Lei meg....

Senja jente

Elsker forumet
Egentlig skulle gårsdagen være en spennende og meget lykkelig begivenhet for meg. Jeg var nemelig på Journalskriving på sykehuset, da det er bare tre uker til vårt etterlengtede nurk har termin. På grunn av jobb ble ikke samboer med på denne timen, men jeg ble veldig lei meg pga. holdningen til jordmor. Jeg har hatt 9 aborter fra før, 7 i uke 6 - 12, 2 i uke 15 og 20. Var så utrolig glad for å ha kommet så langt i svanngerskapet at jeg tror at dette skal gå bra, at det ikke falt meg inn at jordmor reagerte på at jeg hadde mistet så mange ganger. Hun spurte meg om hvordan jeg hadde turt å bli gravid igjen, når sjangsen var store på at jeg ville miste enda engang. Jeg prøvde å forklare at vi hadde fått god hjelp, støtte og oppfølging fra sykehuset denne gangen. Har også fått sprøyter fra uke 6 - 12 med pregnyl for å hjelpe på å holde på babyen, og denne gangen har jeg jo kommet veldig langt og alt ser ut til å være ok med den lille. Har hatt mange tunge stunder av redsel for at noe skal gå galt i dette svangerskapet og syntes det var vanskelig å måtte forsvare mine valg ovenfor en Jordmor som så på meg som den egoisten. Det siste hun sa til meg var at det jo ikke var en menneskerett å få barn.... Er det noen andre som har mistet flere ganger som er blitt møtt av helsepersonel på denne måten. Har tenkt på hendelsen i hele natt og er fortsatt lei meg.
 
 
Det er jo fader hakke meg bare helt utrolig[:@] Er det virkelig mulig at noen kan klare å få seg til å si sånne ting til folk, jeg forferdelig sint og veldig lei meg på dine vegne. Dette var fryktelig unødvendig oppførsel av en jordmor!
Det eneste hun burde utrykke var glede på dine vegne om at alt går så bra denne gangen.
 
Ønsker deg og sambo alt godt og masse lykke til videre!
 
Hun var da en skikkelig......... ch. Jeg mistet 2 ganger og begge gangene fikk jeg beskjed av JM og lege at det eneste som gjelder er å prøve, selv om det høres rart ut så skal man prøve så mange ganger man klarer, helt til man får et godt resultat til slutt[:D] 
 
 
det der kan ikke være lov, hun burde aldri hatt en slik jobb, ALDRI!!!!
 
kjære deg da[:(]
hva slags hu...er det, som kan jobbe i det yrket og uttale seg slik, er helt sjokket jeg. Ikke tenk på det du, vær stolt av at dere snart har et lite nurk i armene deres!!!
Du kunne jo ringt til fødeavdelingen og be om å få snakke med lederen der og si hvordan du opplevde situasjonen....Er ikke akseptabelt, stå på ditt du lille venn[:)]
 
så uprofft skal du lete lenge etter!
vær glad det ikke var henne som skulle følge deg videre i svangerskapet!
lykke til!
Du fortjener det beste og kun det!
Du er vert det!
Masse klemmer fra meg!
 
Nei, og nei, skjønner ikke at hun kunne si no sånt, hun burde jo vært glad på deres vegne. Er jo skikkelig bra gjort og ha klart og prøvd så mange ganger, har mista en gang selv, og vet hvor tungt det er og komme over.
 
Så ønsker dere bare masse lykke til med den lille som snart kommer.
Gratulerer så mye...
 
Masse klemmer fra meg...
 
blir helt sjokkert av at slike skal jobbe med mennesker. de har ingen rett til å uttrykke seg slik, tenker de ikke på hva du har vært igjennom og hva du ønsker,tenker og føler? det burde de gjøre de som jobber innen dette yrket.
 
Jeg har også mistet en gang, og da fikk jeg følelsen av at det gjorde ingenting og det var bare å prøve igjen selv om det ikke var noen garanti for at det skulle gå bra.. Tror de at det er så enkelt??
 
Back
Topp