Lege eller jordmor når du skal på kontroll?

  • Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet
M

Moderator Camilla

Guest
Hva gikk/går du til?

Selv gikk jeg til begge deler, men fordi jeg trengte og ønsket en tettere oppfølging.

Hva gjorde/gjør du? :)
 
Jeg går ca annenhver gang. Føler det er greit å få ulike perspektiver. Stoler på begge to. Hadde jeg ikke kommet overens med jordmoren, hadde jeg nok tatt alle kontroller hos fastlege.
 
Jeg gikk annenhver gang. Kommer nok til å gå mest til jm neste gang.
 
Går til både lege og jordmor. Synes egentlig at det er veldig greit å gå til legen for det tar kortest tid. Jordmor er kjempe ålreit, men jeg føler ikke behov for å snakke så mye utover å sjekke at ting er på stell :)
 
Bare jordmor denne gangen. Sist begge deler, men jeg hadde en fantastisk fastlege sist (som jeg ikke kan ha lenger fordi vi flytta...)
 
Gikk hovedsaklig til jordmor, men måtte inn til fastlegen for sykemelding. Hadde brukt fastlegen istedetfor hadde han vært nærmere. Syns det var mye fjas hos jordmor.
 
Er veldig fornøyd med både legen og jordmoren min. Har gått til begge to annenhver gang gjennom dette svangerskapet :)
 
Jeg har brukt begge deler :)
 
Begge deler [emoji4]
 
Kun jordmor til svangerskapskontroll der det er mulig, og lege til andre sv plager utenom ( måtte sykmeldes etc)

Måtte til svangerskapskontroll hos lege i dag siden jordmor har sluttet og ny jormor ikke starter før om et par mnd, og for å si det slik. De legene i kommunen jeg bor i har ikke peiling overhode på svangerskapskontroller, legen sa rett ut at han ikke hadde utført en på over ett år og han var usikker på et par ting. Måtte lese seg opp underveis for det han skulle «gå igjennom» kan ikke si jeg følte meg særlig godt ivaretatt akuratt, er førstegangsgravid så det er naturligvis masse spørsmål å ting man lurer på. Gleder meg sååå masse til ny jordmor er på plass og håper hun er flink:happy: opplevelsen med tidligere jordmor var i hvertfall skikkelig gode.
 
Back
Topp