Letrozol, Ovitrelle og Crinone...

Mamma_2013

ØnskerMegEnGullUnge2013<3
Hei folkens :)
Håper alt står bra til med dere.

Nå er det lenge siden jeg har skrevet på forumet her..

Går rett på sak.. Lurer egentlig på om noen har brukt letrozol, ovitrelle og crinone for å bli gravid?

Jeg har ikke regelmessig mens og eggløsning og måtte ta de her til hjelp.. Etter ovitrelle blir jeg så dårlig... Det røsker og gjør så sinnsykt vondt i eggstokkene. Men vet ikke med sikkerhet om jeg faktisk har eggløsning av det.

Andre som har erfaring her, som vil dele sin historie?

Jeg har brukt det her siden januar 2017 med en del pausemnd i mellom, andre ganger ga jeg bare opp og orket ikke å prøve... Men nå har jeg fått beskjed om at vi skal holde på til sommer, skjer det ikke noe til da så blir det vel prøverør...

Innlegget ble vel veldig rotete.. Men håper dere skjønner og noen vil dele noe positivt :)
 
Jeg brukte femar denne prøve perioden og ble gravid. Har begynt med brun utflod i dag, slik jeg gjorde da jeg hadde SA. Så da venter vel en ny en. Men ble i hvertfall gravid på femar. Fikk det fordi jeg hadde få og små egg
 
Jeg har vært innom alle, men her er problemet mest hos ham, så det blir mest for å legge bedre til rette.
Letrozol har jeg gått på flere runder, både enkel og dobbel kur.
Ovitrelle en gang, synes det gikk greit. Crinone synes jeg var ubehagelig mtp samleie, så jeg har brukt progesteronkrem fra iherb isteden. Vet det har mindre doser, men tenker at jeg kanskje ikke trenger det.
 
Vi er såkalt uforklarlig barnløse. Han har normale sædprøver og jeg har normal mengde og størrelse på eggene. Eggløsning hadde jeg begge gangene jeg var inne og sjekket, men de mistenker likevel at jeg ikke har det regelmessig, så derfor fikk jeg letrozol og ovitrelle for en tid tilbake og brukte det denne syklusen for å se om det fungerte. Har fått innkalling til samtale i sommer før ivf. Håper på time utpå høsten hvis det ikke skjer noe denne runden.
 
Jeg har brukt Klomifen for å stimulere, så Ovitrelle og Crinone. Klomifen gir meg helt syke hetetokter, men ellers så går det greit. Kjenner at det skjer noe i eggstokkene, men det er jo helt ok. Ovitrellen har jeg reagert litt forskjellig på hver gang, men tror egentlig ikke det er så annerledes enn om jeg ikke hadde tatt den. Noen ganger får jeg sykt vondt under eggløsning, andre ganger nesten ingenting. Crinone derimot er ikke min favoritt... Denne gjør meg noen ganger helt sykt trøtt, og jeg blir veldig sår i underlivet av den. Noen ganger får jeg utrolig lav livmortapp av den også, og det er ikke så veldig behagelig! MEN så har vi så inderlig lyst til å bli foreldre igjen, så da biter man tennene sammen og bare gjør det. Jeg reagerte voldsomt når jeg prøvde IVF, så har ikke ønsket å gjøre det igjen. Håper dette var til litt hjelp :)
 
Hei har denne syklusen prøvd Letrozol (dobbeltkur) som ett siste før IVF..vi er hennvist, utredet og alle prøver er normale hos begge, men har pcos, selv om jeg har eggløsning kommer den ikke regelmessig.. (alderen er ikke på min side, haster litt om vi skal få det offentlig.)
nå er det bare å vente å se om stikkingen,hetetokter, kjentes ut som om at kroppen sto i brann slapp og litt uvell.. gir en tidlig eggløsning og kanskje et positivt resultat.. men jeg tørr ikke ha for høye forventninger.
 
Jeg har fått letrozol og er på andre runde med dobbel dose nå. Jeg har normalt mensen i 5-6 dager, men nå hadde jeg det i én dag, så ingenting, men på dag 4 fikk jeg brun utflod. Det er ikke mye, men i dag, på dag 6, er den der fortsatt. Noen som har tilsvarende erfaringer med letrozol?
 
Har dessverre ingen forklaring å gi deg. Jeg ville sendt en mail til gyn. Som skrev ut letrozolen, Kanskje h*n har en god forklaring. Eneste forandringen jeg fikk nå var at jeg spottet i 3 dager etter «normal» stopp.
 
Back
Topp