Lavt østrogennivå?

.Anonym.

Glad i forumet
Nå har jeg fått svar på noen blodprøver jeg tok for en stund siden, og det viste at jeg hadde lavt østrogennivå. Legen sa ikke så mye mer (var på tlf) skal tilbake til han i august.

Men jeg leser at det gjør at det er vanskelig å bli gravid. Noen her som har det og har blitt gravid på naturlig måte eller med ivf???

Ser ikke lyst på dette mer :(
 
Det kommer vel an på hvor i syklusen du befinner deg når du tar prøven.
 
Ja det var det jeg fikk beskjed om å gjør. Og den var under det som var vanlig da..

Skal du måle flere ganger i samme syklus? Østrogen henger sammen med andre hormoner sånn at man må se på resten av de for å kunne anslå om det foreligger problemer. Det er mye som kan forårsake lavt østrogen, til og med kostholdet kan påvirke det. Har du mulighet til å snakke med gynekologen din om dette?
 
Skal du måle flere ganger i samme syklus? Østrogen henger sammen med andre hormoner sånn at man må se på resten av de for å kunne anslå om det foreligger problemer. Det er mye som kan forårsake lavt østrogen, til og med kostholdet kan påvirke det. Har du mulighet til å snakke med gynekologen din om dette?
Nei syns det var rart jeg ikke skulle måle flere ganger... ja skal tilbake til han om en stund så får snakke med han da..
 
Back
Topp