Lengde på amming

Blomsterpiken83

Forelsket i forumet
Dere som fullammer, hvor lenge varer hver amming ca? Og hvor mange ganger pr døgn? Er det forskjell på dagtid og kveld? Lille snupp her er lite intressert i å spise på dagtid. Få amminger og hver amming varer bare 7 min ca... På kvelden spiser hun mer og lenger. Redd hun får i seg for lite... :(
 
Så lenge du ammer når hun gir tegn, så får hun sikkert nok [emoji4]Husk at de blir sterkere, og sikkert spiser kjappere [emoji4]
 
Min ammer heller ikke lenge. Hun ligger nok ikke så mye mer enn 5-7 min. Litt lenger da det er litt mindre melk i brystene. På natta sovner jeg fra hele sulamitten så vet ikke hvor lenge hun suger. Hun er skikkelig tjukk og god så får i seg nok. Ammer vel 5-8 ganger i døgnet. Kommer an på hvor mye hun sover etc. Men hender jeg legger henne til også suger hun to min så er hun ferdig.
 
Varierer litt egentlig. Noen ganger virker det som hun bare er tørst,andre ganger gan hun ligge i 20min. Ammer ca. 6-7 ganger. Jeg pleier å stikke innom helsestasjonen for vekt innimellom :)
 
Her også varer det mellom 5 og 8 minutter om gangen. Ca 5 ganger på dagen og 1-2 om natten :) Min er god og rund så regner med det er nok.
Vil tro at dem som ammer lengre/oftere har litt tynnere melk eller barn som ikke spiser like effektivt. Er nok ingen grunn til bekymring
 
Hvis du er usikker kontakt helsestasjonen og vei :)
 
Godt å høre at det er flere som har det slik. Da er sikkert alt i orden. Har slitt litt med vektoppgang pga overproduksjon men det kan virke som det begynner å gå seg til nå. Skal å veie på tirsdag så jeg håper vekta vil vise gode tall :)
 
Her varer ammingene alt fra 15-40min på dagtid, på natta ligger han fort en time på puppen. Må si jeg gleder meg litt til tida på ammingen går ned.
 
alt fra 3 minutter (med sprengfull pupp) til 50 minutter... alt er like normalt her. husk noen koser seg mer med ammingen når de dier enn andre. noen er super raske å die seg ferdig andre tar seg tid til å roe ned og nyte måltidet. ;-)
 
Dere som fullammer, hvor lenge varer hver amming ca? Og hvor mange ganger pr døgn? Er det forskjell på dagtid og kveld? Lille snupp her er lite intressert i å spise på dagtid. Få amminger og hver amming varer bare 7 min ca... På kvelden spiser hun mer og lenger. Redd hun får i seg for lite... :(
Jeg skrev dette inne på en annen tråd, men tenkte jeg kunne skrive det her også :)
Jeg fikk beskjed i fra en barnepleier når jeg lå på sykehuset at man skal gi mat når de gir uttrykk for det. Man skal heller ikke stresse med hvor mye de får i seg hver gang, for slik som med voksne trenger de også å få en liten tørstedrikk. Så om barna vil ha mer etter en time, så kan det være at de bare er tørste, ikke nødvendigvis sultne.
Tenker at så lenge hun vokser og legger på som som hun skal, er det ikke noe å bekymre seg for.

Her varer ammingen i alt i fra et par minutter til 30 minutter, alt etter hvor sulten hun er. Kvelden er ammingen lengre og gjerne hyppigere, da hun "sparer" opp til natta :)
 
Back
Topp