Letrozol

Prettyperfect

Flørter med forumet
Hei!
Er det noen her som har erfaring med Letrozol og nedsatt sædkvalitet?
Jeg går på Letrozol denne syklusen fordi mannen min har nedsatt sædkvalitet. Jeg har gode eggløsninger av megselv, men gynekologen mener at vi kan ha bedre sjangser med å bli gravid på egenhånd ved å forsterke eggløsning. «Lage større målskive»
Er det noen her som har erfaring med dette?
Håper så inderlig vi får det til denne måneden.
 
Er i samme båt som deg - har el selv, men litt korte lutealfaser. Gikk på Letrozol forrige mnd, har pause nå siden det ikke var ledig time til oppfølging denne gang.
 
Hei,
Jeg har vært gravid en gang og mistet fosteret uke 9 i år. Etter det så klarte vi ikke på den naturlige måten å bli gravid. Vi har prøvd over et år. Så jeg fikk letrozol/femar skrevet av gynekologen min. Ble litt skremt først på grunn av at det er brystkreft medisin. Så jeg gikk til apoteket og snakket med dem. De forklarte at noen medikamenter kan brukes til andre tilfeller som for eksempel prøve å bli gravid. Så har begynt å bruke den siden lørdag(18.11.2017). Følte meg så trøtt og kvalm første dagen og håper selv at vi får det til denne gangen. Ønsker deg masse lykke til:Heartred:Heartred:Heartred
 
Hei, Bkno5371782

Jeg ser du er ny her, og vil bare få ønske deg velkommen til Babyverden.
Gi meg gjerne en lyd hvis jeg kan hjelpe deg med noe.
Håper du vil trives her. :)

PS. Du kan endre kallenavnet ditt ved å klikke på kallenavnet ditt oppe til høyre, deretter klikker du på kontaktdetaljer. Så får du opp en boks som heter "kallenavn", skriv ønsket kallenavn i den.

Ønsker deg en fin dag.
 
Hei, Bkno5371782

Jeg ser du er ny her, og vil bare få ønske deg velkommen til Babyverden.
Gi meg gjerne en lyd hvis jeg kan hjelpe deg med noe.
Håper du vil trives her. :)

PS. Du kan endre kallenavnet ditt ved å klikke på kallenavnet ditt oppe til høyre, deretter klikker du på kontaktdetaljer. Så får du opp en boks som heter "kallenavn", skriv ønsket kallenavn i den.

Ønsker deg en fin dag.

Hei,
Ja, jeg er ny her og tusen takk.Skal si ifra hvis det er noe jeg lurer på. Skal prøve å endre navnet mitt . Prøvde sist gang men skal prøve igjen
 
Er i samme båt som deg - har el selv, men litt korte lutealfaser. Gikk på Letrozol forrige mnd, har pause nå siden det ikke var ledig time til oppfølging denne gang.
Hei!
Hvordan oppfølging får du da? Jeg har kun vært å tatt blodprøve for å bekrefte at el har vært.
Er det vanlig at letrozol korter ned syklusen? Jeg begynte å spotte på dag 25 denne gangen. Det gjør jeg vanligvis ikke før på dag 30ca..
 
Hei!
Hvordan oppfølging får du da? Jeg har kun vært å tatt blodprøve for å bekrefte at el har vært.
Er det vanlig at letrozol korter ned syklusen? Jeg begynte å spotte på dag 25 denne gangen. Det gjør jeg vanligvis ikke før på dag 30ca..

Mnd før første runde med Letrozol tok jeg blodprøver under mens cd4 og etter el. Ble da påvist at jeg har el av meg selv. Men jeg vet også at jeg har korte lutealfaser, og det synes jeg ikke er blitt tatt helt på alvor ennå.

Jeg synes ikke Letrozol gjorde noe særlig utslag på sykluslengden hos meg.

I pp med Letrozol var jeg til gynekolog på ultralyd noen dager før el, da fant han at egget var 19mm og klart til å slippe snart. Tror egentlig det var tenkt å ta flere tester, men han jeg egentlig går til var syk.

Denne runden har jeg time etter eggløsning, hvis alt går som det pleier. Det blir spennende å se om det er noe mer som er galt, og om han har tenkt at det skal gjøres noe med lutealfasen.. har ikke time før 11.12, så foreløpig blir det ikke så mye mer fakta herfra..
 
Hei folkenz. Jeg ser at noen av dere har oppfølging hos enten lege eller gynekolog ved bruk av Letrozol. Jeg fikk beskjed om å bruke og prøve 6 mnd dersom jeg ikke blir gravid da heller så skulle jeg til henne. Så skal jeg egentlig gå til lege for å sjekke om jeg får el eller skal jeg vente og prøve først[emoji849]. Ble så forvirra. barneønske blir sterkere og sterkere med hver gang vi prøver og ikke får til[emoji22]. Får håpe at det ordner snart..
 
Hei folkenz. Jeg ser at noen av dere har oppfølging hos enten lege eller gynekolog ved bruk av Letrozol. Jeg fikk beskjed om å bruke og prøve 6 mnd dersom jeg ikke blir gravid da heller så skulle jeg til henne. Så skal jeg egentlig gå til lege for å sjekke om jeg får el eller skal jeg vente og prøve først[emoji849]. Ble så forvirra. barneønske blir sterkere og sterkere med hver gang vi prøver og ikke får til[emoji22]. Får håpe at det ordner snart..

Ps: jeg har nå tatt 5 dager med tab og får håpe at vi lykkes. Men har dere prøvd lenge med Letrozol? Vet noen om det tar litt tid eller er ulik
fra kvinne til kvinne?
 
Har prøvd letrozol i nå 1 år. (11 sykluser). Har gidd meg el, men ingen graviditet i sikte.
 
Hei folkenz. Jeg ser at noen av dere har oppfølging hos enten lege eller gynekolog ved bruk av Letrozol. Jeg fikk beskjed om å bruke og prøve 6 mnd dersom jeg ikke blir gravid da heller så skulle jeg til henne. Så skal jeg egentlig gå til lege for å sjekke om jeg får el eller skal jeg vente og prøve først[emoji849]. Ble så forvirra. barneønske blir sterkere og sterkere med hver gang vi prøver og ikke får til[emoji22]. Får håpe at det ordner snart..
Jeg har brukt i 11 sykluser, men kun 1 ul oppfølging. Skulle ta dem så lenge jeg ville.
 
Beklager for seint svar. Har hjemmeeksamen og stresser med det.

11 sykluser og kun 1 ul? Skal man ikke ha oppfølging etter 6-7 sykluser? Tror selv at det kommer til å gå flere sykluser for meg også. Dette er pga Pcos, overvekt og at jeg stresser.

Ønsker deg masse lykke til og håper virkelig at du får en positiv svar snart[emoji4][emoji173]️.
 
Hei folkenz. Jeg ser at noen av dere har oppfølging hos enten lege eller gynekolog ved bruk av Letrozol. Jeg fikk beskjed om å bruke og prøve 6 mnd dersom jeg ikke blir gravid da heller så skulle jeg til henne. Så skal jeg egentlig gå til lege for å sjekke om jeg får el eller skal jeg vente og prøve først[emoji849]. Ble så forvirra. barneønske blir sterkere og sterkere med hver gang vi prøver og ikke får til[emoji22]. Får håpe at det ordner snart..

Vet ikke hva som er vanlig, men jeg får ikke lov av min gyn til å ta Letrozol hvis han ikke har oppfølgingstime til meg. Så hoppet over forrige pp pga det.

Virket som om han ville sjekke at ikke flere egg slapp samtidig.
Han er kanskje litt preget av historikken med Pergotime, som visstnok hadde økt sjanse for tvillingfødsler, mens jeg har lest at Letrozol ikke har vesentlig økte sjanser for det.

Jeg tok blodprøver for å sjekke etter el før jeg begynte på Letrozol, og ul rundt el for å sjekke hvordan det lå an.
Oppfølging igjen denne pp, antakelig blir den en eller to dager etter el.
 
Beklager for seint svar. Har hjemmeeksamen og stresser med det.

11 sykluser og kun 1 ul? Skal man ikke ha oppfølging etter 6-7 sykluser? Tror selv at det kommer til å gå flere sykluser for meg også. Dette er pga Pcos, overvekt og at jeg stresser.

Ønsker deg masse lykke til og håper virkelig at du får en positiv svar snart[emoji4][emoji173]️.
Gynekologen min virket ikke stressa i det hele. Han sa jeg skulle knaske så lenge jeg ville bare :p begynner ivf om noen uker så ferdig med letrozol nå da. :)
Lykke til med prøvingen
Håper letrozol funker for deg:)
 
Hei!
Er det noen her som har erfaring med Letrozol og nedsatt sædkvalitet?
Jeg går på Letrozol denne syklusen fordi mannen min har nedsatt sædkvalitet. Jeg har gode eggløsninger av megselv, men gynekologen mener at vi kan ha bedre sjangser med å bli gravid på egenhånd ved å forsterke eggløsning. «Lage større målskive»
Er det noen her som har erfaring med dette?
Håper så inderlig vi får det til denne måneden.

Hvordan går det med deg?

Her er det for tidlig å si noe (3dpo). Var hos gyn i går, og fikk forsåvidt ikke så mye mer svar, bortsett fra bekreftelse på at det meste stort sett er bra hos meg.

Jeg fikk resept på crinone (progesteron) for sikkerhets skyld siden jeg uttrykte bekymring for korte lutealfaser (ca 10 dager), men gyn mente nok egentlig at det ikke skulle være nødvendig.

Ble frarådet å ta Letrozol i perioder hvor de ikke får fulgt meg opp (for å unngå flerlinger), men han sa også at det forsåvidt var på eget ansvar. Så jeg vurderer å ta det likevel. Det jeg har lest sier at sjansene er ganske små, og med litt dårlige svømmere tenker jeg det skal mye til før to plutselig skal treffe blink når det ikke har skjedd noe på 16 sykluser.

Men først får vi se om det skjer noe de neste to ukene. Håper Letrozol og Crinone legger forholdene best mulig til rette!
 
Jeg ble ikke satt på letrozol pga min manns nedsatte kvalitet men pga min egen dårlige evne til El. Tilsammen er vi et radarpar, hva?

Først tre kurer pergo. Deretter satt spiren tilslutt på den femte kuren med letrozol

Hun fyller to år om knapt to uker så det funket for oss.

Hun er forøvrig vårt tredje barn, ingen kom lett men de andre er laget uten hjelp
 
Back
Topp