Lease bil

Lilleic

Glad i forumet
Oktoberlykke 2019
Hei,

Noen sv dere som har leaset bil? :)
For og Bakdeler med dette?

Måtte dere ha forsikring i tilegg eller var dette inngått i prisen ? :)
 
Vi er på runde nr.2 med leasing. Nå jobber jeg hos en merkeforhandler da vel og merke..
Men jeg kan anbefale det ja :)
Veldig enkelt og greit.
Du slipper å tenke på salg av bil når du vil bytte inn i en ny.
Forsikring må du selvfølgelig ordne selv.
Årsavgiften kommer med mva i tillegg pga staten er en grådig j..... (irriterer me grenseløst).

Det jeg ser på som en liten ulempe er innskuddet. Du må passe på at du sparer opp til nytt innskudd samtidig som du betaler leie av bilen, sånn at du ikke står der uten innskudd når bilen skal byttes ut. Sånn er det jo med vanlig lån også da selvfølgelig men..

Du betaler også selvfølgelig for service og vedlikehold selv når du har bilen.
 
Vi er på runde nr.2 med leasing. Nå jobber jeg hos en merkeforhandler da vel og merke..
Men jeg kan anbefale det ja :)
Veldig enkelt og greit.
Du slipper å tenke på salg av bil når du vil bytte inn i en ny.
Forsikring må du selvfølgelig ordne selv.
Årsavgiften kommer med mva i tillegg pga staten er en grådig j..... (irriterer me grenseløst).

Det jeg ser på som en liten ulempe er innskuddet. Du må passe på at du sparer opp til nytt innskudd samtidig som du betaler leie av bilen, sånn at du ikke står der uten innskudd når bilen skal byttes ut. Sånn er det jo med vanlig lån også da selvfølgelig men..

Du betaler også selvfølgelig for service og vedlikehold selv når du har bilen.

Ser Volvo har 3 års forsikring inkludert elns, var derfor jeg lurte ang forsikring ;-)

Vet du hvordan det er, kan jeg ha hund i bilen? Altså i bur i bilen? :)
 
Ser Volvo har 3 års forsikring inkludert elns, var derfor jeg lurte ang forsikring ;-)

Vet du hvordan det er, kan jeg ha hund i bilen? Altså i bur i bilen? :)
Aha.. jeg jobber ikke på salgsavd, så ikke fått det med meg at noen merker tilbyr det :p
Ja, du kan ha hund i bilen. Du bruker den som din egen. Men en blir evt trukket for ting som er utenfor normal slitasje på bilen.
 
Jeg hadde styrt unna, alt økonomisk sier at dette er et tap for kunden og vinning for forhandleren. I tilegg skal bilen leveres tilbake i samme stand, har ei vennine som leide en toyota, hu har ikke barn eller hund og brukte bilen sparsomt gjennom 3 år, hu måtte punge ut mabge tusen ved levering fordi de mente det var slitasje utenom det vanlige, hu kunne kjøpt seg en bil til odel og eie for den prisen hu betalte for å låne en.
 
Back
Topp