hausken, de sa at vi kunne prøve å få igjen på reisen, så lurer meg på det,er jo noen kr det[:)]
 
ORIGINAL: VilSåGjerne

ORIGINAL: *ruge*babytutta

jeg har medisinkvitteringer på 9000 ca..så er vel ikke vits i å lever de inn før man er over 15000 eller?? går fort 6 mnd før vi er ferdige med 3 forsøk da..(gud forby det da[:D])



vi kom opp i 15069,50 kr[:D]

pappa mente at eg måtte gå på trygde kontoret for å få igjen de 69,50 kronene,for eg kunne jo kjøpe meg noen kilo med poteter

men eg fikk med meg en lapp fra hausken, de sa at vi kunne prøve å få igjen på reisen, så lurer meg på det,er jo noen kr det[:)]


jeg skal levere inn for to bergens turer... får gjen 1 på busstakst. og en for kjøring siden vi var 2. og levere kvittering på hotellet..men disse inngår vel ikke i de 15000??
det er vel KUN medisiner?
men hva om vi etter 6 mnd, kommer opp i tja si 20 000 kr...og vil da levere alt totalt for å ha igjen 5000...da gjelder jo ikke de som er eldre enn 6 mnd, så en skal ikke levere inn etterhvert slik at de "lagrer" disse da?? hmm[8|]
 
kanskje man kan levere inn litt og litt så blir det skrevet opp.
jeg og har levert for reise, fikk igjen 1300kr for 3 ganger til porsgrunn.
får sjekke ut hva jeg gjør, for jeg hadde jo 1 i okt og bør da kanskje levere det.
 
men hva skal leveres av kvitteringer, er det kun medsiner,
spray, sprøyter,og progynova og kanskje.
ikke legetimene?
 
Dersom du ikke gikk over 15 000 i oktober så spille ikke det noen rolle sa en av sykesøstrene til meg, det som er viktig å passe på er tiden i mellom de 2 andre gangene, dvs når det gjelder de pengene du skal få refundert. Reieregning er nok greit å sende separat dersom man har endel utlegg der, der havnet jeg i tenkeboksen, det kan være at man må være raskere ute med reiseregning, dersom de samme reglene gjelder der som det gjelder i staten, men det kan væreat de har egen reiseregning regel for oss som ikke er ansatt i NAV eller der vi leverer reiseregnings søknaden, nå ble det sannelig mye å tenkle på her.
 
Man får bare refundert medisinene i henhold til IVF/ICSI og FET og mislykka forsøk som blir avbrutt.
 
en får vel ikke dekket hotell?
 
ORIGINAL: VilSåGjerne

en får vel ikke dekket hotell?

 
Jeg tror faktisk det når man bor såpass langt vekk at det er uaktuelt å reise frem og tilbake, men jeg hvet ikke hva distans grensen er for dette, du for spørre på klinikken din og få et skjema der.
 
jeg spurte på KK, de sa bo på hotell og evt lever rekninger til nav.det var det hun sa, så kunne jeg få refundert. stussa jo også over det da, men jeg kunne ikke akkurat kjøre 80-90 mil heller da, kun for innsett og uttak. og slik som jeg var uttaksdagen så hadde jeg ikke greid den drittvegen hjem for så tilbake kvelden etterpå! tror man kan få refundert inntil 295 pr natt på noe oppholdsgreier av nav. må ned der en dag og spørre.får hverfall igjen for reisen
 
 
så jeg skal ikke tenke på levere rekninger på medisinene mine??
noen som veit ang frakt da?? på småtrolla hans...på 4000 kr?
 
ORIGINAL: *ruge*babytutta

jeg spurte på KK, de sa bo på hotell og evt lever rekninger til nav.det var det hun sa, så kunne jeg få refundert. stussa jo også over det da, men jeg kunne ikke akkurat kjøre 80-90 mil heller da, kun for innsett og uttak. og slik som jeg var uttaksdagen så hadde jeg ikke greid den drittvegen hjem for så tilbake kvelden etterpå! tror man kan få refundert inntil 295 pr natt på noe oppholdsgreier av nav. må ned der en dag og spørre.får hverfall igjen for reisen


så jeg skal ikke tenke på levere rekninger på medisinene mine??
noen som veit ang frakt da?? på småtrolla hans...på 4000 kr?


He he..... nå blir det vanskeligere og vanskeligere her, jeg tror det er best vi snakker med ekspertene om dette her jeg, slik at vi er sikker på hva vi kan få dekket og ikke. For her må vi passe  å få refundert alt vi kan, kan jo ikke miste noen kroner på det man har krav på, dette var kanksje onkel skrue som snakket igjen, he he....Men på en annne side er jeg nok ikke noen gjerriknark, pengene sitter letter hos meg enn hos min bedre halvdel[:D]
 
jeg regnet meg fram til på kun medisiner så kom jeg på 12346kr så da trenger ikke jeg å tenke på det enda siden jeg ikke har nådd grensen, jeg får snakke med de i porsgrunn for å være sikker, men siden jeg ikke har nådd grensen er det jo ikke vits å sende inne enda selv om det er snart 6mnd siden.
 
men de pengene jeg har brukt på gyn regnes vel ikke med? blei jo litt det også men.
 
hotel får man igjen for, dra ned på nav der fikk jeg skjema for å fylle inn, både for ferja vi kjørte og bilen, stod også hotell der, var en pris de dekket pr natt stod det. skjema finnes der.
 
 
 
ja la ekspertene svare hehe. jeg får spørre på nav når jeg er nede med reiserekninger...sambo skal på haukeland på onsdag også, så tror jeg venter å levere alle sammen. men på dette lille lokale knøttestedet, er jeg redd dem rett og slett ikke har peil...fått mye feil svar her før.sikkert ikke så god kjennskap til ivf rettigheter......vil bare at alt skal være i orden.
 
Du må for alt i verden ikke vente med å levere inn kviteringene. Husk at de har tidsfrist på det. Å da får du ikke pengene tilbake. De skal ha kviteringene så for du e ferdig med ett forsøk.  går det mer enn 6 måneder e pengene dine tapte.
 
Så send de inn med engang du har alle samen. for de har opp til 6 ukers behandlings tid på å få pengene tilbake og.
 
[:)] Jeg gikk over 15.000 på andre forsøket, så sendte inn alle papirene for de 2 forsøkene sammen.
Skal sende over papirene for 3 forsøket nå, eller så venter jeg til jeg er ferdig med fryseforsøket.
Sende også inn alle papirene for parkering og bom + km tur/retur. Fikk igjen en god del på det også. [:)] 
 
ble litt i stuss her. skal eg gå på nav eller trygdekontoret???? vi har ett trygde kontor og ett navkontor[8|]
 
ORIGINAL: VilSåGjerne

ble litt i stuss her. skal eg gå på nav eller trygdekontoret???? vi har ett trygde kontor og ett navkontor[8|]

 
He he... du skal gå på NAV trygdekontor, trygdekontoret har havnet under NAV nå, det er sikkert bare for at det skal bli litt vanskelig for oss vanlige  enkle mennesker å forstå hva som er hva.
 
jon blund, gjelder dette selv om jeg ikke har kommet over 15000kr, skal jeg levere alt det jeg har nå?
og så levere igjen etter forsøk nr 2 og da får igjen det da
 
Ja du skal lever den inn nå , selv om det ikke e 15 000 kr.
 
Svarte deg bedre på pm .[:)]
 
Back
Topp