Lave HCG nivåer

MilaS

Gift med forumet
Aprillykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Jeg har en skikkelig ekkel magefølelse på at noe er galt. I uke 5 forsvant symptomene mine og jeg synes graviditetstestene ikke ble noe sterkere. Jeg dro til legen for å sjekke HCG nivået på 5+5 og prøven viste HCG på bare 1790, noe som er under normalen. Dagen etterpå viste endelig clearblue 3+ og jeg klarte å slappe av i helgen, men i dag på 6+2 viser clearblue 2-3 uker på nytt. . Fikk tatt ny HCG prøve i dag, men jeg har en skikkelig klump i halsen og er redd clearbluetesten viser at HCG'en er på vei ned. Har også booket ultralyd på onsdag når jeg er 6+4, men det virker nesten som en evighet til :(
Er det noen som har opplevd lave HCG nivåer, men hvor det likevel har gått bra?
 
Når får du svar på den siste prøven?
Håper det viser stigninger.
 
Når får du svar på den siste prøven?
Håper det viser stigninger.

Jeg får svaret forhåpentligvis i morgen, hvis ikke så får jeg ikke vite det før etter påske. Så jeg krysser fingrene for at jeg slipper å vente til etter påsken.
 
Som jeg skrev i min tråd her hadde jeg HCG på 12000 på 6+0..
Vet ikke om dette heller er bra, men da er det jo ganske lite hos deg.
Ingen erfaringer med HCG-måling ellers..
Håper det går bra med deg!
 
Som jeg skrev i min tråd her hadde jeg HCG på 12000 på 6+0..
Vet ikke om dette heller er bra, men da er det jo ganske lite hos deg.
Ingen erfaringer med HCG-måling ellers..
Håper det går bra med deg!

Ja, det ser litt lite ut. Har googlet litt rundt på nettet og jeg finner få gladhistorier når nivåene er så lave. Får bare prøve å håpe på at nivåene har gjort et kjempehopp i helgen, men det ser ikke lyst ut med tanke på clearbluetesten.
 
Jeg hadde 6000 på 6+0. Det er ikke så mye over deg og her var det et bankende hjerte. Lykke til, håper du får svar før påske og at alt er i orden :)
 
Jeg hadde 6000 på 6+0. Det er ikke så mye over deg og her var det et bankende hjerte. Lykke til, håper du får svar før påske og at alt er i orden :)

Takk for oppmuntrende ord <3 Får krysser alt jeg har for at det går bra :)
 
Krysser fingrene for deg! Her har jeg bare dårlig erfaring med lav HCG, men den var enda lavere enn din! Var 300 i uke 5, å mistet noen dager etter.. Håper du får se ett bankende hjerte på onsdag <3
 
Krysser fingrene for deg! Her har jeg bare dårlig erfaring med lav HCG, men den var enda lavere enn din! Var 300 i uke 5, å mistet noen dager etter.. Håper du får se ett bankende hjerte på onsdag <3

Takk <3 Heldigvis er nivåene litt høyere enn 300 selv om det fortsatt ligger et stykke under normalen. Får håpe på gode nyheter på HCG prøven i morgen og ultralyd på onsdag :)
 
Takk <3 Heldigvis er nivåene litt høyere enn 300 selv om det fortsatt ligger et stykke under normalen. Får håpe på gode nyheter på HCG prøven i morgen og ultralyd på onsdag :)

når jeg målte HCG sist fikk jeg beskjed om at så lenge det steg med dobling ca hver 2-3 dag så er det normalt for deg.. ingen personer har lik mengde HCG i kroppen.. så jeg krysser fingrene for deg at spiren klorer seg fast og vokser til nnovember :)
 
Jeg fikk svaret på HCG prøven nå :( På 5 dager har den bare steget med 1000. Det vil si at HCG'en lå på 2800 på 6+2. Så det virker kanskje som dette ikke går rette veien. Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre nå, for legen tok meg ikke alvorlig når jeg sa at dette var for lavt :sorry: Bra jeg bestilte privat ultralyd til i morgen, men gruer meg veldig for å dra dit :sorry:
 
Last edited:
Jeg fikk svaret på HCG prøven nå :( På 5 dager har den bare steget med 1000. Det vil si at HCG'en lå på 2800 på 6+2. Så det virker kanskje som dette ikke går rette veien. Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre nå, for legen tok meg ikke alvorlig når jeg sa at dette var for lavt :sorry: Bra jeg bestilte privat ultralyd til i morgen, men gruer meg veldig for å dra dit :sorry:
Krysser fingrene for at du ser ett bankenes hjerte i morgen på tul :) klem
 
Huff, skjønner at du gruer deg. Jeg håper det viser seg at alt er i orden! Lykke til i morgen! Godt du slipper å vente lenger.
 
Off, håper alt står bra til. Krysser fingrene for deg! Lykke til i morgen
 
Lykke til i morgen, krysser fingrene for deg =)
 
Tusen takk for lykkeønskningene :Heartred Dere er gode :)
 
Lykke til i morgen :)
 
Back
Topp